Fotograaf gezocht advertentie wordt verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Ik had een vraag naar een dienst gemaakt onder het kopje fotografie.
Dit omdat Tweakers een grote foto community kent leek mij dit een goede plek.
Deze advertentie werd in no time verwijderd onder het motto:
V&A is primair bedoeld voor computer gerelateerde spulletjes, zoals je van een technologiesite mag verwachten. Een bruiloftsrapportage hoort daar dan echt niet op thuis.
Deze beredenering raakt kant nog wal.
Je zegt dat je alleen computer gerelateerde spullen mag aanbieden. En ondertussen staan er een stuk of 300 camera gerelateerde advertenties in de v&a. Sterker nog er staan 2 vaatwassers in en 5 keukenmachines.

Ik had verder in de paar minuten dat de ad erop stond al 2 reacties wat wel licht genoeg zegt over dat deze advertentie hier heel goed thuis hoort!

[ Voor 20% gewijzigd door Haas_nl op 15-10-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je al geprobeerd hier met Microkid samen, in overleg, uit te komen?

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 15-10-2015 19:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik ging er vanuit dat hij gewoon de regels volgde, al kon ik niks vinden in de voorwaarden waar hij zelf naar verwees. Het leesde ook niet echt alsof het open was ter discussie. (meer Judge Dredd achtig :X )
Vroeg ook of ik ergens dit beleid ter discussie kon stellen, tot nu toe geen reactie op gehad vandaar dat ik hier een topic aan gemaakt heb.
Misschien dat jullie admins onderling even kunnen overleggen en aangeven of dit nu wel mag, en als het niet mag duidelijk zijn waarom niet? (en in de voorwaardens zetten ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Haas_nl op 15-10-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb hem even naar dit topic verwezen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alhoewel ik je frustratie begrijp hoor ik ook dat je ons standpunt begrijpt. Wij kunnen echt niet alles in de voorwaarden zetten. Er staat ook duidelijk dat advertenties door de admins verwijderd kunnen worden indien deze naar onze mening niet thuishoren in V&A. Zoals aangegeven is V&A alleen bedoeld voor producten die raakvlak hebben aan de technologie die we hier op Tweakers bespreken en die ook in de Pricewatch staan. Daaronder vallen dus computercomponenten, en ook vaatwassers, camera's e.d. Andere advertenties kunnen we helaas niet toestaan, anders ontstaat er een wildgroei aan allerlei advertenties die we hier niet willen zien. En ja, we hebben een actieve community over fotografie, maar dat gaat dan wel over hardware, media en workflow, niet over rapportages enz. We hebben ook een actieve community over vervoer, straks krijgen we ook advertenties over hulp bij opvoeren van iemands Golf GTI ;) Ik zie dan ook geen nut om dat ter discussie te stellen, aangezien we aan dit standpunt zullen vasthouden. Wellicht is er een specifieke site of forum over fotografie waar je met een dergelijk verzoek beter terecht kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 15-10-2015 20:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik heb hier geen zeggenschap in, maar ik ben wel benieuwd: je beantwoord nu de vraag vanuit de producten van V&A, maar hier wordt een dienst gevraagd, een aparte categorie in V&A. Hier staan voornamelijk computerreparaties in, maar waarom zou fotografie niet als dienst gevraagd of aangeboden kunnen worden? Het past wat mij betreft prima binnen Tweakers.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dat zou idd een mogelijkheid zijn, echter is de diensten categorie momenteel nog erg gelinkt aan computertechnische diensten zoals je zelf al aangeeft. Dan zou het grote opperhoofd daar even een ei over moeten leggen of we deze categorie kunnen uitbreiden. Feit blijft wel dat de grenzen dan duidelijk gesteld moeten worden, want zoals aangegeven zou een dergelijke categorie niet moeten uitmunten in allerlei vage vragen over opvoeren van een GTI, metselen van een muurtje of invullen van de belastingaangifte. We zijn hier immers wel Tweakers, geen Marktplaats of Werkspot. Persoonlijk blijf ik van mening dat advertenties in de diensten categorie gerelateerd moeten zijn aan hetgeen in PW staat of het kerngebied van Tweakers.net.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 15-10-2015 20:49 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Microkid:
Als een soort gelijk topic wordt geopend op got, wordt er binnen mum van tijd een slotje aan gehangen met een link naar de policy dat hier V&A voor gebruikt dient te worden. Nu doet iemand dat netjes volgens de policy, en wordt dat eigenlijk ook weer weggehaald. Dus kijkend naar dat mod men naar V&A stuurt, en dat een V&A mod daar weer een slotje aan hangt, lijkt mij zeker wel iets om in de voorwaarden te zetten. Hoewel ik mee kan gaan met dat mod hier zelf alles helemaal naar eigen smaak mogen handelen.

