Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Gmail afgeluisterd?

Pagina: 1
Acties:

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Manke

het leven loopt op rolletjes

Topicstarter
Ik maakte tot 3x toe een goo.gl linkje en mailde het naar 2 verschillende gmail adressen van mezelf, en meteen stond bij de goo.gl stats 2-4 clicks per link en de client is in Windows terwijl ikzelf niet aan de pc zat. wordt er meegelezen, of zie ik iets over het hoofd?

Iedereen kan het voor zichzelf testen. Een keer had ik via tor een self destructing message gemaakten naar mmezelf gestuurd, uren laterggekeken of het gelezen was, en dat was het geval.

Manke wijzigde deze reactie 16-10-2015 22:09 (25%)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03:12

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Virusscanner (al dan niet van Google) lijkt me.

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Manke

het leven loopt op rolletjes

Topicstarter
Niet aan gedacht :P
2 clicks zijn van www.google.com en www.google.com.br, over die maakte ik me geen zorgen, de 3e had een onbekend adres en was bezocht vanuit Windows.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:14

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Het zou inderdaad om een virusscanner of content screening kunnen gaan. Heb je nog wat kunnen achterhalen van het 3e onbekende adres? Je geeft erg weinig informatie (dat is misschien in dit geval ook lastig) op basis waarvan we feedback kunnen geven.

Is het derde adres niet toevallig een imap / pop3 checker / lokale virusscanner / mail client / mail client op een telefoon die checked of er nieuwe e-mail is?

Frontpagemoderatie Forum

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-10 15:10

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Daar ben ik een tijdje terug ook achter gekomen. Ik heb een plaatje gehost met een scriptje aan de achterkant die alle request informatie opsloeg en dit plaatje in emails gebruikt. Meerdere malen zag ik dat het plaatje opgehaald werd met een (hele) oude Firefox browser (gespoofd waarschijnlijk) vanaf een IP adres welke volgens GeoIP in Mountain View CA geregistreerd stond.

Ik ben er dus vrij zeker van dat Google aan content screening doet

Klik hier om mij een DM te sturen

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

Als mail via hun mailservers gaat, dan zal er inderdaad een spam- en een virusscanner langskomen. En als de ontvanger een Google mailclient (Gmail of app) gebruikt dan worden plaatjes ook al opgehaald door de server: https://support.google.com/mail/answer/145919

Edit: ik kunnen misschien ook wel alle URLs gelden als input voor de zoekmachine. Al zou ik dat wel vrij eng vinden :X

F_J_K wijzigde deze reactie 19-10-2015 09:28 (18%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True