Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
Op dit moment heb ik een Huawei Ascend p1. Deze is slechts 4.3 inch en bevalt mij prima van grootte. Ik run hier nog steeds de standaard android versie op (4.0.1) dat lijkt op stock android. Er bestaat wel al een update maar daar zit hun skin in en die wou ik niet hebben. Hij wordt echter veel te traag en ben ik dus op zoek naar een vervanger.

Ik zoek een?
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe android smartphone die aan een aantal verschillende eisen voldoet.
- Ik heb liefst een klein scherm. Mijn huidige heeft 4.3 inch maar wel redelijk dikke randen waardoor dit met de nieuwere smartphone toch een stukje groter kan.
- De dag doorgeraken met 1 lading. Ik heb lange dagen die soms wel 24 uur kunnen duren, ik zou wel een oplader kunnen meenemen naar het werk maar ik zou liever hebben dat ik hem enkel thuis hoef op te laden.
- Hij moet in het algemeen snel aanvoelen, zowel lokaal als het internet
- Hij moet een goede en snelle camera hebben (4K filmen is niet nodig)
- Een fingerprint reader is een plus

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een vast budget maar mijn streefdoel is €400. Als ik echter niets kan vinden wil ik dit wel verhogen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de smartphone als een gemiddelde gebruiker: Hangouts, Facebook, Surfen, GPS, ...
Ook wil ik fallout shelter kunnen spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De enigste kleine smartphones met deftige specs is de Sony Xperia Z3 en Z5 compact, maar omdat de Z3 toch al een jaartje ouder is laat ik deze liever liggen. De Z5 lijkt mij ideaal maar is toch een stukje meer dan wat ik er voor wil uitgeven.

Ik heb ook even de Samsung galaxy S6 geweest gaan testen en vond het toch te groot.

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik sluit me aan bij dit topic. Ik zoek een vervanger voor mijn Sony Xperia Z3 compact. Ik was niet te spreken over de kwaliteit van dat toestel. Binnen no time zaten er scheuren in de achterkant zonder echt duidelijke oorzaak. Vanochtend rolde hij uit mijn broek toen ik deze oppakte van de vloer. Gelijk het scherm volledig kapot (en hij reageert ook niet meer op input).

Ik ben dus sceptisch over de Z5, is de kwaliteit inmiddels vooruit gegaan?

Verder kan ik nergens telefoons vinden die niet zo groot zijn, maar wel enigzins high-end qua specs. Dus hopelijk heeft hier iemand een goed idee.
Hiervoor mag je zelf een topic openen

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 01-11-2015 14:09 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-11 14:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Het is de bedoeling dat je zelf komt met een voorstel.
Kijk gerust op de pricewatch.
Ik help je wel:
http://tweakers.net/categ...A9ats-8sO41mC4rfurdU1IKV0

Review QNAP TS-230 NAS

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
Dutchredgaming schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:02:
Het is de bedoeling dat je zelf komt met een voorstel.
Kijk gerust op de pricewatch.
Ik help je wel:
http://tweakers.net/categ...A9ats-8sO41mC4rfurdU1IKV0
Dat had ik al gedaan maar ik had het geheugen op 2GB RAM laten staan en android 5.0+ en kreeg ik dus enkel de 2 opties die ik al vermeld had in mijn post: de Sony Xperia Z3 en Z5 compact

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik denk dat je weinig keus hebt als je vasthoudt aan je wensen. De meeste deftigere hardware zit tegenwoordig in wat grotere toestellen.

Mocht je bereid zijn om naar 5" te kijken dan zijn de mogelijkheden aanzienlijk meer.

[ Voor 24% gewijzigd door John Rambo op 21-10-2015 10:32 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)