Immers wordt er altijd op het forum gezegd dat V&A ook prima diensten mag vragen en aanbieden, en dat het zeker niet primair voor producten is.

Want wat heeft de klant/ het lid aan voorwaarden als deze simpelweg niet duidelijk zijn ?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Microkid schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:48:
Dat zou idd een mogelijkheid zijn, echter is de diensten categorie momenteel nog erg gelinkt aan computertechnische diensten zoals je zelf al aangeeft.
Ik zie de volgende categorieën als ik een (diensten)advertentie probeer aan te maken:
• Computerhulp
• Elektronica & tweaking
• Fotografie en video
• Grafisch ontwerp en 3d visualisatie
• Netwerk en systeembeheer
• Software development
• Webdevelopment

'Fotografie en video' is dus al gewoon een optie. Hier zou dit toch gewoon inpassen?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dat ontken ik zeker niet, daar heb je gelijk in. Ik merk inderdaad wel vaker dat er (wellicht iets te makkelijk) naar V&A wordt verwezen door forum mods, terwijl wij (V&A admins) dergelijke ads liever niet zien. Dat is iets dat we intern moeten oppakken. Dank voor je signalering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 16:19
Even met een knipoog, je kan dus wel vragen: dat je een "camera" wilt kopen (vraag advertentie) en je vraagt voordat je de camera koopt wel dat de verkoper een reportage zou kunnen maken van je bruiloft, dan weet je jij namelijk dat het een verdomd goede camera is.....

En zo mag het wel. En dit is wat je wilt voorkomen dan is de optie van Dirk een veel logischer en betere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dirk schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

Ik zie de volgende categorieën als ik een (diensten)advertentie probeer aan te maken:
• Computerhulp
• Elektronica & tweaking
• Fotografie en video
• Grafisch ontwerp en 3d visualisatie
• Netwerk en systeembeheer
• Software development
• Webdevelopment

'Fotografie en video' is dus al gewoon een optie. Hier zou dit toch gewoon inpassen?
Klopt. Echter valt e.e.a. wel onder IT Pro. Wat de relatie is tussen IT Pro en een bruiloftsrapportage ontgaat mij even ;)

Aangezien het momenteel niet geheel duidelijk is zal ik jou het voordeel geven en de advertentie weer terugzetten. Dan gaan wij intern overleggen over hoe en wat. Lijkt me een prima oplossing toch?

[ Voor 60% gewijzigd door Microkid op 15-10-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alle diensten staan onder IT Pro, daar zoek ik niet zo heel veel achter.

Bovendien, voor zo'n klus zou ik wel een Pro verwachten die zijn analoge camera allang in het museum heeft gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We hebben in de Devschuur al sinds jaar-en-dag een sticky staan: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

En, IMHO, past in diezelfde richting een klus voor fotografie ook prima in V&A.
Femme schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:35:
De dienstencategorieën mogen gebruikt worden door particulieren, zelfstandigen en bedrijven met als enige voorwaarden dat de diensten moeten passen binnen de aangeboden categorieën en dat er sprake moet zijn van een eenmalige, unieke opdracht zonder dienstverband voor kortere of langere termijn. Voor een potentieel langdurig dienstverband kun je terecht op Tweakers.net Jobs.

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 15-10-2015 21:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Zoals ik het lees klopt jullie beleid ten opzichte van diensten niet met het beleid ten opzichte van producten.
Vind dat jullie hier een kans missen dus misschien goed idee om het beleid uniform voor diensten en producten te trekken?
Dus dat ook mensen kunnen vragen of een tweaker iemand zijn wasmachine kan maken.
Electronica is ook een grote community op tweakers dus waarom niet?
Pagina: 1