Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 12:44

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Nieuwe beamer van LG die er veelbelovend uitziet.

Op dit moment zijn er 3 versies (en wellicht een koreaanse maar die laat ik er even uit):
1) VS model, zonder 3D
2) PF1500G, Gestript EU model met 3D maar wel minder functies dan het VS model
3) PF1500EU (Largo), Volwaardig EU model met 3D.

De G is nu te koop en de EU (largo) begind ook op te duiken.

Beste review die ik tot nog toe gevonden heb is deze (helaas duits)

http://www.cine4home.de/t...pf1500-eu_%20pf1500-g.htm

Heel veel info ook hier te vinden over alle versies:

http://www.avsforum.com/f...pf1500-led-projector.html

Als ik de review goed begrijp zijn in de largo versie de problemen met de lichtopbrengst niet aanwezig. De G versie zouden nog versies met slechte lichtopbrengst van rond kunnen zwerven dus kijk daar mee uit als je die overweegd.

En een mooie review van een tweaker: productreview: LG PF1500G review door JanJeen

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 29-02-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58
Ziet er uit als een leuke beamer. Maar gezien de lichtopbrenght lijkt mij 'm niet geschikt voor gebruik in de woonkamer (tenzij je die compleet kunt verduisteren). Wel mooi dat er steeds meer beamers komen met leds als lichtbron. Nog even en we zijn eindelijk van die dure lampen af!
Toch denk ik dat mijn volgende beamer nog steeds een lamp zal hebben. De kwaliteit en lens mogelijkheden van de led-beamers laat te veel te wensen over, en zogenaamde laserbeamers zoals de Epson LS10000 zijn nog te duur (voor mij tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Idd de lichtopbrengst van LED beamers is niet zo goed als die van HID lamp beamers. Ik ga deze waarschijnlijk als upgrade voor mijn Acer K330 kopen die gecalibreerd 400 lumen heeft. Dan lijkt mij gecalibreerd 700 lumen een leuke verbetering. Ook gebruik ik hem in de slaapkamer die compleet verduisterd is dus daar is hij denk ik wel sterk genoeg voor.

Voor mij is het feit dat ik geen lamp hoef te vervangen een van de hoofdredenen om bij led te blijven. Ook wilde ik altijd al 3D op 1080P en dit is de eerste betaalbare led beamer die dit kan (alternatief is de HD91 van optoma maar die is meer dan 2x zo duur en kwa licht opbrengst gelijkwaardig dacht ik)

Het enige wat ik nog mis en wat de optoma dan weer wel heeft is de lens shift. Deze beamer is erg beperkt in de plaatsings mogelijkheden daardoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 16-10-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 20:47

JanJeen

3315Wp

Ik heb momenteel een ouder broertje van deze beamer, de LG PA70G. Die perst er minder lumen uit, heeft een lagere resolutie en is lawaaiger. Ik projecteer nu een scherm van zo'n 110inch. In een schemerige kamer geeft dat een indrukwekkend beeld.
Sowieso geldt voor elke beamer, hoe donkerder de kamer des te beter de zwartwaarden zijn.

In reviews wordt de PF1500 geroemd om zijn stilte en scherpe beeld. Ook is dit de eerste betaalbare LED beamer met een klein beetje optische zoom, 1.1x.

Even kort de specs van de PF1500:
  • LED lamp (30000 uur - geen zorgen om lampvervanging)
  • 1.920 x 1.080 (Full HD)
  • 1.400 ANSI Lumen
  • [small]blijkt in de praktijk rond de 900 lumen te zijn. Ook bij traditionele beamers worden de opgegeven lumen niet gehaald, zeker als de lamp ouder wordt.[/small]
  • 110% NTSC - Goede kleurweergave, door de LED's
  • 1.1x optische zoom
  • 2x HDMI - 1x VGA - 2x USB
  • Bleutooth uit voor audio
  • 34dBA Normal mode / 21dBA Eco mode
  • 50- 80watt verbruik
  • [small]5000 kijkuren = 80euro aan stroom. Conventionele beamer a 300watt = 300euro bij 0.20euro / kWh[/small]
Zie voor meer specs de LG website

