Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Beste tweakers,

Ik was op zoek naar nieuwe EarPods voor mijn iPhone en zag in de pricewatch dat ze heel goedkoop waren bij een winkel. Nu heb ik gekeken en op de site wordt beweerd dat het een origineel Apple product betreft. Ik heb contact gehad en mij werd verteld dat het product zonder retailverpakking werd verkocht dus alleen in de travel case (het kleine doosje).

Nu ben ik langs geweest en heb het product mogen testen, wederom vroeg ik waarom het zo goedkoop is (ja zeer wantrouwig) en kreeg als antwoord dat het komt, omdat het verpakkingskosten scheelt. Toen ik het product in mijn handen leek gewoon origineel, maar niet gekocht (ik was niet zeker) en heb het thuis vergeleken met die van mij en kon niet echt verschillen. Ik vermoed dat het hoge kwaliteit replica's uit China betreft

Nu is mijn vraag wat jullie vinden van deze situatie en hoe verre het verhaal van verpakkingskosten klopt.

Groet,

CR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:00

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volledige onzin volgens mij. Apple producten zijn alleen in originele verpakking te krijgen.
Dat ze de verpakking niet willen tonen is volgens mij ook alleen maar omdat het waarschijnlijk daarop beter te zien is dat het namaak is. Met een grote boog omheen lopen en ergens andere EarPods kopen.

(Of Xiaomi Pistons :+ )

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Mavamaarten schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:45:
Volledige onzin volgens mij. Apple producten zijn alleen in originele verpakking te krijgen.
Dat ze de verpakking niet willen tonen is volgens mij ook alleen maar omdat het waarschijnlijk daarop beter te zien is dat het namaak is. Met een grote boog omheen lopen en ergens andere EarPods kopen.

(Of Xiaomi Pistons :+ )
Ik keek inderdaad ook naar de pistons, maar zag natuurlijk de lage prijs van de earpods dus dat trok mij meer. Alleen het vage van alles is de winkel is na wat onderzoek gewoon een legitieme winkel, Thuiswinkel waarborg keurmerk, goeie reviews op Tweakers enzovoort. Zo er dan alsnog een mogelijkheid zijn dat het oprecht origineel oortjes zijn, want ze lijken er verdomd veel op en klinken, voor zover Apple oortjes kunnen klinken, goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:00
Maar ze zagen er goed uit, ze klonken goed, en waren goedkoper dan via apple...

Waarom dan niet gekocht?
Als ze toch goed klinken, dat is toch het belangrijkste?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
MaD_co schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:40:
Maar ze zagen er goed uit, ze klonken goed, en waren goedkoper dan via apple...

Waarom dan niet gekocht?
Als ze toch goed klinken, dat is toch het belangrijkste?
Waar het mij omging was dat de verkoper een beetje opdringerig werd, maakte mij wantrouwiger. Zei hele tijd: 'ziet er toch gewoon goed uit?' . En daarnaast gaat het ook om het principe dat een mogelijke nep product als echt wordt verkocht.

Edit: Ik moet zeggen dat ik een beetje heb rond gekeken en zie steeds meer sites die ook voor dezelfde prijs aanbieden zonder de retail doos. Sommige beweren geretourneerde oortjes in bulk op te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door CR9 op 15-10-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als legitieme winkel lijkt mij dat je je handen niet wilt branden aan geïmporteerde replica's uit China. Misschien zijn het wel ongebruikte oordopjes die ze inderdaad opkopen, of van refurbished telefoons overhouden? Of juist van teruggebrachte telefoons, waarbij de oordopjes niet meer verkocht kunnen worden vanwege allerlei hygiëneregels en deze dan maar 'los' weg moeten?

Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:38
Wat kosten earpods tegenwoordig? Nog geen 20euro? Gewoon een halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Kurkentrekker schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:40:
Als legitieme winkel lijkt mij dat je je handen niet wilt branden aan geïmporteerde replica's uit China. Misschien zijn het wel ongebruikte oordopjes die ze inderdaad opkopen, of van refurbished telefoons overhouden? Of juist van teruggebrachte telefoons, waarbij de oordopjes niet meer verkocht kunnen worden vanwege allerlei hygiëneregels en deze dan maar 'los' weg moeten?

Geen idee...
Ja dat is hem juist. De verkoper claimt echt, maar betwijfel het. Want hij verkoopt de Earpods in retailverpakking ook maar dan voor 30 euro.
Aschtra schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:45:
Wat kosten earpods tegenwoordig? Nog geen 20euro? Gewoon een halen
Nou ik heb gekeken in de pricewatch de winkel die ze voor rond de 20 euro verkopen leveren ook alleen maar in de travelcase. Als ze dan hetzelfde zijn haal ik ze liever bij de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, dat is intussen een aankoopbeslissing geworden en daar is het Shopping Forum niet voor bedoeld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.