Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik twijfel tussen twee laptops. Namelijk de Asus R556LJ-DM848T en de Asus F555LJ-DM849T. Specificaties en productfoto's zijn hetzelfde.

Nu heb ik het enige(!) verschil ontdekt, namelijk de kleur. Op de vergelijking van Tweakers heeft laptop Asus R556LJ-DM848T de kleur zilver, en laptop Asus F555LJ-DM849T de kleur aluminium. Weet iemand of dit misschien het verschil aangeeft in behuizing? Is de eerste van plastic en de aluminium daadwerkelijk van metaal? Ik zie dat de Asus N-serie ook de kleur aluminium heeft, en deze heeft een metalen behuizing.

Benieuwd naar de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee over het verschil tussen beide laptops? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
Ik ben ook op zoek naar informatie over vergelijkbare laptops en dit is niet te vinden. De hele F- en R-serie staan niet vermeld op de ASUS-website en bij gebruik van de zoek-functie op die website krijg ik een SQL-foutmelding.

Gezien de prijs en gewicht hetzelfde zijn (hier op Tweakers) zou ik er maar vanuit gaan dat beide series van hetzelfde materiaal gemaakt zijn, dus plastic.Aangezien je hier op het forum niet veel response krijgt zou je de vraag ook nog op de website van ASUS kunnen stellen.

Ik kijk zelf naar de pricewatch: Asus R556LA-DM1873T en pricewatch: Asus F555LA-DM1874T. Beiden lijken exact hetzelfde en enige verschil met jouw laptops is dat deze een HDD hebben ipv SSD en geen losse grafische kaart. Ze zijn wel €200 goedkoper. Zelf de HDD vervangen door een SSD is redelijk eenvoudig. Voor €81 koop je een pricewatch: Crucial BX100 250GB dus dat is snel verdiend (en je kan de HDD ook nog verkopen voor een paar tientjes).

[ Voor 3% gewijzigd door carlo op 25-10-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimonATTZ
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09-2020
Het gewicht is het zelfde. Dat zou kunnen betekenen dat het materiaal ook hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je ook op ASUS.com gekeken? Daar staan meer modellen dan op de NL / Benelux website.
Verder reageert Asus ook goed op Facebookvragen, dus dat kan je ook proberen.
Houd er wel rekening mee dat niet elk model op de internationale site ook hier te krijgen is, of geheel hetzelfde is, als wat er hier te krijgen is. Geen idee waarom ze dat doen, maar laptops vergelijken is niet altijd heel simpel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
dit topic is uit oktober 2015 dus ik denk niet dat het nog heel relevant is.
Pagina: 1