[testcase] Tweakers Express & Gamescom 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Na lang twijfelen nu toch de zelfvertrouwen gevonden om dit topic aan te maken.

Het album zelf is op Flickr 98 foto's groot, maar hier wil ik mijn eigen 8 beste foto's met jullie delen.(in willekeurige volgorde)

Ja.. ik ben fan van blizzard... valt het op? :D

Alle feedback is welkom!
Mijn bedoeling tijdens de dag was voornamelijk een sfeerimpressie te geven van een zeer episch gebeuren.

Dus niet het standaard landschappen of portretwerk :) (juist ook de reden dat ik dit voor een testcase heb gekozen)

#1 (we houden van hardware!)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5619/20626891745_8f76ac480b_c.jpgIMG_7221 by Robin van der Molen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/683/20438920170_d52f0c2a76_c.jpgIMG_7231 by Robin van der Molen, on Flickr

#2,5 (telt niet echt mee, maar wel leuk om te zien hoe druk het was :P )
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5665/22028781078_a21fdb7639_c.jpgIMG_7301 by Robin van der Molen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5810/20438917700_b15573dcd2_c.jpgIMG_7304 by Robin van der Molen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5682/20440206229_e07d900dc2_c.jpgIMG_7327 by Robin van der Molen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5736/20438882738_e0620d4ea4_c.jpgIMG_7312 by Robin van der Molen, on Flickr

#6 (heel erg spijt dat ik niet even een stapje nog naar achteren had genomen :-( )
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5676/20600653176_73d8b4c32d_c.jpgIMG_7380 by Robin van der Molen, on Flickr

#7 (moet je afstand houden van de merchandise? Daarvoor pakken we dan de zoom! :+ )
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/563/20600653726_25cb484b36_c.jpgIMG_7364 by Robin van der Molen, on Flickr

#8 (speciaal toestemming gehad van Blizzard om deze foto te maken, en te publiceren :D )
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/708/20653277652_f0372dd404_c.jpgIMG_7353 by Robin van der Molen, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Mortum op 19-10-2015 08:06 ]

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Foto's volledig afgekeurd? :-(

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik vind ze op zich prima, alleen sommigen wat donker. Misschien kan je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Sj44k13 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:18:
Ik vind ze op zich prima, alleen sommigen wat donker. Misschien kan je daar wat mee?
Dat was inderdaad een beetje de dilemma waar ik mee zat

Bijvoorbeeld bij #2 en #5 kon ik de belichting nog een stuk omhoog gooien, alleen zoals het nu er staat, zo was het toen ook.

Ik ga vanavond nog een keer ermee spelen of ik daar nog wat met de lichten kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Ik denk dat je weinig reacties krijgt omdat het qua fotografie niet echt bijzonder interessant is, zonder dat je een grote liefhebber van Blizzard bent.

Neem foto #1. Dit is voor de meeste mensen gewoon niet interessant. Ik zie een hoop kabels en een videokaart(?). Maar het is vooral een rommelige tafel. Nu weet ik niet wat je voor ogen had als onderwerp, maar als dat de videokaart moest zijn had je wat mij betreft beter een lager standpunt kunnen kiezen met een zo laag mogelijk diafragma om de kaart van de achtergrond te isoleren. Maar ik denk niet dat er ooit iets uit zou komen wat voor mijn interessant zou zijn.

Ook bijvoorbeeld #7. Voor mij als niet Blizzard kenner, zie ik niet meer dan 3 onscherpe poppetje, en 1 scherpe. Dan kan ik wel commentaar leveren over wat er beter had gekund (Die onscherpe hebben last van CA. De achtergrond leidt af. De foto staat scheef). Maar dit gaat nooit een beeld worden wat interessant is voor mij.

#8 heeft voor mij nog de meeste potentie. Ik denk dat je hier een mooi symmetrisch beeld had kunnen maken wanneer je exact in het midden op de kopse kant had gestaan. Dat had wel iets abstracts kunnen hebben.

Wat ik wel grappig vind is dat je bij #6 aangeeft dat je het jammer vind dat je niet een stapje naar achter had gezet. Terwijl ik het beste aan de foto juist vind hoe de Orc het complete beeld opvult. Ja aan alle kanten wordt er een deel afgesneden maar voor mij helpt dat juist aan de beklemmende sfeer.

Als algemeen commentaar kan ik nog wel meegeven dat je iets beter op de horizon mag letten. Bijna alle foto's staan scheef. Niet zo erg als dat een functie dient. Maar in dit geval vooral slordig. Ook lijkt alles op ooghoogte geschoten te zijn. Durf te variΓ«ren. Klim eens ergens op. Ga door de knieΓ«n. Ga een liggen. Neem die foto van de auto. Nu is het een kiekje zoals iedereen hem zou maken als je voor die auto had gestaan. Als fotograaf heb je niets toegevoegd. Je ziet dat je op een beurs staat, je ziet waar het decor ophoudt je ziet mensen met hun rug naar de foto staan. Allemaal storen elementen. Ga op zo'n moment op zoek naar een betere compositie. Maak eens een close-up van de auto. Ga eens met een groothoek op 10 centimeter van de linker koplamp staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
DivWhis schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:25:
Ik denk dat je weinig reacties krijgt omdat het qua fotografie niet echt bijzonder interessant is, zonder dat je een grote liefhebber van Blizzard bent.
Het is niet mijn intentie om je om te praten, iedereen heeft zijn eigen smaak :)

