Damn voor 100 euro is dat wel een top toestel. 3 lan poorten .... .
Stom idee, huur een vm bij cloud-service x, host er een vpnserver op, leg vpn tussen hotel en cloud, gebruik cloud als internetbreakout... Weg met duitse wetgeving?
Bringer of heat, food and silence!
Dat was sarcastisch? Ik denk namelijk dat je echt geen enkele reden hebt om 4 of meer poorten op zo'n ding te hebben daar dit ding niet bedoeld is als grote server-grade switch met 20 LAN poorten. Dit is consumentenspul...Yarisken schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:00:
Damn voor 100 euro is dat wel een top toestel. 3 lan poorten .... .
Ik hoop wel dat OP dit heeft gelezen: "Geeignet für bis zu 10 Benutzer", hoop niet dat er een harde 10 user limit op zit. Dat zou namelijk wel eens, wellicht in de toekomst, voor problemen kunnen zorgen.
Das niet eens zo slecht gedacht, maar het moet natuurlijk niet tegen de regels van die service gaan en ik ben bang dat veel van deze clouddiensten dit wel in hun algemene voorwaarden hebben zitten. Daarnaast zit je met bandbreedte, wij (gezin) gebruiken minimaal (echt minimaal) 500GB internet per maand en het is natuurlijk de vraag hoe cloud-diensten zich opstellen met dataverbruik of een fair use policy.mendel129 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:07:
Stom idee, huur een vm bij cloud-service x, host er een vpnserver op, leg vpn tussen hotel en cloud, gebruik cloud als internetbreakout... Weg met duitse wetgeving?
[ Voor 36% gewijzigd door Kuusj op 19-10-2015 23:10 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nogmaals: ik run geen bed & breakfast hékuusj98 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:07:
[...]
Dat was sarcastisch? Ik denk namelijk dat je echt geen enkele reden hebt om 4 of meer poorten op zo'n ding te hebben daar dit ding niet bedoeld is als grote server-grade switch met 20 LAN poorten. Dit is consumentenspul...
Ik hoop wel dat OP dit heeft gelezen: "Geeignet für bis zu 10 Benutzer", hoop niet dat er een harde 10 user limit op zit. Dat zou namelijk wel eens, wellicht in de toekomst, voor problemen kunnen zorgen.
[...]
Das niet eens zo slecht gedacht, maar het moet natuurlijk niet tegen de regels van die service gaan en ik ben bang dat veel van deze clouddiensten dit wel in hun algemene voorwaarden hebben zitten. Daarnaast zit je met bandbreedte, wij (gezin) gebruiken minimaal (echt minimaal) 500GB internet per maand en het is natuurlijk de vraag hoe cloud-diensten zich opstellen met dataverbruik of een fair use policy.
Ah, dan is het goed, waarschijnlijk niet goed gelezen...YellowOnline schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:14:
[...]
Nogmaals: ik run geen bed & breakfast héDie 10 is geen harde limiet en 10 concurrent users heb ik zelden of nooit. Dat ding is trouwens wel wat geavanceerder dan je doorsnee routertje hé. Het prijskaartje van €450 is niet omdat het zo mooi is. Vind mij iets beters voor €100

En ik snap dat dit apparaat wat geavanceerder is dan je huis-tuin en keuken routertje, maar het is geen onbetaalbare (c.q. high-end serverapparatuur van tienduizenden euro's) hardware.
Zeker mooi dat je hem voor zo weinig hebt kunnen krijgen, nu alleen nog hopen dat het allemaal gaat werken zoals het moet!
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Alle torrent clients doen tegenwoordig encrypted data standaard.
Je moet het expliciet uitzetten als je dat niet wilt.
Je moet het expliciet uitzetten als je dat niet wilt.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Daar zit een 1 jarig abonnement bij zie ik. Zorgt die router voor een anonieme VPN verbinding waarbij je niet te traceren bent? Ik zie alleen geen verkoper/prijs online?YellowOnline schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:17:
Ik ben uiteindelijk voor de Sophos UTM oplossing gegaan... met DPI kan ik de meeste bittorrents wel tegenhouden. Iemand die encrypted torrentverkeer stuurt glipt dan door de mazen, maar dat zou ten eerste kwaadwillig zijn en ten tweede zie ik dat eenvoudigweg niemand mijner kennissen doen ('t zijn geen ITers hé).
Binnenkort bij mij thuis: de Black Dwarf UTM.
[afbeelding]
Op de kop getikt voor €100 en ik kan meteen wat bijleren voor op het werk
Voor wie benieuwd is hoe dit afgelopen is: ik heb er maar meteen een hele blogpost over geschreven: Title TK: DIY Firewall: Sophos UTM: The Basics.