Toon posts:

Geluid komt laat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn in bezit van Xperia box van KPN en een Yamaha home cinema surroundsystem. Nu ging dit voorheen probleem loos. Echter komt het geluid nu pas na 15 minuten... Beeld komt wel gelijk. Als die eenmaal aan is geweest en je hem weer uit zet en weer aan, komt het geluid wel gelijk..

Ik heb de Xperia box via optice audio kabel aangesloten aan de Yamaha.
Ik heb onderhand alles opnieuw aangesloten... Optice kabel en Xperia box zijn vervangen. Ook andere ingang gekozen bij Yamaha en ook dat helpt niet.

KPN geeft niet thuis met de vraag hoe we dit kunnen oplossen.. Iemand hier die mij hiermee kan helpen??

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Stof in de optical porten? Ander kabeltje liggen om te proberen?

hocus pocus pilatus pas, ik wou dat het geluid er meteen was :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Even wat dingen proberen om erachter te komen of het je receiver of KPN box is (lijkt me de KPN box als ik het zo zie):

Sluit je box direct aan op de tv, krijg je dan geluid.
Sluit je box aan op andere receiver (misschien niet mogelijk)
Sluit iets anders aan op die optice ingang van je receiver

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:22
De vraag is natuurlijk meteen, wat is er veranderd? Als het eerst wel werkte maar opeens niet meer, zonder nieuwe apparatuur of iets dergelijks, zou ik eens kijken of KPN een update heeft doorgevoerd voor de Experiabox. Aangezien je de box vervangen hebt, moet je ergens een lijstje met releases zien te vinden vrees ik.

Een wilde gok; als het exact 15 minuten duurt kan het misschien zijn dat de box de receiver niet direct herkent en elke 15 minuten een portscan doet en hem dan wel herkent. Mogelijk lopen er wat services nog niet als hij de receiver voor het eerst ziet bij het opstarten.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Box op tv is geen probleem en tv op Yamaha ook niet.. Gaat alleen mis met de box op Yamaha.. Ander kabeltje dus ook al geprobeerd.

De tijd wisselt maar is altijd plus minus 15 minuten. Ook kreeg ik net bij opstarten na 15 minuten geluid en viel die voor 5 minuten weer weg. Dit was pas eerste keer dat dat gebeurde. Ik weet helaas niet wat er verandert is.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:07

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je geeft aan dat de box en de kabel al keer vervangen zijn? Dit heeft probleem niet opgelost.

Heb je de Yamaha al eens een fabriek reset gegeven. Soms moet je dit meerdere keren achter elkaar doen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Klinkt als een softwarematig probleem.
Kan je de yamaha receiver met tulp aansluiten op de KPN box?
eens zien of daar delay in hebt.
Wat niet zou mogen immers is analoog ipv optisch.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Kun je een fabrieksreset uitvoeren op je KPN box?

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Is het een mogelijkheid om geluid via HDMI over je TV te laten lopen en dan vanaf je tv met optical naar je receiver?

Overigens zijn die kastjes van KPN ruk wat geluid/optical betreft. Hier zelf het probleem dat geluid soms een seconde wegvalt, om de zoveel minuten.

[ Voor 39% gewijzigd door dennisk. op 16-10-2015 16:24 ]

Reviews

Pagina: 1