Ziggo oude mediabox geleverd (G7400)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 23:41
Hallo tweakers,

Zijn er meer mensen die het oude model van de mediabox recent hebben ontvangen?

Er is toch wel een behoorlijk snelheid verschil tussen de G7401 en de oude g7400

Ik heb dus 2 oktober het oude model ontvangen. :-(
Denken jullie dat ik deze kan ruilen tegen het nieuwe model?

Groet, Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

En wat zei Ziggo toen je hierover contact opnam met hun klantenservice?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Ruilen ze niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat ik begreep leveren ze gewoon willekeurig een oude of nieuwe box uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22

Pierre

Van nature lui!

Ze hebben geen nieuwe je krijgt een refurbished, helaas hier ook gekregen. Ding had dezelfde problemen, dus weer terug gezonden en weer een andere gehad. Kijken of die wel werkt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
.Niek. schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:55:
Hallo tweakers,

Zijn er meer mensen die het oude model van de mediabox recent hebben ontvangen?

Er is toch wel een behoorlijk snelheid verschil tussen de G7401 en de oude g7400

Ik heb dus 2 oktober het oude model ontvangen. :-(
Denken jullie dat ik deze kan ruilen tegen het nieuwe model?

Groet, Niek
Laat eens een review/benchmark zien waaruit blijkt dat het oudere model veel trager is.
Volgens mij heb je namelijk vaag ergens iets gelezen/gehoord wat niet helemaal onderbouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Het oude model heeft in principe de zelfde processor als de nieuwe. Toch is de nieuwe gevoelsmatig een stuk sneller/stabieler. Ik heb het gevoel dat er een snellere schijf in zit misschien.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:30
GreNade schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:19:
Het oude model heeft in principe de zelfde processor als de nieuwe. Toch is de nieuwe gevoelsmatig een stuk sneller/stabieler. Ik heb het gevoel dat er een snellere schijf in zit misschien.
Er zit wel iets verschil tussen de twee boxen;

Klanten die een nieuw Horizon-abonnement afnemen krijgen ofwel de bestaande SMT-G7400, of de nieuwe SMT-G7401 variant van de door Samsung gebouwde ontvanger. De nieuwe versie is iets compacter en lichter dan de originele SMT-G7400, en moet de SCART uitgang missen. Voordeel van de nieuwe box is dat deze beschikt over een snellere Puma 6MG CPU, die betere prestaties moet leveren dan de Puma 5MG uit de originele Horizonbox.

Bron: hardware.info

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bo0bz schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Er zit wel iets verschil tussen de twee boxen;

Klanten die een nieuw Horizon-abonnement afnemen krijgen ofwel de bestaande SMT-G7400, of de nieuwe SMT-G7401 variant van de door Samsung gebouwde ontvanger. De nieuwe versie is iets compacter en lichter dan de originele SMT-G7400, en moet de SCART uitgang missen. Voordeel van de nieuwe box is dat deze beschikt over een snellere Puma 6MG CPU, die betere prestaties moet leveren dan de Puma 5MG uit de originele Horizonbox.

Bron: hardware.info
De CPU die de elementen op het scherm tovert is een intel, die cpu die jij noemt stuurt de tuners of het modem aan dacht ik

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Crusader

Arc Nature

Bij mij heeft Ziggo twee weken geleden ook het oude model geleverd. Vooraf had ik nog gevraagd of ik het nieuwe type kon krijgen maar dat konden ze niet selecteren in hun systeem dus ze leveren random.
Menu's zijn traag en knoppen om te navigeren door de menu's reageren vaker niet dan wel, je drukt dan meerdere keren op een knop en soms registreert ie dan toch de extra toetsdruk, wat tot ergernis leidt.
Omruilen zonder defect gaat niet bij Ziggo.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Crusader schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:19:
Bij mij heeft Ziggo twee weken geleden ook het oude model geleverd. Vooraf had ik nog gevraagd of ik het nieuwe type kon krijgen maar dat konden ze niet selecteren in hun systeem dus ze leveren random.
Menu's zijn traag en knoppen om te navigeren door de menu's reageren vaker niet dan wel, je drukt dan meerdere keren op een knop en soms registreert ie dan toch de extra toetsdruk, wat tot ergernis leidt.
Omruilen zonder defect gaat niet bij Ziggo.
Paar keer laten "stuiteren" zodat ie wel defect is?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

