Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:09
Ik wil van een paar Macs timemachine-backups laten draaien op een Synology DS-214. Echter, voor de veiligheid wordt de Synology zelf ook gebackupped op een andere plek (eens in de zoveel tijd een fysieke USB 3.0 schijf in de kluis, offsite is geen optie).

Nu vraag ik me af hoe dat met TimeMachine backups zit? Ik kreeg van iemand dit advies:

Wat ik wil afraden is door gecombineerd TimeMachine backups te gebruiken met los databanden, time machine backups moeten altijd naar een speciaal geconfigureerde share op de NAS worden geschreven. Dit is iets technisch. . Probleem met TimeMachine backup is dat store points verloren kunnen gaan in geval van echt noodsituatie. Of je dan nog succesvol met time-machine kan restoren weet ik niet (dit is gewoon onbekend en ik weet niet of dit uberhaupt supported is!). Daarnaast worden time machine backups gewoon lomp op den duur.

Mijn advies is echt om alle data in principe op de NAS te plaatsen. File level backup in te richten. Eventueel een aantal mappen te laten synchroniseren met zijn macbook. Houd hier rekening mee… dit kan op den duur best behoorlijk wat data overpompen worden… Meestal is dit gewoon omslachtig. Er wordt in deze setup backups gemaakt van de mac en macbook zelf. Het gaat immers om de data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:51
Wat ik doe is een normale Time machine Back-up naar de synology. Daarnaast wordt er daarvan elke nacht een update naar een rsync server gemaakt. Dit kan dus ook wel met een USB disk.

Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Heb wel een aparte gebruiker voor elke Mac gemaakt die een max quotem heeft. 500gb bij mijn MacBook van 256gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
Ik heb hier het volgende:

1x rMBP 15 500GB
1x Air 13 2012 256GB
1x Mac Mini 2011 256GB

Allen backuppen met Time Machine naar een Synology DS412+ (al ruim 2 jaar) met een limiet op de share van 1,5TB allemaal op een account ook

Voor onderweg heb ik een externe 1TB USB 3 voor de Retina.

Ik heb nog nooit een probleem gehad met het terugzetten van een Time Machine backup of een met een file eruit halen.

[ Voor 3% gewijzigd door SpoekGTi op 16-10-2015 09:37 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:09
Hoe wordt in jouw geval de Synology gebackupped dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
AvWijk schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:59:
[...]

Hoe wordt in jouw geval de Synology gebackupped dan?
Rsync job naar een andere sync 20KM verderop op ma,wo,vr en zo

op di, do,za een USB disk van 1,5TB die weer aan de syno hangt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En voor Time Machine heb ik 2 accounts aangemaakt op de Synology. Zo loopt de boel niet door elkaar met bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
sypie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:18:
En voor Time Machine heb ik 2 accounts aangemaakt op de Synology. Zo loopt de boel niet door elkaar met bestanden.
Loopt het toch niet, althans niet als je laptops niet dezelfde naam hebben. Bij mij draaien 3 backups op 1 account en ieder heeft gewoon een eigen sparsebundle

Pagina: 1