Nu is mijn desktop enigtijds aan het verouderen, en wil ik graag wat nieuw leven in het beestje stoppen. De reden hiervan is dat ik GTA 5 graag eens wil proberen, en omdat ik nogal van eye candy houdt ben ik bang dat mijn huidig platform niet meer voldoet. Omdat ik de laatste twee jaar ook niet echt meer bezig kon zijn met mijn hobby ( lekker knutselen, tweaken en rommelen met computers ) voel/merk ik dat de kennis veroudert is en niet meer up 2 date is. Vandaar ik om uw advies vraag.
Huidig platform
EVGA X58 bordje
Intel i-7 990X ( H50 Koeling )
6 GB 1600 Mhz DDR-3
3x EVGA GTX 470
Samsung 850 pro SSD ( OS schijf )
3x WD raptor ( Raid 0
)
1200 watt coolermaster voeding ( weet zo type ff niet )
Nu is de vraag, is het X58 platform nog krachtig genoeg voor GTA 5 maxed-out te spelen of moet ik echt gaan denken aan een nieuwe mobo-cpu-mem-gpu combo. Of zou ik alleen aan een leuke GPU voldoende hebben?
Budget is ongeveer 1000 a 1200 euro. De case en randapparatuur behoudt ik graag.
Ook zit ik eraan te denken om die raptors eruit te schoppen... Ze zijn nogal luidruchtig..
Graag advies en tips!
Huidig platform
EVGA X58 bordje
Intel i-7 990X ( H50 Koeling )
6 GB 1600 Mhz DDR-3
3x EVGA GTX 470
Samsung 850 pro SSD ( OS schijf )
3x WD raptor ( Raid 0
1200 watt coolermaster voeding ( weet zo type ff niet )
Nu is de vraag, is het X58 platform nog krachtig genoeg voor GTA 5 maxed-out te spelen of moet ik echt gaan denken aan een nieuwe mobo-cpu-mem-gpu combo. Of zou ik alleen aan een leuke GPU voldoende hebben?
Budget is ongeveer 1000 a 1200 euro. De case en randapparatuur behoudt ik graag.
Ook zit ik eraan te denken om die raptors eruit te schoppen... Ze zijn nogal luidruchtig..
Graag advies en tips!