iMars schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

Paar keer laten "stuiteren" zodat ie wel defect is?
Zo ben ik niet opgevoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
gewoon zeggen dat de HDD tikt, dan mag je gelijk terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Maar dan heb je nog geen garantie dat je een nieuw model krijgt. Is wel het proberen waard zonder dat je moedwillig dingen sloopt *thumbsup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 17:12
Bij KPN leveren ze ook willekeurig verschillende modems uit en kunnen ze ook niet zeggen welke je krijgt. Ik kreeg een oude versie, en na een paar keer lief vragen op Twitter kreeg ik de nieuwste versie opgestuurd. Misschien kan de Ziggo webcare ook zoiets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik zou contact opnemen met de klantenservice en melden dat je niet tevreden bent vanwege die oude box en dat je daarom overweegt/besluit een andere provider te benaderen... dit zou je eventueel ook via de sociale media wegen kunnen benoemen. Dat zijn stappen die meestal heel goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
GreNade schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

De CPU die de elementen op het scherm tovert is een intel, die cpu die jij noemt stuurt de tuners of het modem aan dacht ik
De PUMA is een intel cpu. Iets hogere kloksnelheid volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Bo0bz op 16-10-2015 11:27 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bo0bz schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:26:
[...]

De PUMA is een intel cpu. Iets hogere kloksnelheid volgens mij.
ik doel op de Atom CPU, de Puma regelt niet de user interface

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:58

pietje63

RTFM

Ik vind het een kwalijke zaak hoe Ziggo/UPC hier mee omgaat. Heb zelg nog een HD zonder Horizon abonnement en dat apparaat is atlijd erg warm, ook in standby. Dus dan weet je wel dat hij te veel stroom gebruikt. Een goed alternatief kun je zelf niet regelen. Het is dan wel duidelijk waar ze op besparen en niet meedenken over de stroomrekening (of het milieu).

Toen mijn mediabox defect was (hij wilde niet meer opstarten, lijkt het stroomdefect) kreeg ik ook een refurbished. Dat werd met wel al telefonisch medegedeeld (er zijn geen nieuwe meer van dat model). Ik weiger echter om meer te gaan betalen voor functies die ik niet gebruik.

edit:
@Bo0bz : ik bedoelde meer aan te geven dat de houding van Ziggo niet altijd in het belang van de klant is

[ Voor 8% gewijzigd door pietje63 op 16-10-2015 13:40 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
pietje63 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:51:
Ik vind het een kwalijke zaak hoe Ziggo/UPC hier mee omgaat. Heb zelg nog een HD zonder Horizon abonnement en dat apparaat is atlijd erg warm, ook in standby. Dus dan weet je wel dat hij te veel stroom gebruikt. Een goed alternatief kun je zelf niet regelen. Het is dan wel duidelijk waar ze op besparen en niet meedenken over de stroomrekening (of het milieu).

Toen mijn mediabox defect was (hij wilde niet meer opstarten, lijkt het stroomdefect) kreeg ik ook een refurbished. Dat werd met wel al telefonisch medegedeeld (er zijn geen nieuwe meer van dat model). Ik weiger echter om meer te gaan betalen voor functies die ik niet gebruik.
Denk niet dat jou antwoord thuis hoort in dit topic? Dit betreft een horizonbox en jij praat waarschijnlijk over de cisco. Deze is al ruim 5 jaar oud en heeft dus een totaal ander verbruik van een horizonbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Lijkt me logisch dat Ziggo niet in gaat op de verzoeken van abonnees om perse de nieuwst te ontvangen. Er vanuitgaande dat iedere abonnee gelijk is, stel je het volgende is voor: Ziggo gaat in op de wens van de klant alleen de 7401 uitleveren. Als Ziggo hiermee akkoord gaat weet in mum van tijd iedereen dat Ziggo op verzoek een 7401 levert. Daarnaast is het verhaal van de abonnee die nergens specifiek om verzoekt: de zeurende/verzoekende klant krijgt wel het nieuwste en wij niet. Die situatie is dus niet houdbaar. Daarnaast, wat moet Ziggo doen met de 7400 die nog gewoon goed werken? Weggooien, restwaarde maar in abo geld doorberekenen, naar Zwitserland of Hongarije sturen?