Al met al met stip op nummer 1 van mijn verlanglijst :-)
Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/493418/internet-lg-pf1500g-foto-michael-b-rehders-projektor-fernbedienungmbr9027_563225.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
JanJeen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:02:
Ik heb momenteel een ouder broertje van deze beamer, de LG PA70G. Die perst er minder lumen uit, heeft een lagere resolutie en is lawaaiger. Ik projecteer nu een scherm van zo'n 110inch. In een schemerige kamer geeft dat een indrukwekkend beeld. Sowieso geldt voor elke beamer, hoe donkerder de kamer hoe beter de zwartwaarden worden.

In reviews wordt de PF1500 geroemd om zijn stilte en scherpe beeld. Ook is dit de eerste betaalbare LED beamer met een klein beetje optische zoom, 1.1x.
Even kort de specs van de PF1500:
  • LED lamp (30000 uur - geen zorgen om lampvervanging)
  • 1.920 x 1.080 (Full HD)
  • 1.400 ANSI Lumen
  • [small]blijkt in de praktijk rond de 900 lumen te zijn. Ook bij traditionele beamers worden de opgegeven lumen niet gehaald, zeker als de lamp ouder wordt.[/small]
  • 110% NTSC - Goede kleurweergave, door de LED's
  • 1.1x optische zoom
  • 2x HDMI - 1x VGA - 2x USB
  • Bleutooth uit voor audio
  • 34dBA Normal mode / 21dBA Eco mode
  • 50- 80watt verbruik
  • [small]5000 kijkuren = 80euro aan stroom. Conventionele beamer a 300watt = 300euro bij 0.20euro / kWh[/small]
Zie voor meer specs de LG website

Al met al met stip op nummer 1 van mijn verlanglijst :-)
[afbeelding]
Die je in het plaatje laat zien is de PF1500G, die is nu idd voor ~900 euro bij amazon.de te bestellen. Echter komt uit de review die ik hierboven aangeef dat de eerste batch een wat lagere lichtopbrengst hebben en het is dus onzeker wat je zult krijgen. Ook is de G versie gestript van een hoop functionaliteit. Ik heb daarom besloten dat zodra hij een beetje beschikbaar is (er is 1 winkel in NL die hem al op zijn website heeft staan) de PF1500-EU (Largo) te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen

JanJeen

3315Wp

Ryan1981 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:06:
[...]
Echter komt uit de review die ik hierboven aangeef dat de eerste batch een wat lagere lichtopbrengst hebben en het is dus onzeker wat je zult krijgen. Ook is de G versie gestript van een hoop functionaliteit. Ik heb daarom besloten dat zodra hij een beetje beschikbaar is de PF1500-EU (Largo) te nemen.
De LG PF1500 is inderdaad gestript. Het wel is een fors prijsverschil van 1379 euro t.o.v. 929 euro.
Voor de 450 euro krijg je dit bij de Largo versie:
  • Wireless LAN en LAN
  • Smart TV functies met Netflix App
  • Interframe berekening in 2D en 3D "True Motion"
  • Fancy afstandsbediening "Magic remote"
  • Filter voor betere zwartwaarden
  • Zekerheid dat het 900 Lumen geeft, ipv 700 Lumen.
Veel van deze dingen zijn op te lossen met een Google Chromecast voor een fractie van de prijs.

Wel vind ik het een vaag verhaal met de verschillen in lumen. Kwam dat vooral voor bij de eerste exemplaren of duiken er nog steeds minder felle exemplaren op?

