Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Nadat de system requirement van Fallout 4 uitkwamen heb ik besloten om mijn video kaart upgraden voor Fallout 4. Op dit moment heb ik een Radeon 7850 Royal Queen, met maar 1GB VRAM en ik denk dat het te weinig zal zijn om deze game lekker te kunnen spelen. Echter, the Witcher 3 speelt nog best prima weg met wel lage frame rates in de grote steden. Idealiter upgrade ik nu alleen mijn video kaart en bouw ik over 2 jaar een heel nieuw systeem en neem ik deze video kaart dan mee, zodat ik dan alsnog jaren vooruit kan.
Nu is mijn vraag of dit mogelijk is gezien de rest van mijn systeem, wordt een nieuwe video kaart niet te hard genekt door dit?
Wat is je budget?
Niet echt een vast budget, wil echter wel mijn geld goed uitgeven. Ik twijfel dan ook erg tussen de R9 380 en de 390. Ik wil graag Falllout 4 op high settings kunnen spelen met goeie FPS en tegelijkertijd qua videokaart ook goed zitten voor de komende jaren. Ik zie me op korte termijn nog niet op 1440k gamen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee absoluut maar na twee dagen googlen en van alles gelezen te hebben schijnt AMD in deze prijsklasse gewoon net te winnen. Ik neem aan dat mijn koeling sterk genoeg is en mijn voeding kan het ook trekken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: Intel Core i5-3570 3.4GHz Quad-Core Processor
CPU Cooler: Cooler Master Hyper TX3 54.8 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler ($19.89 @ OutletPC)
Motherboard: MSI B75MA-P45 Micro ATX LGA1155 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory ($41.99 @ Newegg)
Video Card: MSI Radeon R9 390 8GB Video Card ($313.98 @ Newegg)
Case: Cooler Master Silencio 550 (Black) ATX Mid Tower Case
Power Supply: XFX 550W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply ($51.99 @ Amazon)
Total: $427.85
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2015-10-15 16:53 EDT-0400
Dit is een link van pc parts , met de nieuwe grafische kaart erin. De vraag is dus eigenlijk of ik deze kaart met dit systeem kan gebruiken, of dat hij teveel genekt wordt de komende 2 jaar (waarin hij wacht op een upgrade van het systeem). Is in dat geval de 380 het kopen waard, aangezien deze toch wel een stuk goedkoper is.
Alvast bedankt voor het nemen van de tijd om de post te lezen!
Ik zoek een?
Nadat de system requirement van Fallout 4 uitkwamen heb ik besloten om mijn video kaart upgraden voor Fallout 4. Op dit moment heb ik een Radeon 7850 Royal Queen, met maar 1GB VRAM en ik denk dat het te weinig zal zijn om deze game lekker te kunnen spelen. Echter, the Witcher 3 speelt nog best prima weg met wel lage frame rates in de grote steden. Idealiter upgrade ik nu alleen mijn video kaart en bouw ik over 2 jaar een heel nieuw systeem en neem ik deze video kaart dan mee, zodat ik dan alsnog jaren vooruit kan.
Nu is mijn vraag of dit mogelijk is gezien de rest van mijn systeem, wordt een nieuwe video kaart niet te hard genekt door dit?
Wat is je budget?
Niet echt een vast budget, wil echter wel mijn geld goed uitgeven. Ik twijfel dan ook erg tussen de R9 380 en de 390. Ik wil graag Falllout 4 op high settings kunnen spelen met goeie FPS en tegelijkertijd qua videokaart ook goed zitten voor de komende jaren. Ik zie me op korte termijn nog niet op 1440k gamen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee absoluut maar na twee dagen googlen en van alles gelezen te hebben schijnt AMD in deze prijsklasse gewoon net te winnen. Ik neem aan dat mijn koeling sterk genoeg is en mijn voeding kan het ook trekken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: Intel Core i5-3570 3.4GHz Quad-Core Processor
CPU Cooler: Cooler Master Hyper TX3 54.8 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler ($19.89 @ OutletPC)
Motherboard: MSI B75MA-P45 Micro ATX LGA1155 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory ($41.99 @ Newegg)
Video Card: MSI Radeon R9 390 8GB Video Card ($313.98 @ Newegg)
Case: Cooler Master Silencio 550 (Black) ATX Mid Tower Case
Power Supply: XFX 550W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply ($51.99 @ Amazon)
Total: $427.85
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2015-10-15 16:53 EDT-0400
Dit is een link van pc parts , met de nieuwe grafische kaart erin. De vraag is dus eigenlijk of ik deze kaart met dit systeem kan gebruiken, of dat hij teveel genekt wordt de komende 2 jaar (waarin hij wacht op een upgrade van het systeem). Is in dat geval de 380 het kopen waard, aangezien deze toch wel een stuk goedkoper is.
Alvast bedankt voor het nemen van de tijd om de post te lezen!