Bij elke doorontwikkeling zal deze situatie naar voren komen. Daarnaast wordt het docsis gedeelte in de Horizon Box (het gedeelte waar heel deze discussie over gaat) in oud Ziggo gebied helemaal niet gebruikt. Daar is nu een los kabelmodem verantwoordelijk voor voip en internet.

De hele discussie kan in oude Ziggo gebied dus alleen gaan om de grootte van het apparaat, niet om de snellere PUMA cpu, die wordt namelijk niet gebruikt.

Voor de exacte verschillen: http://ziggo-gebruikers.nl/files/ZIGGO-Horizon-factsheet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

gys89 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:50:

Daarnaast wordt het docsis gedeelte in de Horizon Box (het gedeelte waar heel deze discussie over gaat) in oud Ziggo gebied helemaal niet gebruikt. Daar is nu een los kabelmodem verantwoordelijk voor voip en internet.

De hele discussie kan in oude Ziggo gebied dus alleen gaan om de grootte van het apparaat, niet om de snellere PUMA cpu, die wordt namelijk niet gebruikt.

Voor de exacte verschillen: http://ziggo-gebruikers.nl/files/ZIGGO-Horizon-factsheet.pdf
Grotendeels eens, maar niet met dit stuk.

Over de nieuwe box werd onlangs in een review geschreven (http://www.totaaltv.nl/te...tert-meer-dan-ooit.html):
Nu was de Horizon mediabox met de laatst beschikbare firmware al geen trage zapper, maar de nieuwe processor maakt zappen nog iets sneller en laadt vooral interactieve cloud GUI-onderdelen als thumbnails van video on demand-content sneller in. En dat was twee jaar geleden juist één van de grote nadelen van de oude Horizon mediabox.

Je wou toch niet beweren dat ik in het oude Ziggo gebied geen gebruik maak van de interactieve GUI?
Die is juist sneller geworden, de grootste ergernis van dat hele apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Ik heb nogsteeds zo'n niet HD humax ding van zeker 8 jaar geleden.. misschien toch maar eens bellen of ik een vervanger kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
Crusader schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Grotendeels eens, maar niet met dit stuk.

Over de nieuwe box werd onlangs in een review geschreven (http://www.totaaltv.nl/te...tert-meer-dan-ooit.html):
Nu was de Horizon mediabox met de laatst beschikbare firmware al geen trage zapper, maar de nieuwe processor maakt zappen nog iets sneller en laadt vooral interactieve cloud GUI-onderdelen als thumbnails van video on demand-content sneller in. En dat was twee jaar geleden juist één van de grote nadelen van de oude Horizon mediabox.

Je wou toch niet beweren dat ik in het oude Ziggo gebied geen gebruik maak van de interactieve GUI?
Die is juist sneller geworden, de grootste ergernis van dat hele apparaat.
De On demand omgevingen van de horizon zal inderdaad baat hebben bij die sneller Puma CPU omdat die volgens mij ook het retoursignaal afhandelt. Replay TV werkt via de TV gids en is voor de weergave daarvan niet afhankelijk van het kabelmodem in de Horizon maar gewoon van de tuner.

De test van TotaalTV zegt alleen iets over het verschil in hun ervaring tussen een 7400 van 2 jaar geleden met de toen aanwezige software en een nieuwe 7401. Waar ze totaal geen rekening mee houden is dat de software van beide boxen, maar vooral die van de 7400, sterk verbeterd is.

