Toon posts:

Acer Predator XR 34 en GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn eerste post op dit forum, ik ben dan ook meer van het lezen dan het schrijven, maar voor deze vraag moest ik mij wel tot het toetsenbord begeven. Alvast dank voor ieders advies.

Ik ben sindskort een klein beetje verliefd, op de Acer Predator XR34, die ronding... _/-\o_

De Acer XR 34 is een 34inch ultra wide curved scherm met een resolutie van 3440x1440. Op dit moment game ik op een behoorlijk kleiner scherm met de resolutie 1920x1080.

Het systeem waar het allemaal mee draait is een Alternate Zenit p220. Met dit systeem ben ik zeer tevreden, de AMD Radeon HD 7970 (nu R9 280x) geeft goede FPS en grafische kwaliteit voor de games die ik speel. Eigenlijk speel ik 90% van de tijd Guildwars 2 en 10% andere games zoals Far cry,Battlefield en Cities Skylines.

Terug naar de Acer XR 34, daar wil ik eigenlijk wel mee verder. Is dit realistisch op mijn huidige systeem: ik denk het niet. Daarom begaf ik mij tot de locale pc-boer en vroeg hem om advies.

Zou ik mijn pc kunnen upgraden met nog eenzelfde AMD Radeon HD 7970, wat een vrij goedkoper oplossing zou zijn, of wordt dit een stuk ingewikkelder.

Het antwoord deed mij toch wat droevig worden, als voorbeeld gaf ik dat ik ook oa GTA 5 wil gaan spelen:

"Helaas is het niet genoeg als u een tweede amd hd 7970 toevoegt aan uw systeem."
"Wij zouden u aanraden om een GTX 980ti aan te schaffen."
"Mocht u voor betere resultaten willen gaan dan raden wij 2x GTX 980ti en nieuwe voeding van minimaal 750 watt."

Na het bekijken van de prijs van een GTX 980ti ben ik maar even rustig gaan zitten, want die nieuwe liefde lijkt zo toch iets verder weg dan ik in eerste instantie dacht.

Ik ben gaan zitten en heb deze e-mail voor jullie uitgetikt. Wat vinden jullie, is dit een goed advies of is mijn eigen idee nog niet eens zo heel erg gek. De benchmark voor een dubbele HD 7970 lijkt me toch prima...

Bedankt alvast, ik neem maar wat te drinken..

Update 1, een terechte vraag van Br00ky:
"Alles staat of valt natuurlijk met wat je precies van plan bent. Alles voluit met alle toeters en bellen en ook nog met een constante 60+ fps op de native resolutie, of is minder ook goed?"

Minder is ook goed. 60 fps is natuurlijk prachtig en het zou leuk zijn als dit daar ook bij in de buurt zou komen. Meer fps is niet nodig. Als we de resolutie van 3440x1440 aanhouden zou ik het wel prettig vinden om de spellen op high te spelen. Ultra is niet nodig, volgens mij zie je daarin ook niet heel veel verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 18:09 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je die tijd hebt gelezen, had je toch op zijn minst Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) moeten hebben gezien ;). Schopje naar CAA.

Alles staat of valt natuurlijk met wat je precies van plan bent. Alles voluit met alle toeters en bellen en ook nog met een constante 60+ fps op de native resolutie, of is minder ook goed?

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de move, ik zat net te bedenken hoe ik het topic hier kon krijgen!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
GW2 kun je zelfs met de 7970 nog op redelijke settings spelen op 3440x1440.
GTA5 is inderdaad fors zwaarder, daarvoor zul je naar lage settings moeten (of meer GPU kracht toevoegen).

Ik kan zo gauw even niet vinden welk moederbord en voeding erin zit, afhankelijk daarvan kan een 2e 7970/280X (7990) een prima investering zijn voor veel games.

Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Grand_Theft_Auto_V__GPU_v.2-gta_v_2560_msaa.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 17-10-2015 14:18 ]

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:59
In het geval van GTA V valt er sowieso aardig wat FPS te winnen met handig tweaken van de settings. In zowel in de ingame benchmark als met een 1-minute FRAPS benchmark terwijl ik een beetje rondrijd, haal ik gemiddeld 50 FPS op ~High settings. Dat is met een R9 290 op 3440x1440 en ik dacht zonder AA. Ik kan het thuis voor je controleren.

Als je per se dit scherm wilt, zou ik in gedachten houden dat het FreeSync heeft, wat alleen werkt met AMD kaarten. Om die reden zou ik elke nVidia-kaart afraden als je deze versie koopt óf, als je toch veel geld aan het uitgeven bent, €300,- meer uit te geven en de aankomende G-Sync versie kopen: de X34 (dus niet te verwarren met de XR341). Er zijn namelijk wat reviews geweest (bijvoorbeeld) waarbij nVidia kaarten last hadden van frameskipping op de XR341. Ik kan nergens vinden of dit al verholpen is.