Advies nodig: mechanisch openen drive-bay

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:19
Beste case-modders,

Nogmaals ben ik op zoek naar een stukje advies. Ik ben bezig met een casemod van een Apple PowerMac G5. Ik ben 'm aan het ombouwen naar een ATX-kast.

Een van de onderdelen die ik wil inbouwen is een interne usb-3 kaartlezer. Nu vindt ik het jammer om in de voor- of bovenkant van de kast te snijden/zagen en dus wil ik graag de deur van de optische drive hergebruiken. Ik ga toch geen dvd-speler inbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7Ii94ptoyQUh05MIiuxPdZ5cDZ5BWwNs8Tn1qo2hoOxuQDBmF
Het deurtje ziet er zo uit, het is een aluminium plaat die naar beneden schuift.

Aan de binnenkant ziet het er als volgt uit. Er zit een plastic onderdeel (lichtgrijs op de foto) met twee driehoekjes. Normaal gesproken duwt de drive-lade tegen de driehoekjes aan waardoor het deurtje naar beneden schuift.
Afbeeldingslocatie: http://www.1neilhart.com/OD/OD1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.1neilhart.com/OD/OD2.jpg

Ik wil graag op een of andere manier het deurtje openen, met een schakelaar aan de buitenkant van de kast. Ik wil graag de PSU gebruiken, dus ik zoek een oplossing met maximaal 12V.
Ik ben dus op zoek naar 'iets' dat tegen de driehoekjes aanduwt om het deurtje te openen. De uitslag hoeft niet ver te zijn, een centimeter of anderhalf tot twee is genoeg.
Ik dacht aan een solenoid, maar de beweging is net iets te heftig, daarnaast las ik al dat je een spanningspiek krijgt.

Heeft iemand ervaring of ideeën? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

kan je niet gewoon een klein motortje gebruiken met knopje en wat draadjes

its the Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:19
Goede tip, maar ik zoek juist wat meer details. Wat voor motor? Het moet een lineaire actuator zijn, wat voor stroomvoorziening, vastzettende schakelaar of juist niet... Ik zoek advies over de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs_mods
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10-2023
Kun je hem niet beter ergens anders monteren dan in de drive bay, aan de onderkant van de case of in een extern kastje. Ik heb zoiets gemaakt met alle aansluitingen die ik nodig heb. Zoiets als dit: YouTube: External Control Hub (build log)

[ Voor 73% gewijzigd door Matthijs_mods op 16-10-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
Wat als je een goedkope hobby servo + arduino gebruikt samen met wat knopjes. Over arduino + servo is genoeg te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06
Servo is ideaal ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

poljaap1984 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:34:
Goede tip, maar ik zoek juist wat meer details. Wat voor motor? Het moet een lineaire actuator zijn, wat voor stroomvoorziening, vastzettende schakelaar of juist niet... Ik zoek advies over de details.
Ik heb het zelfde gedaan (g5 gemod jaren terug, heb de kast nog steeds) maar gewoon een dvd drive ingebouwd. Nu gebruik in een aplicatie waarbij ik b.v. shift f5/f4 druk me lade open/dicht gaat. Kan je niet een oude dvd drive gebruiken een stuk van het laatje afzagen en de usbhub in de resterende opening bouwen. Een dvd drive is vooral veel ruimte en als je de lees koppen etc toch niet gaat gebruiken.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Pagina: 1