PC start niet goed door, voeding defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49
Ik heb de volgende PC onder m'n bureau staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 194,89€ 194,89
1ASRock H77 Pro4/MVP€ 0,-€ 0,-
1Asus GeForce GTX Titan€ 0,-€ 0,-
4Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 183,80
1Fractal Design Core 3000 USB 3.0€ 68,37€ 68,37
4HP 4 GB PC3-12800 (DDR3 1600-MHz) SODIMM€ 150,04€ 600,16
1LG GH24NSB0 Zwart€ 14,25€ 14,25
1Cooler Master Real Power M520€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 Pro 512GB€ 233,86€ 233,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.295,33

Nu start deze sinds gisteren opeens niet goed meer op. Hij lijkt netjes op te starten, maar na een seconde of 3/4 valt ie uit en begint ie opnieuw. Dit gaat zo oneindig door :( . Als ik de voeding vervolgens uit zet, 10 seconden wacht, en weer aanzet dan start de PC vervolgens wel goed op en dan blijft ie ook goed werken.

Ik verdenk de voeding, het is een oud beestje wat al een aantal upgrades overleeft heeft. Alleen de PC die hij moet trekken is wel steeds zwaarder geworden. Meest recente toevoeging is de GTX Titan, wat niet echt een lichtgewicht kaart is :P . Daarnaast heb ik 4 x 1TB in RAID5, wat ook de nodige stroom nodig heeft. Ik denk dat ie de piekbelasting bij het opstarten niet meer trekt.

Wat denken jullie? Gaat een nieuwe, zwaardere, voeding het probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 15:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik had een soortgelijk probleem met een Zalman ZM600-HP, die mijn systeem makkelijk moet trekken. Maar ook een voeding die al langer in gebruik is. Systeem viel meerdere malen op random momenten uit, systeem startte af en toe niet door, soms alleen na de voeding enige tijd compleet van netstroom te halen. Stof er uit halen hielp tijdelijk, maar ik zag ook dat er wat condensators lekten.

Uitendelijk vervangen door een Antec VPF 450W en m'n oude trouwe desktop draait weer stabiel. Ergo: het kan inderdaad heel goed je voeding zijn. Of die zwaarder moet zijn betwijfel ik, om te berekenen wat je nodig zou hebben kun je online tooltjes voor raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Zalman is een FSP Epsilon met CapXon elco's, dat is niet zo vreemd dat die condensators het begeven, is bij die voeding zelfs normaal. Maar de Cooler Master is een AcBel met Ltec condensators en dat is een veel betere combinatie. Met zijn voeding zijn geen bekende problemen, wil niet zeggen dat het niet de voeding kan zijn, maar een ander onderdeel zoals bijvoorbeeld het moederbord kan net zo goed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49
Ok, thanks!

Maar hoe kan het dan dat als ik de voeding een tijdje van de spanning haal hij het daarna wel weer doet? Dat sluit in mijn ogen het moederbord uit, of zie ik het verkeerd?

Ik ga denk ik om te beginnen maar eens kijken voor een nieuwe voeding :) Heb alleen echt nul verstand meer van voedingen (heb deze al > 8 jaar ofzo? :P )

Goede merken zijn toch onder andere: Corsair, Seasonic, be quiet!, Antec, Cooler Master?
Vooral Corsair zie ik in dit lijstje erg veel terug: http://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/
Of is dat vooral omdat ze relatief goedkoop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 15:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

weebl schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:37:
Maar hoe kan het dan dat als ik de voeding een tijdje van de spanning haal hij het daarna wel weer doet? Dat sluit in mijn ogen het moederbord uit, of zie ik het verkeerd?
Dat heb ik me ook meerdere malen afgevraagd. Vast wel iemand hier met kennis daarover :)

Qua goede voedingen heb ik gewoon de BBGs afgelopen en gekeken welke voeding bij het gecalculeerde vermogen en het budget past. Ik zit er ook niet meer zo in als voorheen, BBG is dan een handige start.