Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
Hallo,
Op de volgende site lees ik dat LG een dead pixel policy heeft waarbij een scherm groter dan 47 inch tot 7 dode pixels mag hebben, en dan niet binnen de LG garantie valt.

http://www.rtings.com/tv/learn/tv-warranties-care

Het is zeer persoonlijk, maar wat zouden jullie doen? Een extra garantie pakket nemen bij de partij waar je de TV koopt? Heb je 3 jaar volledige garantie, breng/haal service, TV vervang service, etc. En 100% pixel garantie. Je zou maar net een dode pixel hebben, of krijgen na x aantal branduren.

In mijn geval gaat het om een UHD van 55 inch. Denk dat je ook op zo'n scherm een dode pixel zal zien als je gefocussed bent op het stuk waar de pixel zit.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bij aankoop van mijn UHD tv eerst mooie prijs afspraak gemaakt. Toen we deze hadden. Aangegeven dat ik voor zelfde prijs ook graag de garantie wenste en de 3D brillen en een muurbeugel. Na wat stotteren ging men akkoord. Nee heb je Ja kun je krijgen.

Pixel defect kan storend zijn afhankelijk waar hij op scherm zit. Persoonlijk ja neem deze verzekering.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

Als je niet fysiek in een winkel koopt kan je de garantie laten liggen en je altijd beroepen op wet kopen-op-afstand en het daarbij terug mogen sturen van artikelen zonder reden van opgave binnen de zichttermijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Wet kopen op afstand neem ik idd mee in mijn overweging. Mocht er iets gebeuren in 14 dagen (volgens mij is het 14) tijd moet ik alleen wel zelf moeite doen om de TV op te sturen.
Verder kan het gebeuren dat na die 14 dagen iets mis gaat. Kans is klein, maar is er. Lastig.. Heb nog een paar uurtjes om een besluit te nemen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijke ervaring is dat er meer met de prijs te doen is als je naar de winkel gaat. Zeker als het gaat om TV's. marges zijn toch redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De pixelgarantie zoals deze door fabrikanten wordt aangeboden, daar heb jij als consument niets mee te maken. In Nederland gelden immers andere garantieregelingen die vrijwel altijd voordeliger zijn dan de fabrieksgarantie.

Zoals FeaR aangeeft, kun je bij aankopen op afstand inderdaad gebruik maken van de wet Koop-op-Afstand die inderdaad voor 14 dagen geldt. Daarbij kun je natuurlijk altijd met de verkopende partij overleggen of je niet een nieuw exemplaar kunt ontvangen zonder pixeldefecten, in plaats van je te beroepen op de wet Koop-op-Afstand.

Webwinkels die pixelgaranties verkopen kun je beter vermijden. Alhoewel je wettelijk in je recht staat, kan het akelig moeilijk zijn om bij dergelijke webwinkels je gelijk te halen. Het is dan ook niet te vertrouwen dat een dergelijke webwinkel een pixelgarantie verkoopt.

Maar ook in de meeste fysieke winkels sta je niet buiten je recht. Alhoewel de winkelier - in tegenstelling tot wat veel consumenten denken - wettelijk niet vereist is om de consument de mogelijkheid te geven een product te retourneren, hebben de meeste winkels wel een eigen retourbeleid. Winkels zoals bijvoorbeeld de BCC of Media Markt hebben zo'n eigen retourbeleid waar je 14 dagen na aankoop aanspraak kunt maken op het retourbeleid om zo je product te retourneren.

Kortom: Je kunt hier in Nederland altijd wel van een toestel met pixeldefecten afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CEA > TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik heb zelf bij de aanschaf van onze nieuwe tv gekozen voor extra garantie. Daar dit op die prijs 30 euro was. Was het ook niet echt de moeite verder om het niet te doen.
Geeft net dat beetje extra zekerheid en tig keer nagevraagd hoe het zat met dode pixels. Wat verder geen probleem was.
De garantie maakte het totaal plaatje iets beter dan alleen de standaard garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hallo Dimens,
Je kan altijd van je TV met pixeldefect afkomen. Maar kijkende naar de Wet koop op afstand kan dat alleen binnen 14 dagen.
De fabrikant zal nooit een TV de fabriek uitsturen met een pixel defect. TV is dus 100% werkend. Buiten de kans dat een pixel kapot gaat tijdens transport (lijkt mij klein) moet je dus overwegen of je extra garantie neem op de kans dat een pixel NA 14 dagen nog kapot gaat. En ook die kans lijkt mij heel klein, maar is wel aanwezig.

Vraag me wel af of ik nog iets aan de prijs van het garantie pakket kan doen. Wordt nu voor 6 tientjes aangeboden. TV die ik heb aangeschaft is de 55UF776V van LG. Heb het gevoel dat 1088 al bijna een bodemprijs is voor deze TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58

DarkSide

theres no place like ::1

Die extra garanties zijn vaak gewoon extra inkomen voor de winkel.
Zij verwachten dat de meeste mensen er geen gerbruik van maken. En nemen de zorgen voor eigen rekening. Meestal is dit gewoon 100% pure winst en makkelijk verdienen.

