Audio oplossing tot € 400 gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdass
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-02 15:24
Na een aanval van mijn dochter heeft mijn alles in één muziekset het begeven dus incl. radio, CD speler en boxen. Tijd voor iets nieuws (met kinderbeveiliging ;) )

Nu ik mij hier al een geruime tijd niet mee bezig heb gehouden, heb ik niet goed voor de bril wat handig is om nu aan te schaffen. Ik heb al wat op internet rondgekeken, maar wordt er niet veel wijzer van..

het meeste wat we doen is cd's luisteren (maar voor hoe lang nog, alles wordt langzamerhand digitaal) en verder soms radio. DVD's /blu rays kijken doen we eigenlijk niet en radio luisteren ook weinig.

is alleen een CD speler met boxen en een externe harde schijf (voor de digitale nuziek) voldoende of zijn er inmiddels andere simpele oplossingen op de markt bijv. aan te sturen via tablet of telefoon.... budget is rond de 400,-

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 37% gewijzigd door rvdass op 16-10-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Welkom op Tweakers, toen je op het knopje 'topic aanmaken' klikte stond er al een lijstje met vragen die je hebt weggehaald ipv te beantwoorden: die vragen zijn er om ons een duidelijk beeld te geven wat je wilt.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Om je toch iets te helpen: veel mensen gebruiken tegenwoordig spotify om muziek makkelijk digitaal te luisteren.

Verder ontbreekt veel informatie nog:
-Sluit je alles ook aan op je tv?
-Wat voor opstelling wil je? 2.0? 2.1? Boekenplank/satelliet/vloerstaande speakers?
Ik heb al wat op internet rondgekeken, maar wordt er niet veel wijzer van..
Hier nemen we helaas geen genoegen mee, het is geen vraag/antwoord forum. Er is echt zat info te vinden op internet, ook voor 'beginners'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Mijn ouders hebben laatst een pioneer miniset gekocht ter vervanging van hun oude die geen cd's meer af speelt.
Deze heeft ook een iPod (oude stijl) aansluiting, maar wordt door hen niet gebruikt.

Je moet echt even dat lijstje invullen (staat er niet voor niets) en even in de pricewatch kijken wat je interesse zou hebben.

Daarnaast, het maakt niet uit waar het allemaal heen gaat. Het gaat er om wat jij wilt.
Ofwel, cd's zullen echt nog wel lange tijd verkocht worden en cd's kun je ook zelf nog branden aan de hand van mp3 bestanden.

Waar wil je hem neer zetten? Wordt deze ook aangesloten op de tv of staat deze ergens in een kast ver uit de buurt van de tv.
Wat had je hiervoor? En zou je iets soortgelijks terug willen hebben.
Wil je wel de optie hebben om dvd's af te gaan spelen? etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij Bartske; geef eens wat meer informatie en wat heb je eigenlijk zelf in gedachten.

Verder even een andere naam aan het topic gehangen want die was natuurlijk nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdass
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-02 15:24
Misschien inderdaad iets te kort door de bocht.....

De vragen vond ik lastig omdat ik de mogelijkheden niet zo goed weet. Ik zal proberen wat duidelijker te zijn:

Ik zoek een?
Oplossing om mijn CDspeler te vervangen. 2:1 opstelling is prima. Deze wil ik graag aan mijn TV aansluiten zodat ik ook films etc via dit systeem kan bekijken. Ik heb een philips smart TV. Ik heb wat gelezen van een NAS en vroeg me af of dit ook een optie is om op die manier muziek te luisteren. Dan moet ik volgens mij ook mijn CD´s digitaliseren. Eventueel bediening via smartfone of table zou natuurlijk helemaal mooi zijn, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Wat is je budget?
rond de € 400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren vooral CD en soms radio. Daarnaast ook het systeem gaan gebruiken om films te kijken, dit doe ik nu vooral via mijn laptop

Wat heb je zelf al gevonden?
Een simpele cdspeler (2.1) is natuurlijk snel gevonden. Maar ik vraag mij af of een NAS oid een oplossing voor mijn wensen is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt het nu over verschillende dingen naar mijn mening.
Een CD speler (neem aan echt een CD speler met Fysieke Media) waar je ook Films op wilt spelen.
Bedoel je dan een DVD of BR speler? Of bedoel je dan het afspelen van MKV's oid?

Dan heb je het over een NAS. Dit kan allerlei soorten media bevatten.
En een Smart TV kan er mee koppelen om via je Smart TV films af te spelen die op je NAS staan.
Heb je geen Smart TV. Of een die niet compatible is omdat de media app bv niet zo goed is.
Moet je denken aan een Mediaspeler. Deze kan los werken met een eigen HDD (of via USB)
Maar kan ook icm een NAS werken.

Verder is het ook van belang om te weten wat voor versterker je hebt.
Een NAS bv heeft geen Audio uitgang zoals een CD speler.
Maar als je versterker overweg kan met DLNA kan je wel weer heel makkelijk bij je MP3;s komen die op je NAS staan.

Als een aantal zaken lastig voor je is. Zal ik eerder denken om gewoon een DVD/BR speler te kopen.
Dan kan je films kijken en CD;s afspelen. En deze makkelijk op je TV en versterker aansluiten.

Anders even inlezen in een Media Center (HTPC of mediaspeler) bv met een Intel NUC icm een NAS.
Maar dan moet je versterker er wel mee overweg kunnen anders ga je het sowieso niet halen met 400,-

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Een NAS is een central opslag welke op je netwerk aangesloten wordt (Network Allocated Storage).
Hier zet je je foto's, video's, muziek, films, series en bestanden op die normaal zwerven op je laptop of computer.
Je Smart tv zou er mee kunnen verbinden om bijvoorbeeld foto's te laten zien, films af te spelen.
Maar, sommige versterkers kunnen dit ook.
Daarnaast kunnen veel bluray spelers dit ook.

Ik denk dat je wellicht moet kijken naar een alles in één set. Dus versterker met ingebouwde bluray speler en DLNA functie of de mogelijkheid om vanaf het netwerk in mappen te kunnen kijken op de NAS.
Of een set welke ook van een externe schijf kan spelen.

http://www.kieskeurig.nl/...-lg-bh7240c/specificaties
Ik link specifiek naar Kieskeurig.nl omdat hij daar bijna 100 euro goedkoper te vinden is.
Deze set ondersteund bluray, maar ook 3D, UHD upscaling mocht je ooit een UHD tv aanschaffen.
Daarnaast ondersteund deze DLNA om vanaf een juiste nas af te spelen, maar ook om vanaf een externe schijf te spelen welke je hier op aan sluit.
Er zit ook SMART in, maar dat heb je ook in je tv al zitten.

Bovenstaande is gewoon een voorbeeld van wat ik gezocht en gevonden heb met ongeveer je eisen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 16-10-2015 13:17 ]

Pagina: 1