Toon posts:

IBM 60 GXP hardeschijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

ik heb net mijn ouwe ibm 45 gb hd verkocht gelukkig, ik heb hem weg gedaan omdat ik veel probs mee heb gehad :'( . en nu wil ik een ibm 60 gxp hd 40gb groot kopen :9 zijn deze hd`s beter dan die ouwe bakken :?

hartelijk dank :)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Naar die harddisk zit ik ook al te kijken..
Bij Gistron is ie nog maar 399 ofzo..

Maar is het een goede schijf ? Dat vraag ik mij ook af..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Hhm ik wil hem ook bij gistron bestellen , is die online shop betrouwbaar tweakertjes :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 19:12 schreef Mustapha het volgende:
ik heb net mijn ouwe ibm 45 gb hd verkocht gelukkig veel probs mee gehad :'(
Gelukkig veel probs mee gehad :?
Enne, klik eens op het handje naast de naam van de shop in de pricewatch....
tada! een shopsurvey :)

Verwijderd

Ik heb er twee hangen van 40GB in striping-raid op m'n promise fasttrak 100.

Had eerst ook een 75GXP (30GB), maar deze zijn sneller! Kijk maar op www.storagereview.com, staat wel een review.

Het zijn de snelste IDE 7200 schijven op de markt! (correct me if i'm wrong)

edit:

Mustafa: Ik heb ze bij Gistron besteld, toevallig :)
(eigenlijk niet toevallig, ze zijn :* :* :* goedkoop daar, en niet alleen schijven
Prima winkel O+

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Ik heb sinds twee weken een 60GXP 40GB in m'n systeem zitten. Erg relaxed! :P

Hij is errug stil, je hoort hem nauwelijks als de hd druk bezig is (bv 2x unrarren, ftp-en en Usenet leeching tegelijkertijd) en hij is lekker snel. Top ding! :7

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:20

ddZ

Ik heb dus die hd die jij op het oog hebt. En hij roeleert zeerrrrrrr zwaarrrrrr

Heb wel wat gezeik gehad met installen, maar waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden; had net ook een nieuw moederbord/ processor

Verwijderd

Ik had totaal geen problemen.. heb van m'n oude schijf naar m'n raid set alles gekopieerd (ook OS) en ging prima!

Als ik jullie was zou ik in single-drive setup wel de schijf aan IDE-2 hangen, want met m'n 30GXPtje in combinatie met m'n KT7A-RAID gaf IDE-1 wat stotter-problemen.
Misschien kun je gedonder vermijden op die manier :)

Verwijderd

Ik heb 2 van deze schijven, ze zijn stil. ze zijn snel. mijn maxtor 30 gb 5400 rpm was stiller natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb de 60GB versie en hij is echt letterlijk heerlijk :)
Hij ij echt megastil, ik hoor hem nauwelijks, en nog snel ook! :)

Verwijderd

Ik heb em nou sinds 3 week en hij is gewoon perfect! Heel stil en nog een stuk sneller dan mijn "oude" Quantum Fireball 7200rpm. Echt kopen die schijf!

Greetz

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
ik had dus ook eerst die 45 gig (75 serie )
die was na 2 weken al dood
maar nou heb ik een 40 gig (60 serie) en die is perfect

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53

vanDaal

-ismeereentje

Op dinsdag 19 juni 2001 20:08 schreef starkje het volgende:

edit:

Mustafa: Ik heb ze bij Gistron besteld, toevallig :)
(eigenlijk niet toevallig, ze zijn :* :* :* goedkoop daar, en niet alleen schijven
Prima winkel O+
Ik heb gisteren ook een 40Gb IBM besteld bij Gistron. Hmm... nu maar hopen dat ze er genoeg op voorraad hebben daaro.

* vanDaal heeft nog geen tegenbericht gehad (sowieso nog helemaal geen mailtje van die kant)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op dinsdag 19 juni 2001 21:19 schreef vanDaal het volgende:

* vanDaal heeft nog geen tegenbericht gehad (sowieso nog helemaal geen mailtje van die kant)
Die krijg je ook niet van Gistron, ligt morgen gewoon op je stoep :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
he he he laat ook wat voor mij over :) , ik wil dat jullie stoppen met reageren want anders heeft iedereen interesse in die hd, dan zijn ze niet meer leverbaar :'( , koek van eigen van eigen deeg zullen we maar zeggen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog 1 vraagje , werkt die progje ook op deze hd om hem helemaal stil te krijgen :?

