USB HUB in combinatie met draadloze invoerapparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Goedemorgen,

Laatst een nieuw moederbord gekocht en alhoewel het prima werkt heeft het minder USB uitgangen dan mijn vorige moederbord.
Nu zit ik te denken om drie draadloze invoerapparaten, muis, toetstenbord en gamepad via een USB hub aan te sluiten op mijn computer.

Gaat dit wel werken?
Ik ben bang dat dit problemen gaat geven met de doorvoer naar mijn computer.
Gezien het apparaat type wil ik uiteraard ook geen vertragingen.

Zou dit gewoon met een simpele USB hub kunnen? Of heb ik een wat sterkere USB hub nodig?
Graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
King_linT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:56:
Nu zit ik te denken om drie draadloze invoerapparaten, muis, toetstenbord en gamepad via een USB hub aan te sluiten op mijn computer.

Gaat dit wel werken?
Dit gaat mat de meest simpele usb hub inderdaad prima. Een muis, toetsenbord en gamepad vragen zo weinig stroom dat dat prima gaat met een usb-hub zonder externe voeding.

Mocht je op de hub ook nog eens één of meerdere externe harde schijven willen aansluiten kan het zijn dat dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
rens-br schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:15:
[...]

Dit gaat mat de meest simpele usb hub inderdaad prima. Een muis, toetsenbord en gamepad vragen zo weinig stroom dat dat prima gaat met een usb-hub zonder externe voeding.

Mocht je op de hub ook nog eens één of meerdere externe harde schijven willen aansluiten kan het zijn dat dat niet werkt.
Aha, ik heb in het verleden inderdaad weleens meerdere harde schijven op een USB hub aangesloten en toen werkte dat niet.
Vandaar dat ik dacht dat het niet zou werken en heb ik hier om advies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

King_linT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:53:
[...]
Aha, ik heb in het verleden inderdaad weleens een meerdere harde schijven op een USB hub aangesloten en toen werkte dat niet.
Vandaar dat ik dacht dat het niet zou werken en heb ik hier om advies heb gevraagd.
Geen probleem.

Het hangt dus heel erg van de randapparatuur af:
Weinig stroom:
  • Usb sticks
  • Muizen
  • Toetsenborden
Veel stroom:
  • Telefoons
  • Externe hdd's
  • Externe Dvd-drives
Wil je één of meerdere apparaten van de eerste catagorie aansluiten op een hub, voldoet een hub zonder voeding.
Wil je maar één apparaat van de twee catagorie aansluiten op een hub, voldoet ook een hub zonder voeding.
Wil je catagorie één en twee combineren zou ik altijd voor een hub met externe voeding gaan.

Je spreek over het vervangen van je moederbord. Je kan er ook nog voor kiezen om een USB-PCI kaart of 3.5" kaart te halen, deze kan dan in de achterkant of voorkant van je PC gemonteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
De reden dat ik deze drie apparaten op een HUB wil aansluiten is ook dat ik dan gelijk iets kan doen aan de afstand tussen computer en draadloze apparaten. Vandaar dat ik dan een USB hub zoek met een wat langere kabel zodat de afstand korter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

King_linT schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:03:
De reden dat ik deze drie apparaten op een HUB wil aansluiten is ook dat ik dan gelijk de iets kan doen aan de afstand tussen computer en draadloze apparaten. Vandaar dat ik dan USB hub zoek met een wat langere kabel zodat de afstand korter wordt.
Als je alleen de genoemde apparatuur wilt aansluiten zal een hub zonder externe voeding prima voldoen. Bij de meeste hubs zitten geen lange kabels. Maar je kan eenvoudig een usb verlengkabel aansluiten.

Wil je op safe spelen koop je er eentje met externe voeding.
Pagina: 1