Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangende laptop XPS 15 Q1 2013

Pagina: 1
Acties:

• mvandertuin
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 21:33
Inleiding
Beste Tweakers, bij de aankoop van mijn vorige in de titel vernoemde laptop heb ik veel gebruik gemaakt van het tweakersforum en voornamelijk de stapelkorting bij DELL toendertijd. Dat resulteerde in een zeer goedkope maar krachtige machine. Een bang for bucks! Helaas wordt mijn XPS oud, hij wordt erg warm, zelfs na het schoonmaken van de fan. Ik ben dan ook bang dat hij last heeft van het (koelpasta zit overal behalve op de goede plek) syndroom, maar feit is is dat de prestaties omlaag kelderen.

Daarom ben ik op zoek naar een waardige vervanger. Mijn laptop wordt veelvuldig gebruikt, maar met name voor het afspelen van films, specifieke games en multitasking (Spotify, browser met 10+ tabbladen, office)..

Wat ga je met je laptop doen?
Ik blijf graag bij windows, speel specifieke games: Europa Universalis 4, wil de nieuwe rollercoaster tycoon op minimaal medium graphics kunnen spelen, GTA 5 wil ik ook uitproberen, maar hoeft niet in de hoogste stand. Geen videobewerking, wel gebruik ik Traktor met een midicontroller.

Wat is je budget?
Rond de 800 euro, meer mag bij duidelijk betere prestaties of toekomstbestendigheid, liever niet boven de €1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Sporadisch in de Trein. 90% thuisgebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet zo zeer, maar ik heb een benchmark gemaakt met mijn huidige set-up, versus wat systemen die mij waardig lijken. Echter is mijn kennis roestig, vandaar mijn oproep aan de Tweakers voor advies

Huidige specs
XPS 15 2013 Q1 : i7-3632qm Quad core, 8GB RAM, RAD HD 7700M, 1TB SATA Prijs toen:€ 678,00

Optie 1: Toshiba L50-C-18Z i7-5500u Dual core, 8GB RAM, GT930M, 1TB Hybrid,€ 849

Optie 2:http://tweakers.net/price...s-rog-gl552vw-cn108t.html i7-6700HQ Quad core, 8GB RAM, GTX 960M, 1TB. €999

Ik heb mijn oude i7-3632qm vergeleken met de i7-5500u op cpuboss en het viel mij op dat ze elkaar niet erg ontlopen, ookal is de 3632 een stuk ouder. De slimste keuze lijkt mij dan ook de ASUS. Wellicht zie ik een mooi systeem over het hoofd, of zijn de specs te hoog voor hetgeen ik mijn laptop ga gebruiken? Ik heb overigens niet zwaar gewogen aan de HD. Heb een server met 1 TB staan, en de HD vervangen voor een SDD lijkt mij makkelijker dan bijvoorbeeld de videokaart of processor vervangen,

Alvast bedankt voor het advies!