Ik overweeg om een nieuwe 27″ imac te kopen met 5K scherm, hierbij twijfel ik nog een beetje tussen de 2 en 4 GB videokaart. De benchmarks hierover die ik heb gevonden geven een beetje mixed beeld.. Ik ga hem vooral gebruiken voor wat internet, office,parallels en fotobewerking, maar wil ook nog wel es een spelletje starcraft II spelen.
Ik ga sowieso voor de maxed out processor en 3TB fusion drive zal ook later (buiten apple om) het geheugen naar 32 GB zetten. En voordat de opmerkingen komen, ik heb die 32 GB nodig omdat vrij veel tegelijk doe op de mac en het is vrij goedkoop.
Dus mijn concrete vraag:
Heeft het zin om voor de 4GB videokaart te gaan of wordt dat alleen zinvol bij zware 3d bewerkingen op meerdere monitoren?
Ik ga sowieso voor de maxed out processor en 3TB fusion drive zal ook later (buiten apple om) het geheugen naar 32 GB zetten. En voordat de opmerkingen komen, ik heb die 32 GB nodig omdat vrij veel tegelijk doe op de mac en het is vrij goedkoop.
Dus mijn concrete vraag:
Heeft het zin om voor de 4GB videokaart te gaan of wordt dat alleen zinvol bij zware 3d bewerkingen op meerdere monitoren?