Verwijderd

Ik heb er ook net 2 besteld, maar F400,- vind ik nog wat aan de dure kant :P
Ik haal ze in Duitsland voor DM324,-

Ik heb die dtla307075 ook, maar die doet het hier prima hoor. Niks geen last mee.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Ik heb er hier 2 in hangen (RAID-0 op een Abit KT7A)... ze draaien echt heerlijk, stil en vooral SNEL!

eenigste probleem dat ik heb, om de 2dagen of zo blijft mijn systeem nu spontaan hangen (ja, vooral met diskactiviteit en ja ik ken de 686b bug en heb de nieuwste via-drivers). Dat vind ik dus het vage... dat oplossen en het werkt echt als een trein :9~

Verwijderd

Topicstarter
maar nu terug op mijn vraag, werkt die progje om hem stil te krijgen hier ook :?, we weten nu wel dat het een lekkere schijfje is :9

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:44 schreef Mustapha het volgende:
maar nu terug op mijn vraag, werkt die progje om hem stil te krijgen hier ook :?, we weten nu wel dat het een lekkere schijfje is :9
Dat werkt heel erg goed... Ik heb zelf accoustic management aanstaan op mijn dtla307045 (75GXP), en ik hoor 'm echt niet meer... Ik moet dus ook best wel vaak op m'n hd-lampje kijken of hij nu wat doet of niet. Of dan ben ik iets groots aan het downen, en opeens gaat IE het naar de juiste partitie kopieren. Dan gaat alles opeens een beetje sluggish, en hoe vaak ik al niet heb gehad dat je je dan echt ff afvraagt wat er met je compu aan de hand is... normaal gesproken hoor je die schijf wel ratelen en dan onbewust leg je meteen de connectie

Verder denk ik dat de 60GXP en de 75GXP wel even veel geluid maken (verschillen maar weinig op plattersize na). Dus dit verhaal gaat ook wel op voor de 60GXP denk ik.

Ik zit trouwes toch nog wel es een beetje te twijfelen of ik deze hd niet moet verkopen en een 60GXP kopen... Ik heb namelijk toch best wel veel shit op m'n hd staan die ik eigenlijk echt niet kwijt kan :'( Hij bevalt me opzich prima en hij doet het al maanden perfect, maar je bent toch altijd nog wat huiverig voor crashes...

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:12

Thorne

Forrester

* Thorne had tot verleden week ook een 30Gig 75GXP, nu issie verrot...

* Thorne gaat nu ook maar een 60GXP halen.

>specs<

Verwijderd

ehh, on popular demand...

ik heb ze in Duitsland bij www.mindfactory.de besteld. Opsturen kost DM30,- (dat is dus maar nauwelijks meer dan in NL). Je moet alleen wel vooruit betalen, maar dat is nou eenmaal zo bij buitenlandzendingen.

Ze zijn daar heel goedkoop met cpu, mobo, geheugen en hd's enzo :)

Verwijderd

ik heb zelf 2x 60gxp 60gb van Gistron, en ze bevallen prima...nix silent-mode..zijn zowiezo stil..

Verwijderd

Topicstarter
dus die progje werkt hier niet op :'(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 00:14 schreef Mustapha het volgende:
dus die progje werkt hier niet op :'(
kan wel maar nergens voor nodig...kost je alleen maar snelheid...

Verwijderd

Topicstarter
ok ik hem besteld bij gistron ben natuurlijk benieuwd :)

bedankt voor jullie antwoorden tweakertjes :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:53
BTW, de oudere 75GXP-serie van IBM heeft idd een hoger uitvalpercentage dan normaal.
Daarom is de 60GXP-serie te vervanging. Deze is ietsje sneller, met een "normaal" uitvalpercentage (lager dus dan de 75GXP). Ook heeft de 60GXP 20 GB per platter tov 15 bij de 75GXP.
Alleen jammer dat de schijven zo klein zijn.

Ik verwacht zelf dat IBM over enige maanden (eind van de zomer?? ) met 30-40 GB per platter gaat uitkomen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

jeep: gistron is veeeel goedkoper onder rembours hoor!

ik kreeg toevallig gister 2 dozen binnen van gistron met in de ene een nieuwe lege ATX kast en in de andere alle onderdelen voor in die kast ( :) ) en dat alles voor 31 piek rembours opgestuurd krijgen !!!!

[off-topic]
(TAKE THAT, GRAFICALL!!!!!! :( ... -"ja, meneer, dat kost 35 piek, zo'n printertje opsturen. Een monitor? 40 gulden."

:r :r :r
[/off-topic]

Verwijderd

Jup...ik heb er ook 1 besteld. Eindelijk van m'n oude HD's af (zijn al zo'n 5 jaar oud) ;)
Alleen omdat ik ook een speakerset had besteld die niet voorraad was, moet ik nog een weekje wachten. :'(

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53

vanDaal

-ismeereentje

Keb mn IBM ook binnen hoor. Maandag besteld bij Gistron, vandaag binnen. Prima!

* vanDaal gaat nu aan de slag
Pagina: 1