[ Voor 8% gewijzigd door JanJeen op 16-10-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
JanJeen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

De LG PF1500 is inderdaad gestript. Het wel is een fors prijsverschil van 1379 euro t.o.v. 929 euro.
Voor de 450 euro krijg je dit bij de Largo versie:
  • Wireless LAN en LAN
  • Smart TV functies met Netflix App
  • Interframe berekening in 2D en 3D "True Motion"
  • Fancy afstandsbediening "Magic remote"
  • Filter voor betere zwartwaarden
  • Zekerheid dat het 900 Lumen geeft, ipv 700 Lumen.
Veel van deze dingen zijn op te lossen met een Google Chromecast voor een fractie van de prijs.

Wel vind ik het een vaag verhaal met de verschillen in lumen. Kwam dat vooral voor bij de eerste exemplaren of duiken er nog steeds minder felle exemplaren op?
Hier nog een vergelijking tussen de 2
http://www.beamer-discoun...rschiede-auf-einen-blick/

Idd een fors prijsverschil en mee eens dat je de smart functies met een chromecast voor een groot gedeelte op kunt lossen. Persoonlijk vind ik de interframe berekeningen, met name de extra's voor 3D wel erg interessant en de zekerheid van de lumen ook.

Als ik het AVS forum en de reviews van de "duitse tweaker" een beetje begrijp en samenvat lijkt het er op dat ze officeel dezelfde lichtopbrengst zouden moeten hebben en dat er misschien een paar rotte appels tussen zaten. Verder spreken de beoordelingen op amazon.de voor zich, niet al te positief omdat ze juist die handige afstandsbediening wilde en de extra functies. Ik ga er zelf van uit dat ik deze beamer jaren ga gebruiken dus vind het de extra investering wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hier overigens de link naar de Largo versie op de duitse LG website:

http://www.lg.com/de/beamer/lg-LARGO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanJeen

JanJeen

3315Wp

Review LG PF-1500:
PJHC (franse website)
Contrast: 533:1 - Lumen: 550 / 352 / 254 (High / Medium / Low)

Review LG Largo:
PJHC (franse website)
Contrast: 350:1 - Lumen: 500 / 322 / 194 (High / Medium / Low)

Review US versie LG PF-1500:
projectorcentral.com
Lumen: 763 / 583 / 422 (High / Medium / Low) Gekallibreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Die gekallibreerde lumen van de Largo zijn toch wat aan de lage kant. Ik stel mijn aankoop iig uit, 1400 euro voor een beamer die toch net niet is wat ik wil (ik mis vertikale lens shift) vind ik te veel van het goede en de gestripte versie vertrouw ik de lichtobrengst in lumen niet gebaseerd op de duitse review. Zou zelf ook niet precies weten hoe ik dit betrouwbaar kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 23:08
Potentieel een mooie beamer maar wel ontzettend jammer dat ze zo vaag doen met die verschillende versies en het aantal lumen. Ik heb momenteel al een LED beamer namelijk de BenQ GP2 waar ik best tevreden mee ben, maar ben ook wel erg geinteresserd in een upgrade naar 1. meer lumen (200 nu) en 2. meer contrast (nu 2400:1) en 3. native 1080p resolutie (tov 720p nu). Uit de franse reviews maak ik op dat dit niet perse de gewenste vooruitgang levert (score van 41/100) voor de largo..

[ Voor 21% gewijzigd door Tweaqer op 29-12-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slamintje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 12:33
nadeel van deze beamers is de plek.
Waarom geen Short Throw met Black Diamond scherm?

http://www.lg.com/ae/proj...0U-minibeam-led-projector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 23:08
slamintje schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:52:
nadeel van deze beamers is de plek.
Waarom geen Short Throw met Black Diamond scherm?

http://www.lg.com/ae/proj...0U-minibeam-led-projector
Dan blijf je zitten met het gebrek aan contrast: review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slamintje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 12:33
Angelgamer schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:21:
[...]

