pietje63 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:51:
Ik vind het een kwalijke zaak hoe Ziggo/UPC hier mee omgaat. Heb zelg nog een HD zonder Horizon abonnement en dat apparaat is atlijd erg warm, ook in standby. Dus dan weet je wel dat hij te veel stroom gebruikt. Een goed alternatief kun je zelf niet regelen. Het is dan wel duidelijk waar ze op besparen en niet meedenken over de stroomrekening (of het milieu).
Toen mijn mediabox defect was (hij wilde niet meer opstarten, lijkt het stroomdefect) kreeg ik ook een refurbished. Dat werd met wel al telefonisch medegedeeld (er zijn geen nieuwe meer van dat model). Ik weiger echter om meer te gaan betalen voor functies die ik niet gebruik.
edit:
@Bo0bz : ik bedoelde meer aan te geven dat de houding van Ziggo niet altijd in het belang van de klant is
Hahaha
Een jaar geleden ongeveer belde mijn moeder op: ej jeroen ik krijg ineens een pakket van upc / ziggo (oud upc klant) met een tv kastje erin wat moet ik daarmee?
Wat bleek ze had een oude philips die oa meer stroom slurpte dan de nieuwere cisco ( op dat moment, nu is de cisco, horizon geworden). Die kreeg ze gratis en voor niets zonder erom te vragen.
Echt tof dat upc (nu ziggo) denkt aan de stroomrekening van hun klant. Ook had de philips geen hdmi aansluiting wat het grootste nadeel was die ook verholpen is dankzij de cisco aangezien deze dat wel heeft.
Wat upc/ziggo hieraan zou hebben weet ik niet, indien ze alleen aan hun eigen bedrijf zouden denken hadden ze zoiets gehad: mevr, blijf maar lekker dat oude lamme apparaat gebruiken, wij gaan je niet kosteloos een verbeterde, stroombesparende box toesturen. Nee ziggo heeft dit allemaal uit zichzelf zonder erom te vragen geregeld, persoonlijk vind ik dat echt zeer netjes.
Daarbij heb ik met de horizon (deze heb ik) een tijd terug een suffe update gekregen, namelijk: nog een extra stroombesparende stand.
Eerst had ik de keuze bij het stroomverbruik in standby: hoog, midden, laag. Daar is nu ECO bijgekomen, nog minder stroomverbruik in standby, wel het nadeel dat die zeer traag opstart en ik geen opnames kan doen wanneer die in standby staat.
Maar goed indien jou apparaat dusdanig warm wordt dat het niet meer gezond kan zijn is die defect en wordt die kosteloos omgeruild. Dit heb ik persoonlijk meegemaakt bij de voorloper van de Samsung Horizon, de cisco. Die werd na een aantal maanden dusdanig heet dat ik het niet meer normaal achtte, hierover gebeld en zonder discussie had ik binnen 2 werkdagen een nieuwe cisco thuis.
Hier heb ik van de klantenservice medewerker ( top gozer trouwens ) te horen gekregen om welke reden ze moeiteloos een mediabox kunnen omwisselen:
1. Defect, gaat niet meer aan (dus stopcontact etc is gewoon in orde, duh)
2. Wordt dusdanig warm dat het niet meer normaal is
3. Geeft errors die met de fabrieksinstellingen of hard reset niet verholpen worden
4. hdd is defect
Wat ik ook opmerkelijk vind aan jou reactie ( waaruit wel een beetje blijkt dat je azijn aan het pissen bent ) is het volgende:
Je geeft aan dat ziggo niet aan het milieu denkt, vervolgens klaag je dat je een refurbished apparaat krijgt, hoe kan je meer aan het milieu denken dan je huidige spullen te maken en opnieuw te leveren?
[
Voor 6% gewijzigd door
LopendeVogel op 18-10-2015 12:00
]