• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01 10:09
Beste Tweakers,

Ik ben tegen een heel raar probleem aangelopen.

Een collega melde mij dat haar toetsenbord kapot was, er was een knopje los gekomen.
Knopje proberen te maken, maar was niet gelukt. dus nieuwe toetsenbord uit de voorraad gepakt en aangesloten.

Toetsenbord werkte niet.

Beide toetsenborden waren met USB aansluiten. Maar omdat ze verlengd moeten worden, is er de PS/2 poort gebruikt (met zo'n usb converter blokje).

Het oude toetsenbord werkte hiermee, het nieuwe toetsenbord niet (voor mij al raar, maargoed). het nieuwe toetsenbord werkte wel met usb aansluiting.

Daarom heb ik een usb verleng kabel gekocht. maar omdat deze pas maandag bezorgd werd, toch maar besloten om de computer even wat dichter bij te zetten.

Alle kabels even los gehad, op zelfde manier weer aangesloten, maar dit keer de computer dichtbij genoeg geplaatst om de usb kabel van het nieuwe toetsenbord direct in te kunnen pluggen.

Opgestart, alles werkte naar behoren, maar direct was duidelijk dat er iets met het beeldscherm was. Het beeldscherm was enorm overbelicht.

Dit is nu ook het probleem, het beeldscherm blijft wat ik ook probeer enorm overbelicht. Het is een lowprofile computer, met enkel een VGA poort als aansluiting voor een beeldscherm.

Het volgende heb ik al geprobeerd, met alle hetzelfde resultaat:
- Ander beeldscherm
- oude toetsenbord opnieuw aangesloten
- alle mogelijk drivers geinstalleerd en geupdate
- VGA kabel vervangen.
- compleet andere computer gepakt (wel het zelfde type). de hardeschijven uitgewisseld en aangesloten, opgestart en ook weer overbelicht.

Ik ben op dit moment echt radeloos wat dit probleem zou kunnen zijn, en wat ik nog meer zou kunnen testen.

Iemand die mij verder kan helpen??

Mvg
Joost

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als zelfs een harde schijf van een andere PC en een andere monitor niet helpen dan zou ik toch gaan denken aan de videokaart.

Last.fm | Code Talks

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39

OMD

pekkos schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:22:

Toetsenbord werkte niet.

Beide toetsenborden waren met USB aansluiten. Maar omdat ze verlengd moeten worden, is er de PS/2 poort gebruikt (met zo'n usb converter blokje).

Het oude toetsenbord werkte hiermee, het nieuwe toetsenbord niet (voor mij al raar, maargoed). het nieuwe toetsenbord werkte wel met usb aansluiting.
Dit is niet raar voor jouw informatie. Toetsenbord 1 heeft ps/2 instructies aan boord en is ook van origine geleverd met usb-ps2 adapter.

Toetsenbord 2 is een volwaardig usb toetsenbord zonder ps/2 instructies. Wil je deze laten werken op een ps/2 aansluiting dan heb je een actieve converter nodig van USB - PS/2.

Ik kom dit maar een keer of 1000 tegen per jaar :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 13:13

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien per ongeluk aan de Gamma waardes gekomen in je driver panel?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01 10:09
Helaas,

Beide schermen kapot. Gelukkig wel alleen de VGA poorten. hoe dit precies is gebeurd tijdens het verplaatsen van de stekkers.....?
Had om te testen de schermen aangesloten op een andere computer met DVI aansluiting en dit werkte prima.

Hebben maar nieuwe schermen gekocht..
Bedankt voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door pekkos op 20-10-2015 15:30 ]