Vaak moet je wel goed opletten over specifieke voorwaarden die er in de overeenkomst staan.
100% pixel garantie kan als nog betekenen dat je bot vangt als men denkt dat het komt door een gebruikersfout bv. Dit zijn meestal ook de instinkers.

Zelf ben ik daarom ook meestal niet van dit soort extra garanties.
Maar als jij er beter van slaapt en je vooraf de voorwaarden goed hebt doornomen en daar mee eens bent dan kan je dat natuurlijk altijd doen.
Alleen moet je bepalen of je dat in dit geval 6 tientjes waard is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf zal ik ook niet voor de garantie betalen. maar ervaring heeft mij wel geleerd dat meeste winkels deze garantie er wel gratis bij willen doen als je de TV maar koopt. Gewoon om vragen. Bij mij was het eerst van 60 euro 30 euro en toen ik aangaf verder te kijken kreeg ik hem gratis. (afgelopen maanden zo 3 tv's gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Superdaantje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:31:
Zelf zal ik ook niet voor de garantie betalen. maar ervaring heeft mij wel geleerd dat meeste winkels deze garantie er wel gratis bij willen doen als je de TV maar koopt. Gewoon om vragen. Bij mij was het eerst van 60 euro 30 euro en toen ik aangaf verder te kijken kreeg ik hem gratis. (afgelopen maanden zo 3 tv's gekocht)
Punt is ik heb de TV al betaald :) Kan niet meer zeggen naar een andere webshop te gaan :)
Best jammer, want ik had hier helemaal niet over nagedacht! 8)7

Ik denk dat ik het niet doe, en blijf bij de wet koop op afstand wat betreft 14 dagen garantie en kans dat ik zelf de TV moet terug sturen op eigen kosten mocht er iets mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dan zou ik zelf ook deze garantie niet afsluiten en de wet koop op afstand toepassen bij defect.

Alvast heel veel plezier met je nieuwe TV ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20

MsG

Forumzwerver

technoaddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:01:
Hallo Dimens,
Je kan altijd van je TV met pixeldefect afkomen. Maar kijkende naar de Wet koop op afstand kan dat alleen binnen 14 dagen.
De fabrikant zal nooit een TV de fabriek uitsturen met een pixel defect. TV is dus 100% werkend. Buiten de kans dat een pixel kapot gaat tijdens transport (lijkt mij klein) moet je dus overwegen of je extra garantie neem op de kans dat een pixel NA 14 dagen nog kapot gaat. En ook die kans lijkt mij heel klein, maar is wel aanwezig.

Vraag me wel af of ik nog iets aan de prijs van het garantie pakket kan doen. Wordt nu voor 6 tientjes aangeboden. TV die ik heb aangeschaft is de 55UF776V van LG. Heb het gevoel dat 1088 al bijna een bodemprijs is voor deze TV..
Volgens mij ontstaan de dode pixels puur bij fabricage en is het niet zo dat de fabrikant ze per definitie 100% goed aflevert. Afhankelijk van de prijs wordt het namelijk als een defect gezien. Bij schermen is dit ingedeeld in een class-systeem.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Is het niet zo dat de Fabrikant de TV altijd een keer aan zet om te kijken of het volledig werkend is, zonder defecten?
Wat is de kans dat een pixel na 2 weken aan te hebben gestaan kapoet gaat? Goed, ik heb mijn besluit al genomen, en als er iets is hoop ik dat het binnen 2 weken gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
technoaddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:14:
Is het niet zo dat de Fabrikant de TV altijd een keer aan zet om te kijken of het volledig werkend is, zonder defecten?
Wat is de kans dat een pixel na 2 weken aan te hebben gestaan kapoet gaat? Goed, ik heb mijn besluit al genomen, en als er iets is hoop ik dat het binnen 2 weken gebeurd.
Toestellen geleverd met defecte (sub)pixels komen nog altijd voor. Om maar even een voorbeeld te noemen:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm

Toestellen waarbij de pixels achteraf defect gaan, die zie ik eigenlijk nergens. Tegenwoordig is het vaak de T-Con of voeding (elco's) die defect raakt. Daar hoef je sowieso geen extra garantie op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20

MsG

Forumzwerver

technoaddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:14:
De fabrikanten zien het niet per se als defect, het is niet zwartwit, maar als er minder dan een x aantal pixels dood is valt het afhankelijk van het prijssegment van het scherm binnen de marge. Ze gaan een TV met een dooie pixel natuurlijk niet zomaar weg doen, dus wie weet wordt het bij de duurste panelen wel gecheckt en schuift het paneel door naar een budget-toestel.

Zie hier dat Class-systeem: Wikipedia: ISO 13406-2

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1