Arita 90min echt zo slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Zelfs mijn Plex40 leest em niet, waar de brakke Techmedia 36X in een ander systeem em wel leest...

Iemand die weet wat dat kan zijn?

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er ook 10 ofzo. Ze worden heeeel moeilijk gelezen. Echt super sloom.

Niet echt fijn :(

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• _JGC_
Zelfs op 4X pakt die plex van mij em niet |:(

Verwijderd

Ja, ik ben er ook niet echt over te spreken, over de 80min versie trouwens ook niet. Heb heel wat van die dingen verknald, terwijl ik dat met andere merken nooit heb.

Verwijderd

Ik ben zowieso niet over Arita te spreken, er ios er al een aantal mislukt hier.... :(
Geef mij maar lekker Sony en Philips cd'tjes :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Arita roelde tot mijn brander net stuk ging. 90 min nog niet gebruikt wel in huis. Arita gaat stoppen, dus das dan wel pos. voor jullie. Je kan het al zien, als de cd's echt doorzichtig zijn, dan ist kut. Philips is daarom beter enzo :)

[topic=165750]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Op woensdag 20 juni 2001 08:10 schreef Schum1 het volgende:
[..]
Geef mij maar lekker Sony en Philips cd'tjes :)
Ik heb nog liever Nashua... heb ik nog niet 1 van stukgebrand door een schrijffout van de fikker. Van Arita wel... (al waren dat ook maar 2 van de 40...)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 20 juni 2001 01:23 schreef SunStorm het volgende:
Ja, ik ben er ook niet echt over te spreken, over de 80min versie trouwens ook niet. Heb heel wat van die dingen verknald, terwijl ik dat met andere merken nooit heb.
Ik heb er totaal geen problemen met die 80min aritas. de laatste tijd toch wel heel wat spindles gebrand. Ik had ze gehaald op de zwarte markt en nog geen 1 cdtje mis gegaan.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 11:33 schreef sjuk het volgende:

Ik heb er totaal geen problemen met die 80min aritas. de laatste tijd toch wel heel wat spindles gebrand. Ik had ze gehaald op de zwarte markt en nog geen 1 cdtje mis gegaan.
Nou, gefeliciteerd, dan ben jij toch één van de weinige die ik ken die er geen problemen mee heeft...

/edit/
Moet toch echt eens gaan opletten waar ik mijn vingers laat op het toetsenbord.
/edit/

Verwijderd

Ik gebruik ook al een paar jaar Arita's en heb er ook (bijna) nooit problemen mee.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 13:53

scorpionv

This space for rent

Op die 90 minuten CD's worden de tracks toch dichter bij elkaar geschreven? Zo kan de extra data er ook op. Misschien doen de oudere CD-ROMs daar wat moeilijk over, omdat ze daar niet op gebouwd zijn.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Ze zijn heel goed te gebruiken hoor, alleen als onderzetters. Kortom die dingen zijn gewoon k**te :r

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat Arita officieel het "Compact Disc"-logo niet meer mag voeren ivm de toch wel erg brakke kwaliteit van haar produkten....
Het wel of niet goed branden van cd's hangt sterk af van de relatie tussen de brander het het medium, daarom zal de ene probs hebben met merk X cd's en de ander met merk Y.

• _JGC_
Op woensdag 20 juni 2001 12:41 schreef scorpionv het volgende:
Op die 90 minuten CD's worden de tracks toch dichter bij elkaar geschreven? Zo kan de extra data er ook op. Misschien doen de oudere CD-ROMs daar wat moeilijk over, omdat ze daar niet op gebouwd zijn.
Dat is nu juist vreemd:
Ik heb hier 4 CD-ROMS:
Yamaha CDR400T: Leest em niet
USDrives 24X: Leest em niet
Plex 40X @ 1X: Leest ook niet
Techmedia 36X: Belachelijke foutcorrectie, leest zelfs cd's met gaten, leest deze dus ook wel :)

Over de 80min Arita in die halfhoge doosjes ben ik wel te spreken.
74min Arita (relabeled door Target) in papierhoezen zijn zeer kut.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:13 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Over de 80min Arita in die halfhoge doosjes ben ik wel te spreken.
Halfhoge doosjes? Als je die bij Mycom bedoelt dan zijn dat onbedrukte Nashua's, geen Arita's.

• _JGC_
Heb vorig jaar in de zomer 200 stuks gekocht bij een zaakje hier in de buurt. Toen was 1,90 nog goedkoop voor een 80min cd.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Heb gigantisch veel arita's gebruikt, minimaal 500 stuks en ze gingen niet vaker mis dan andere merken. Ben zelf een heel tevreden arita gebruiker, maar die 90 minuten cd's heb ik nog nooit gekocht, kan daar geen oordeel over vellen.

Wat me wel duidelijk lijkt: Zover ik weet hebben alleen platinum en arita die cd's, het is dus wel typerend dat Philips, TDK en Sony die cd's niet voeren. Het lijkt me dat daar wel een duidelijke voor is.

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

ik heb geen ervaring met die 90 minuten cd's van arita maar des te meer met de 80 en 74 minuten versies, en die zijn GOED!
nooit problemen mee, worden in elke normale cdspeler (ook in autoradio's, middeleeuwse brakke hifi setjes en playstation) probleemloos gelezen en dat kun je niet van elke philips en tdk etc zeggen. ik snap niet waar jullie het over hebben.
De combinatie brander/cdrom is voor betrouwbaar branden het belangrijkst!

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Arita 80 min Cd's behoren tot de weinige cd's die het wel in mijn sony autoradio doen.
90 min Arita's heb ik er ooit eens eentje van gebrand en geen probleem mee gehad.

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met arita's ik vind ze wel goed.
80 en 74 min.

Verwijderd

arita heeft niet voor niets het recht van philips verloren om het cd-recordeble logo te mogen voeren, zo belabberd zijn de cd's van arita. Neem traxdata ofzow, goedkoop en goede kwaliteit. Althans ze slingeren hier door de hele kamer heen en blijven het nu al 6 maanden goed doen >:)

• _JGC_
Ik heb ze zelf niet gekocht, maar ik kreeg een spel van iemand op zo'n ding.

Zelf heb ik met mijn Yammerha helemaal nix aan die 90mins van Arita (volgens mij verliest ie halverwege het spoor, net zoals mijn plex40)
Pagina: 1