Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belgium eID werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 13:56
Hallo,

Ik probeer mijn eID software werkende te krijgen in Chrome op Linux. Echter stoot ik constant op een ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT-error

Deze error krijg ik overal waar ik mijn eID wil gebruiken in Chrome. De testpagina geeft deze error, alsook alle andere applicaties die gebruik maken van de eID mogelijkheden (vb. tax-on-web). De eid-viewer werkt echter perfect en de instructies op de wiki zijn opgevolgd

Ik heb al geprobeerd de technische helpdesk van fedICT te bereiken, maar die site bleek plat te liggen :(

Dit is de software involved.
google-chrome-stable-46.0.2490.71-1.x86_64
nss-tools-3.20.0-1.0.fc22.x86_64
eid-mw-4.1.4-0.v4.1.4.fc22.x86_64
eid-viewer-4.1.4-0.v4.1.4.fc22.x86_64

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 13:56
Ondertussen al het een en ander geprobeerd en heb de lezer aan de praat gekregen via firefox.

Nog steeds wachtende op fix voor Chrome

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

• wget
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-12-2015
JeroenED schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:13:
Ondertussen al het een en ander geprobeerd en heb de lezer aan de praat gekregen via firefox.

Nog steeds wachtende op fix voor Chrome
Geachte Jeroen,

Ik heb hetzelfde probleem als u. Daarvoor heb ik een samenvatting van de situatie, wat het support van OSes en browsers door het eid middleware betreft, op het Github van het officieel project gepost.

Laten we het gesprek daarover verder spreken, aub: https://github.com/Fedict/eid-mw/issues/8 Maar in het Engels natuurlijk :-). Als u kan lezen, heb ik een gebrek aan oefeningen en mijn Nederlandse uitdrukking is afschuwelijk :-(

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:14
Is er iemand die zijn Taxonweb al aan de praat gekregen heeft op een Mac met een eid.

Ik heb nog maar één poging gedaan, maar het is zoals elk jaar. 3 browsers proberen, software installeren en herinstalleren etc, om het dan uiteindelijk te zien werken met veel moeite.

Welke browsers hebben jullie gebruikt, welke ID lezer, en met welke software?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al enkele jaren gebruik ik een pricewatch: Sitecom MD-020 op firefox/waterfox met de officiële plugin http://eid.belgium.be/nl/...id-middleware_installeren op windows 7 x64

Trouwens volgens mij moet je java ook geïnstalleerd hebben staan en actief.

Doet me eraan denken ik ging mijn belastingen aangeven :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :)B

Edit:
Om technische redenen is het momenteel niet mogelijk om over te gaan tot het onderschrijven van uw aangifte. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen en later opnieuw te proberen.
}:| :N 7(8)7 :F

[ Voor 49% gewijzigd door Damic op 09-05-2016 19:00 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:14
Op de Macbook van mijn zoon zijn we er in geraakt, maar alles tergend traag.
Het duurt gewoon minuten om van het ene vak naar het volgende te gaan.
En dan probeerden we de berekening, en de site crashte...

In het WE nog eens proberen zeker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

De online diensten van de belgische overheid zijn inderdaad een stuk bucht.

Meeste kans op success heb je met firefox, eid software en de eid-add-on. En vooral veel geduld ;)
Pagina: 1