Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Ok, ten eerste, rooten is nieuw voor me. Leek me altijd al wel 'leuk' om te doen, maar dacht eerst maar eens te wachten tot de garantie er van af was, in ieder geval. Het is in ieder geval goed gelukt (iRoot en vervolgens supersume) en een paar (kleine) leuke dingetjes gedaan (bloatware/tasker). All in all, al een poosje zeer tevreden mee.

Nu, een paar dagen geleden is mijn wekker helaas overleden. Mijn alarm zet ik toch altijd al op mijn telefoon, dacht dat die mij ook vanaf mijn nachtkastje aan de stekker mij de tijd wel kon gaan vertellen. Dus, mijn wekker (my alarm clock) app gedownload. En hier begint mijn probleem: Ik wil natuurlijk geen wekker die van die gruwlijk irritante google ads onder in beeld heeft, en ik was te cheap daar 70 cent voor te betalen 8)7 Dus, enter Lucky Patcher. Ik heb daarmee gepoogd de reclame weg te halen. Verschillende manieren onder het kopje google adds geprobeerd, mochten allemaal niet baten. Heb de app maar weer verwijderd.

Hierna kom ik er pas achter dat Lucky Patcher het schijnbaar wel lukte totaal andere dingen totaal te verkloten, namenlijk:

- Playstore deed niks meer. Wit scherm. Na verwijderen cache en daarna gegevens wissen is ie nu constant aan het 'laden' en verder grijs.
- Mijn flipcover doet het niet meer. Spreekt voorzichzelf denk ik, flipcover sluiten zou klokje moeten zijn, open scherm aan. Doet ie niet...
- PowerToggles widget is nutteloos geworden. Kan op de icoontjes drukken, helderheid, wifi, bluetooth, het doet allemaal niks. Kleur geeft ook aan dat hij niks doet.
- Aansluiten aan de computer doet niks meer. USB opslag, MTP, PTP. Wel het geluidje, maar de laptop ziet hem niet. Als cd-rom dan weer wel, maar wat ik daar mee moet? :?

Als iemand weet waar dit aan ligt, of als iemand misschien weet hoe ik het op kan lossen: HALLELUJAH _/-\o_ I will love you for always and always!

Maar omdat mij dat vrij onwaarschijnlijk lijkt is dus mijn eigenlijke vraag:
Harde reset? Of kan ik beter de orginele ROM flashen? En omdat ik dat laatste nog nooit heb gedaan zijn tips en tricks (en tools) daarbij zeer welkom. :)

Joanne

Edit: Op dit moment Titanium Backup via apk aan het installeren. Balkje loopt en loopt, maar doet vrij weinig. Hier is ook dus wat mis, dus dan maar proberen zo veel mogelijk met de hand naar de sd te zetten. :-( Snap niet waarom dit zo fout is gegaan.

Edit 2:
Factory reset en problemen 1, 2 en 3 waren opgelost. 4 was nog even moeilijk, maar de boel opnieuw geinstalleerd en dat doet het nu gelukkig ook weer. _/-\o_ Nu de boel allemaal opnieuw instellen. Even werk, maar gelukkig met een sisser afgelopen en ik ben de volgende keer HEEEL wat meer voorzichtig voordat ik iets even probeer.... (backup, backup, backup!)

Is er een manier waarop ik dit topic kan sluiten?

[ Voor 13% gewijzigd door Barlogirl op 16-10-2015 13:41 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Allereerst fijn dat het je zelf gelukt is om het op te lossen!

Een aantal tips voor je volgende topic:
- Vermeld wat meer informatie over het apparaat zelf. Model, type, nummer etc;
- Geef aan welke softwareversie die momenteel draait;
Nu, een paar dagen geleden is mijn wekker helaas overleden. Mijn alarm zet ik toch altijd al op mijn telefoon, dacht dat die mij ook vanaf mijn nachtkastje aan de stekker mij de tijd wel kon gaan vertellen.
Ik vraag me heel erg af wat voor telefoon jij hebt, dat er standaard geen wekker app op zit?
Is er een manier waarop ik dit topic kan sluiten?
Jij zelf kan geen topics sluiten en dit wordt eigenlijk ook nooit gedaan op tweakers.net

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Ik vraag me af of er niet een makkelijkere manier van rooten is voor je telefoon (mits ondersteund merk en model).
Ik gebruik zelf wugfresh voor het rooten van mijn Nexus 6, maar mijn Note 2 heb ik op die manier ook geroot toentertijd.

• Barlogirl
@Arunia
Mijn telefoon is een THL 5000, een chinees dus.Veel coventionele methodes werkten dus helaas niet.

@Rens-br
Er zit er inderdaad een wekker op mijn telefoon, (THL 5000, KK 4.4.2) die ik, zoals gezegd, ook altijd gebruik als alarm. Ik wilde in dit geval (als het even kon met tasker) zorgen dat als hij 's nachts aan de lader hangt mij constant de tijd zou laten zien vanaf mijn nachtkastje, zoals een conventionele wekker, zonder dat ik de telefoon erbij hoef te pakken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Afgezien van je algehele probleem. Is het wel zo verstandig om je telefoon scherm constant aan te hebben staan ivm wellicht het inbranden van het scherm door langdurig dezelfde cijfers etc op het scherm?

Maar idd, een niet conventionele telefoon rooten is wat moeilijker om te doen.
Over het rooten staat schijnbaar informatie op xda-developers (de bron voor android apparaten).
http://forum.xda-develope...2t-root-recovery-t2835857

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 16-10-2015 14:35 ]

• Barlogirl
T-T niet bij nagedacht. Beter had ik het dus gewoon allemaal niet gedaan, want loop nu weer tegen een probleem aan. Ik heb choozze zero en wil nu de apn instellen maar dat wil hij met geen mogelijkheid wijzigen (ik kan de apn maken, maar kan die vervolgens niet kiezen onder gegevensverbinding). Mijn sim werkset geeft ook geen thuis, weet niet of het daar aan ligt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Barlogirl schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:46:
T-T niet bij nagedacht. Beter had ik het dus gewoon allemaal niet gedaan, want loop nu weer tegen een probleem aan. Ik heb choozze zero en wil nu de apn instellen maar dat wil hij met geen mogelijkheid wijzigen (ik kan de apn maken, maar kan die vervolgens niet kiezen onder gegevensverbinding). Mijn sim werkset geeft ook geen thuis, weet niet of het daar aan ligt.
Als je het probleem hebt bij beide sims. Kan het iets te maken hebben met je radio.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Je kan natuurlijk ook een andere Rom instaleren.
Als je op needrom de THL5000 zoekt staan daar wel een paar roms die goed draaien (Ultimate v3 of Lite rom). Deze zijn ook direct geroot.

Bij beide kan je gewoon je apn instellen als je dat wil.
Pagina: 1