Persoonlijk denk ik dat je de foto's teveel beoordeeld op artistiek niveau, terwijl dit juist bedoeld was als sfeerimpressie.
Daarentegen zijn de hoeken vaak wel heel bewust gekozen om zo veel mogelijk te maken van de situatie

#1 tasjes en blikjes/bekers drinken rondom, evenals een drukke doorgang waar ik dus geen uitgebreide fotoshoot kon houden in een rijdende trein. Ook wilde ik zpveel mogelijk van het moederbord, de SSD en de videokaart op de foto krijgen... Misschien had ik het nog wat kunnen croppen.

#2 dit was nog de mooiste schot uit de COD wagon, nu zie je nog 1 hoofd, de andere shots waren gevuld met mensen die er (onbewust) voor gingen staan.

#5 Ik was er op een dag dat de beurs open was voor publiek, ik mocht dus kiezen voor of de ruggen van wat crewleden, of neongroene furries links en rechts :P

#8 was juist zo gekozen omdat ik de naam van de game juist centraal wilde hebben en ook de gezichtsuitdrukking van 2 spelers wilde pakken (de dame met de strepen, die schijnbaar het spel nog niet zo snapte, en de jongen daarachter die juist onwijs lol had in het spel)

Helaas had ik tijdens het verwerken van de foto's net 3 dagen ervaring met Lightroom dus idd, de CA is af en toe nog present. (maar juist om van te leren heb ik ze verder nog niet aangeraakt)

Ook de horizon, de 1 noemt het scheef, de andere speels.

Gezien de aard van de beurs vond ik het juist een speels karakter geven aan de foto's
Enkel bij #4 en #8 ben ik het wel eens dat dit inderdaad recht had gemogen ;)
(maar dit is een testcase met een rede: zo lang doe ik het nog niet :P )

Evengoed hartelijk dank voor je input! d:)b ik vind het sowieso zeer boeiend dat er op zo veel verschillende manieren naar foto's gekeken worden. :)

(Ik heb een hoop contacten uit de game-industrie (nog van mijn e-sportbond tijd), en die waren juist weer heel lovend over de foto's :P, maar die zijn dan weer niet into fotografie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Ik wil ook zeker niet zeggen dat dit niet geslaagd is als een sfeerimpressie van het evenement. Alleen omdat te beoordelen moet ik bij het event aanwezig zijn geweest. Dat ben ik niet, en ik gok het gros van het mensen die in dit sub-forum komen ook niet.

Daarom denk ik dat er weinig reacties zijn gekomen. Omdat je wel expliciet om reacties vroeg, ben ik toch zo vrij geweest wat te posten.
Nu ik mijn reactie teruglees zie ik dat het wellicht wat vervelend over kan komen. Waarvoor excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als totaalplaatje helemaal niet gek voor een eerste keer. :)
Voor een sfeerimpressie proef ik alleen niet echt veel sfeer. Het geheel is wat afstandelijk en statisch, vooral door je keuze van onderwerp en kadering.
Tip voor de volgende keer: probeer beleving en emotie in je foto's te vangen. Hoe? Door mensen te fotograferen in die momenten. :)
Technisch is het niet slechts, maar ook niet fantastisch direct. Vooral omdat er wat platen bij zitten die aan de donkere of vlakke kant zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
DivWhis schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:22:

{...}
Nu ik mijn reactie teruglees zie ik dat het wellicht wat vervelend over kan komen. Waarvoor excuses.
Geen enkel probleem man! ik heb je even een DM gestuurd met wat meer achtergrond :)
Maar ik wil niet dat het de commentaar van andere beΓ―nvloed ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:13:

Voor een sfeerimpressie proef ik alleen niet echt veel sfeer. Het geheel is wat afstandelijk en statisch, vooral door je keuze van onderwerp en kadering.
Tip voor de volgende keer: probeer beleving en emotie in je foto's te vangen. Hoe? Door mensen te fotograferen in die momenten. :)
Ik moet bekennen dat dat nog mijn grootste drempel is, mensen fotograferen.
Heel snel nog voel ik mij bezwaard als ik mijn camera op 1 specifiek persoon richt, en ik vermoed ook dat je dat terugziet.

Ik denk dat ik maar eens met straatfotografie aan de slag moet :P

Maar ik zie het een beetje als het geven van presentaties op school, het is vreselijk om te doen door onzekerheid.. ook dat moet je leren :P
(en tegenwoordig presenteer ik zo nu en dan voor mijn gehele bedrijf (200 man), zonder enig nadenken omdat ik weet wat ik dan doe)

[ Voor 16% gewijzigd door Mortum op 27-10-2015 16:44 ]

Pagina: 1