Hoe moet ik de CPU Ratio veranderen ??

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hoi,

ik heb nu een Athlon 900, en die staat op 9 x 100 mhz. Deze wil ik dus veranderen naar 10 x 100 mhz, zodat ik 1 ghz heb. Hoe kan ik dit doen ?? Ik heb een Aopen AK72 mobo.

Mzzl.

Verwijderd

Met een GFD. Probeer eerst eens de FSB wat op te schroeven. Daarvoor hoeft de case niet van je CPU.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Tnx voor je antwoord. Maar hoe schoef ik de FSB op ?? Ik kan het niet in mijn bios veranderen. De FSB is toch dat ding wat bij een Athlon 900 op 9x100 staat ?? Die wil ik dus veranderen in 10x100. Moet ik dat met een paar jumpertjes doen, omdat het in het BIOS niet lukt.

Mzzl.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

de FSB is die nu op 100 staat, als je die bijvoorbeeld op 105 zet, krijg je 9*105=945, je moet zelf maar proberen hoever je kan.

ohja, hoe je dat moet doen staat in de handleiding van je moederbord!

• oscardt
  • Laatst online: 08:12
Wat is een gfd??

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Een "Gold Finger Device"

Das een klein apparaatje die je op je Athlon processor kan drukken zodat je de multiplier kan veranderen

Die "9" naar "10" dus

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Tnx, dat had ik nodig :-)

Moet ik om zo'n GFD te plaatsen de processor openmaken, of kan ik hem er gewoon opdrukken ? En hoeduur kost zo'n ding ?

Mzzl.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Kijk ff in pricewatch..
ik geloof rond de 135 piek staat er een in www.oc-shop.nl levert er ook een geloof ik.
Je moet wel de casing van je athlon afslopen (daar gaat je garantie :) ) Dit wil zeggen, alleen de plastic kant hoeft eraf, de metalen kant (de heat transfer plate) mag blijven zitten.

Verwijderd

heb trouwens probleempje met mij GFD kan iemand ff ernaar kijken??
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/003127.html

lukt niet echt :'( :'(
Pagina: 1