Dan blijf je zitten met het gebrek aan contrast: review
zonde zeg...op het oog mooi ding... die van Sony zijn veel te duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen

JanJeen

3315Wp

Check mijn Productreview van de LG PF1500 :)

[ Voor 7% gewijzigd door JanJeen op 30-01-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Van mij een +3 gekregen. Erg leuk gedaan!. Ik heb de aankoop uitgesteld, mede omdat ik een nieuwe PC heb moeten aanschaffen omdat die van mijn vriendin het begeven had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzmichels
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 00:27
Weet iemand van jullie of deze PF1500-EU (largo) ook ergens in Nederland te koop is? En zo ja waar? Ik heb hem maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross-
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-06 22:26
Heeft iemand inmiddels nog zo een b projector gekocht? Zo ja welke versie heb je weten te bemachtigen?
Zou je wellicht de amerikaanse firmware op de 1500g kunnen flashen?
Ik twijfel op het moment om de 1500g te kopen.

Mvg

Ross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Had eerst een Optoma UHL55 gekocht maar die had een zeer storende hoge pieptoon in heldere scenes. Direct de volgende dag teruggebracht en toen heb ik deze beamer (PF1500G) bij beamershop24 voor 619 euro gekocht op 26 september 2019. Bevalt goed, op medium helderheid is hij lekker stil vergeleken met mijn oude Acer k330 maar nog wel hoorbaar.

Ik heb ook deze 3D brillen gekocht (x2) en die werken goed (maar helaas gaat de beamer voor 3D (terecht) op max helderheid en maakt dan wel meer herrie).

Zit er nog wel aan te denken om een keer een van deze mods te gaan toepassen maar kan me er voorlopig niet tot zetten:

LG PF1500 Largo Fan Adapter 60mm
LG PF1500 Largo - Lüftermod! Thats how it works.
Fan Adaptor LG Largo PF1500

Lijkt er op dat de goedkope en de largo versie met 3D niet meer leverbaar is. Nog wel de HF60LSR maar die heeft geen 3D.

[ Voor 25% gewijzigd door Ryan1981 op 29-12-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 20:49
Ik heb deze beamer nu al een aantal jaar en gebruik hem nog steeds (bijna geheel) naar volle tevredenheid. In 2015 gekocht, vlak nadat ie beschikbaar kwam. Hiervoor even kort een beamer met lamp gehad, maar de combinatie van het moeten vervangen van de lamp en het formaat zorgde er voor dat dat iets was wat we niet wilden.
Mooi dat deze LG Pf1500 zo goed als op hetzelfde moment als dat wij aan het kijken waren voor een beamer, uit kwam.
Geen dag spijt van gehad!

Maar met de jaren begint er nu wel een vervelend gebrek zich te uiten. Hij valt de laatste tijd regelmatig uit, waarbij ik vanuit ga dat dit komt omdat ergens een component te warm wordt.
Ik heb hem al een keer open gemaakt, en een flinke hoeveelheid stof weggehaald. Daarna was het even een paar weekjes weer goed. Maar nu begint hij weer uit te vallen. De combinatie van eco modus op minimaal zetten (ventilator maximaal aan) en helderheid zo laag mogelijk helpt niet.

Iemand een idee wat ik aan dit uitvallen kan doen? Verder doet hij het namelijk nog steeds uitstekend, dus vind het eigenlijk zonde om hem al weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 20:49
Ok, ik heb die ventilatormod gedaan, in de hoop dat het daar aan lag. Maar met die nieuwe ventilatoren (die Noctua's) valt de beamer nog sneller uit. Dus daar gaat sowieso iets mis. Ze zijn inderdaad een stuk stiller, maar als ze dus ook minder goed koelen heb ik er weinig aan.

Ik vind het zonde om de beamer weg te doen. Maar als niemand hier nog ideeën heeft (als er überhaupt hier nog iemand leest) dan zit er weinig anders op, ben ik bang.
Pagina: 1