Een objectieve test (lees: waar de consument echt wat aan heeft) is een test tussen de 7401 en 7400 anno vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door gys89 op 16-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
Sniffels schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:14:
Ik heb nogsteeds zo'n niet HD humax ding van zeker 8 jaar geleden.. misschien toch maar eens bellen of ik een vervanger kan krijgen
Je kunt jouw abonnement gewoon omzetten naar een play complete of play max. Je behoudt jouw humax ir-fox-c(?) en mag daarnaast een horizon box in bruikleen gebruiken. Dit zal je waarschijnlijk 4 euro per maand extra kosten (als je nu tv standaard hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
edit:
@Bo0bz : ik bedoelde meer aan te geven dat de houding van Ziggo niet altijd in het belang van de klant is
De horizon kun je in ECO stand zetten, <1W standby verbruik en hij is koud. Echter heb je dan geen internet eruit (logisch want modem gaat uit) en je kunt geen opnames plannen. Dus die houding van Ziggo valt best wel mee.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 19:46
Sniffels schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:14:
Als ie nog werkt, maar meestal doen ze dit wel. Met het modem hier was dat ook het geval. Is gewoon te oud en de monteur liet de spullen hierachter.

Misschien wel tegen bijbetaling afhankelijk van welk abbo je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
De nieuwe box is idd sneller kwa zappen, dit door nieuwe dvb-c tuner(deze kan zonder opnieuw tescannen direct naar juiste frequentie schakelen) die in de nieuwe 7401 zit, voor de rest is box kwa cpu/gpu zelfde namelijk antieke intel ce4xxx die al jaar of 6 oud is met bij behorende PowerVR SGX535 gpu, zelfde als boxeebox.

puma6 word alleen gebruikt voor modem/router gedeelte.

[ Voor 14% gewijzigd door devil-strike op 17-10-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

devil-strike schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:53:
De nieuwe box is idd sneller kwa zappen, dit door nieuwe dvb-c tuner(deze kan zonder opnieuw tescannen direct naar juiste frequentie schakelen) die in de nieuwe 7401 zit, voor de rest is box kwa cpu/gpu zelfde namelijk antieke intel ce4xxx die al jaar of 6 oud is met bij behorende PowerVR SGX535 gpu, zelfde als boxeebox.

Waarmee je zegt dat de GUI even snel zou zijn als de oudere 7400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Crusader schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:52:
[...]

Waarmee je zegt dat de GUI even snel zou zijn als de oudere 7400?
Aangezien het 1 zelfde firmware is 2 zelfde cpu en gpu. gui is dus even snel of even traag als de 7401, eenigste wat sneller is is zappen door nieuwe tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

devil-strike schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:03:
[...]

Aangezien het 1 zelfde firmware is 2 zelfde cpu en gpu. gui is dus even snel of even traag als de 7401, eenigste wat sneller is is zappen door nieuwe tuner.
Dan heb je mijn vorige post in dit topic niet gelezen. Staat een link naar een artikel van TotaalTV.
Ik quote nogmaals:

Ik denk dat je aanname dus niet geheel juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07

edit:
Hahaha :P

Een jaar geleden ongeveer belde mijn moeder op: ej jeroen ik krijg ineens een pakket van upc / ziggo (oud upc klant) met een tv kastje erin wat moet ik daarmee?
Wat bleek ze had een oude philips die oa meer stroom slurpte dan de nieuwere cisco ( op dat moment, nu is de cisco, horizon geworden). Die kreeg ze gratis en voor niets zonder erom te vragen.
Echt tof dat upc (nu ziggo) denkt aan de stroomrekening van hun klant. Ook had de philips geen hdmi aansluiting wat het grootste nadeel was die ook verholpen is dankzij de cisco aangezien deze dat wel heeft.
Wat upc/ziggo hieraan zou hebben weet ik niet, indien ze alleen aan hun eigen bedrijf zouden denken hadden ze zoiets gehad: mevr, blijf maar lekker dat oude lamme apparaat gebruiken, wij gaan je niet kosteloos een verbeterde, stroombesparende box toesturen. Nee ziggo heeft dit allemaal uit zichzelf zonder erom te vragen geregeld, persoonlijk vind ik dat echt zeer netjes.

Daarbij heb ik met de horizon (deze heb ik) een tijd terug een suffe update gekregen, namelijk: nog een extra stroombesparende stand.
Eerst had ik de keuze bij het stroomverbruik in standby: hoog, midden, laag. Daar is nu ECO bijgekomen, nog minder stroomverbruik in standby, wel het nadeel dat die zeer traag opstart en ik geen opnames kan doen wanneer die in standby staat.

