Bootcamp probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlatanIbracada
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-07 14:55
Heren,

Normaal gesproken ben ik er niet zo van om een vraag te stellen via internet maar zoek ik het eerst zelf uit. Maar op dit moment, na twee avonden ruzie te maken met OS X ben ik zo wanhopig dat ik een account + topic heb aangemaakt. Mijn probleem is als volgt.

Ik ben sindskort in bezit van een iMac met deze specs. Ondanks dat ik al jaren fan van OS X ben wil ik toch graag windows hierop installeren via een Bootcamp. Dit omdat ik een aantal spellen op volle kracht wil spelen die alleen op Windows kunnen of die beter werken op Windows. Nou heb ik dus te maken met het volgende probleem.

Via de bootcamp assistent wou ik een bootcamp maken, maar dan kom ik in het volgende menu zoals je ziet mist hier de optie ''Create a Windows 7 install disk''. Hier heb ik vervolgens een tutorial voor gevolgd door met Xcode het bestand ''info.phlist'' te openen. Helaas kan ik dit bestand niet aanpassen omdat het beveiligd is, ik kan ook ook geen bestand in die map toevoegen omdat het beveiligd is. Nou heb ik geprobeerd om Bootcamp Assistent te unlocken met het programma ''BatChmod'' maar dit werkt ook niet. Omdat dit niet mogelijk is weet ik mij geen raad meer hoe ik Windows via een Bootcamp op mijn pc kan zetten. Want als ik gewoon op ''Ga Door'' druk bij de bootcamp krijg je na 30minuten wachten dit.

Hoop dat het duidelijk is en dat jullie wel een oplossing weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
Ik denk dat je iets mist.
Het scherm van de bootcamp assistent ziet er prima uit.
Je kunt hier twee dingen doen n.l.
1) een partitie maken voor windows
2) de drivers downloaden voor windows
Er wordt wel verwacht dat je zelf windows in je bezit hebt in de vorm van een dvd of een iso
Als je de partitie hebt aangemaakt start je van de instalatie media op van windows
en na de instalatie instaleer je de gedownloade drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlatanIbracada
SlowDown schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:40:
Ik denk dat je iets mist.
Het scherm van de bootcamp assistent ziet er prima uit.
Je kunt hier twee dingen doen n.l.
1) een partitie maken voor windows
2) de drivers downloaden voor windows
Er wordt wel verwacht dat je zelf windows in je bezit hebt in de vorm van een dvd of een iso
Als je de partitie hebt aangemaakt start je van de instalatie media op van windows
en na de instalatie instaleer je de gedownloade drivers.
Bedankt voor je reactie!

De ISO van windows heb ik al van hun website gedownload alleen ik kan 'm nergens mounten, via schijfhulpprogramma werkt het ook niet, misschien dat het komt omdat ik daar windows 10 gebruik en ze om windows 7 vragen.

Als ik alleen optie 1 aanvink dan gaat hij de drivers van Windows op een USB zetten en dan is het klaar en als ik voor optie 2 kies zegt ie dat er geen CD in mijn iMac zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Wat voor type bestand heb je gekregen van Microsoft? Een .iso zou je gewoon moeten kunnen mounten door er twee keer op te klikken in de Finder. Als je hem niet kan mounten is mogelijk je image niet goed.

Ook is het zo dat jouw Mac niet ondersteund wordt door Apple i.c.m. Windows 10.

Hier is te zien dat jouw Mac (vanuit de support van Apple) alleen 32-bit Windows 7 ondersteund

[ Voor 42% gewijzigd door Marijn100 op 17-10-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlatanIbracada
Marijn100 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:14:
Wat voor type bestand heb je gekregen van Microsoft? Een .iso zou je gewoon moeten kunnen mounten door er twee keer op te klikken in de Finder. Als je hem niet kan mounten is mogelijk je image niet goed.

Hier is te zien dat jouw Mac (vanuit de support van Apple) alleen 32-bit Windows 7 ondersteund
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het volgende gedaan, heb een .iso van Windows 7 enterprise SP1 32 bit gedownload. Die heb ik vervolgens geopend met schijfhulpprogramma's, zodat ie 'm mount maar ook toen werd er nog steeds om de windows 7 gevraagd bij de Boot Camp. Vervolgens heb ik de .iso van Windows 7 op een DVD gezet, ook dit werkte niet en kreeg nog steeds de melding dat ik geen CD heb terwijl de CD wel op mijn bureaublad staat. Het gekke is ook dat als ik mijn iMac opstart met alt ingedrukt de CD er niet tussen staat.

Dus ik ben op dit moment helaas nog geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Marijn100 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:14:

Dat betreft alleen de drivers en "ondersteuning" vanuit apple zelf,in de praktijk maakt dat niets uit.

Ik gebruik zelf gewoon refind op mijn (oudere) mac om te dual/triplebooten, draait nog netjes linux, windows 8.1 en mac osx 10.10 op mijn mac pro 1.1 op die manier, al is door alle beperkingen van apple het wel een boel gedoe om het initieel werkende te krijgen.

Als je geen zin hebt om je je te verdiepen in een bootloader (wat ik me best kan voorstellen) dan zul je je inderdaad moeten houden aan de beperkingen van apples bootcamp tool

//edit: een iso op een cd of dvd zetten gaat niet werken overigens, je zult deze moeten branden of op een usb stick zetten (iso converteren naar img en met dd op een stick zetten, ik weet niet hoe het zit met de imac maar ik neem aan dat de stick GPT moet zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door blouweKip op 20-10-2015 22:04 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Ik denk dat je simpelweg een bootable DVD met windows 7 moet branden. Daarna open je bootcamp assistant en volg je alle stappen, dus alle support software downloaden en je HDD herpatitioneren. Dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
Wat blupmans hierboven zegt.
Zelf heb ik bootcamp nooit gebruikt om Windows te installeren.
Partitie toevoegen gaat prima met Disk utility en drivers kan je bij Apple downloaden.
zie https://support.apple.com/downloads/bootcamp
Krijg je bootcamp en de drivers voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:30
Dit probleem ontstaat omdat Apple bij deze modellen geen USB boot ondersteund en ook niet gaat doen, je kan proberen tot je een ons weegt maar het gaat niet werken op die manier!
De enigste optie is een lege dvd erin en dan de bootcamp assistant een windows boot dvd laten branden, en als je de superdrive hebt vervangen voor een extra schijf of hij werkt niet meer dan een usb brander gebruiken.

It's All In The "Mix"

Pagina: 1