1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
De sleutel kan er uit worden geprogrammeerd, zodat je auto niet meer reageert op het signaal.
En je moet dan inderdaad de sloten zelf ook veranderen.
Denk eraan, starten gaat dan sowieso niet meer (zelfs al krijg je de deur open) omdat de startcode niet meer klopt.
En je moet dan inderdaad de sloten zelf ook veranderen.
Denk eraan, starten gaat dan sowieso niet meer (zelfs al krijg je de deur open) omdat de startcode niet meer klopt.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Zoiets dacht ik dus al. De deuren gaan wel open door de sleutel in het sleutelgat te steken, maar niet meer via de afstandsbediening. En ook de startonderbreker wordt niet uitgeschakeld.
De kans dat iemand dan je auto vindt en opent, lijkt mij erg klein en het risico waard om de sloten niet te vervangen. Toch?
(ben (nog
) geen sleutels kwijt, puur interesse in het systeem)
Edit:
Dan denk ik er langer over na en nog een vraag:
Wat als je dus een sleutel hebt uit laten programmeren en 'm toch weer vindt. Kan deze sleutel dan weer ingeprogrammeerd worden? Zoals het klinkt is het niets anders dan een softwarematig gebeuren. Eenvoudig dus? En bijbehorende kosten?
De kans dat iemand dan je auto vindt en opent, lijkt mij erg klein en het risico waard om de sloten niet te vervangen. Toch?
(ben (nog
Edit:
Dan denk ik er langer over na en nog een vraag:
Wat als je dus een sleutel hebt uit laten programmeren en 'm toch weer vindt. Kan deze sleutel dan weer ingeprogrammeerd worden? Zoals het klinkt is het niets anders dan een softwarematig gebeuren. Eenvoudig dus? En bijbehorende kosten?
[ Voor 27% gewijzigd door Galois op 15-10-2015 19:46 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb gehoord dat dat laatste niet kan, eenmaal eruit komt hij niet meer in. (VW garage)
kosten nieuwe sleutel best prijzig grapje, dacht ongeveer 300 euro.
Technisch gezien is het uiterst vreemd dat het niet meer zou kunnen. Als het softwarematig geregeld wordt, is het net zo makkelijk om het weer terug te draaien lijkt mij.Paradox schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:14:
Ik heb gehoord dat dat laatste niet kan, eenmaal eruit komt hij niet meer in. (VW garage)
Sleutels zijn eenmalig te coderen, zo werkt het tenminste bij Volvo. Je kunt dus niet een reservesleutel van je auto laten herprogrammeren om er je nieuwe auto mee te openen. Wellicht is de achterliggende gedachte dat het daardoor oninteressant is om een losse sleutel te stelen, je kunt er zonder de bijbehorende auto toch niets mee. Maar dat is slechts giswerk.Galois schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:45:
[...]
Technisch gezien is het uiterst vreemd dat het niet meer zou kunnen. Als het softwarematig geregeld wordt, is het net zo makkelijk om het weer terug te draaien lijkt mij.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Bij mijn auto zijn het twee procedures. Je kunt afstandsbedieningen aanmelden en dan worden alle bestaande versies gewist. Sleutel kwijt betekent dus je andere sleutel opnieuw aanmelden.
Helaas is de procedure voor de startonderbreker anders: je hebt beide sleutels nodig om die procedure te starten. Waarschijnlijk kan de dealer die andere sleutel wel deactiveren.
Kortom: als ik een sleutel kwijtraak, kan ik zelf alleen de AB uitschakelen. De auto kan dan wel met de sleutel open, maar je kunt hem dus niet vinden met de AB. Als je hem kunt vinden, kun je hem helaas ook starten en ermee wegrijden.
Dat laatste maakt wel veel herrie dankzij het alarm. Dat kan namelijk alleen worden uitgeschakeld met de AB. Maak je hem fysiek met de sleutel open, dan gaat hij loeien
Helaas is de procedure voor de startonderbreker anders: je hebt beide sleutels nodig om die procedure te starten. Waarschijnlijk kan de dealer die andere sleutel wel deactiveren.
Kortom: als ik een sleutel kwijtraak, kan ik zelf alleen de AB uitschakelen. De auto kan dan wel met de sleutel open, maar je kunt hem dus niet vinden met de AB. Als je hem kunt vinden, kun je hem helaas ook starten en ermee wegrijden.
Dat laatste maakt wel veel herrie dankzij het alarm. Dat kan namelijk alleen worden uitgeschakeld met de AB. Maak je hem fysiek met de sleutel open, dan gaat hij loeien

Punctuality is the politeness of kings
Volgens mij zijn de fysieke sloten vaak wel hetzelfde van een aantal auto's. Gaan wel eens verhalen rond van personen met dezelfde auto en die dan de auto instappen en niet kunnen starten. Sleutel past wel maar wordt dan niet geaccepteerd door de startonderbreker.
De wijzen komen uit het Oosten!
Pagina: 1