Maar goed indien jou apparaat dusdanig warm wordt dat het niet meer gezond kan zijn is die defect en wordt die kosteloos omgeruild. Dit heb ik persoonlijk meegemaakt bij de voorloper van de Samsung Horizon, de cisco. Die werd na een aantal maanden dusdanig heet dat ik het niet meer normaal achtte, hierover gebeld en zonder discussie had ik binnen 2 werkdagen een nieuwe cisco thuis.
Hier heb ik van de klantenservice medewerker ( top gozer trouwens ) te horen gekregen om welke reden ze moeiteloos een mediabox kunnen omwisselen:
1. Defect, gaat niet meer aan (dus stopcontact etc is gewoon in orde, duh)
2. Wordt dusdanig warm dat het niet meer normaal is
3. Geeft errors die met de fabrieksinstellingen of hard reset niet verholpen worden
4. hdd is defect

Wat ik ook opmerkelijk vind aan jou reactie ( waaruit wel een beetje blijkt dat je azijn aan het pissen bent ) is het volgende:
Je geeft aan dat ziggo niet aan het milieu denkt, vervolgens klaag je dat je een refurbished apparaat krijgt, hoe kan je meer aan het milieu denken dan je huidige spullen te maken en opnieuw te leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 18-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@Crusader, kan je vertellen dat het pure onzin is de 7401 werkt precies het zelfde als de 7400, ja tumbs haalt hij van upc/ziggo server maar dat doet de 7400 ook, Zoals ik dus zeg eenigste wat dus sneller is is het zappen en het starten van ondemand content alhoewel ik daar in de ziggo winkel in adam kwa starten va ondemand geen verschil zag, zappen daarin tegen is wel merkbaar sneller.

Maar goed meer dan dit zal je ook niet kunnen verwachten immers is cpu/gpu gewoon weg antiek/traag.

[ Voor 37% gewijzigd door devil-strike op 18-10-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Mijn eerste vraag zou zijn; Voldoet Ziggo aan hun leveringsvoorwaarden? En kun je op grond hiervan iets eisen?

https://www.ziggo.nl/klan...dministratief/apparatuur/ Staan alle beschikbare modellen die geleverd worden en alle modellen die niet meer geleverd worden.

Zo te zien (even vluchtig gekeken) is het oude model gewoon leverbaar.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GreNade schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:33:
[...]

ik doel op de Atom CPU, de Puma regelt niet de user interface
devil-strike schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:53:

De Atom is geintegreerd in de Puma6-MG SoC ipv een aparte CPU naast de Puma5, dus ook al zijn specs van de CPU niet wezenlijk anders, het is wel degelijk een andere chip.

Het is overigens opvallend moeilijk informatie online te vinden over die Puma 6, waar Intel normaliter erg uitgebreide specs vermeldt, dus bijv op welke clocks het draait (relevant voor performance vs losse Atom CE4xxx) blijft een raadsel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Als ik zo alle info zoek van de puma dan is dat gewoon een router/docsis chip?(Intel® Puma™ 6-MG 24x8 w/802.11ac 3x3 dual band) en helemaal geen atom ingebouwd volgens gevonde info een arm soc, volgens mij zit er dus in de horizon 7401 gewoon nog steeds een losse atom aka intel ce soc met aparte puma6 voor router/modem gedeelte en de nieuwe tuner.

Is jammer dat niemand nog heeft opengemaakt zoals bij de 7400 het geval is.

[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 18-10-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiFi zit sowieso niet in dergelijke chips, maar er is vaker gerapporteerd dat er een Atom in zat, o.a. hier:
http://www.techradar.com/...rest-of-the-world-1232636

Maar idd, een paar mooie pics van het PCB zouden veel verhelderen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
edit: verwijderd, had niet goed gelezen.

Toch denk ik dat er weinig snelheidsverschil zit tussen de 7400 en 7401 en dat er geen reden hoeft te zijn om een 7400 terug te willen sturen voor een 7401.

Wacht gewoon op de opvolger die momenteel wordt ontwikkeld (las ergens dat Arris daar nu mee bezig is?)

[ Voor 86% gewijzigd door Gadgeteer op 19-10-2015 10:00 ]

Pagina: 1