Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-09-2024
Hello people,

Ik wil graag mijn ssd veranderen in een ssd met meer opslagcapaciteit. maar ik ben niet zeker of de ssd die ik wil past in mijn laptop. De laptop die ik heb is de MSi GE70 2PE Apache pro.

Dit model:
http://www.msi.com/produc...he-Pro.html#hero-overview

En ik zou graag deze willen installeren:
http://www.ssdcenter.be/p...msung-850-evo-500-gb.html

Als iemande mij daarmee kan helpen zou geweldig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat het handigst is hangt helemaal van de huidige configuratie van die laptop af. Als ik de specs lees zie ik:
The first Super RAID design—one notebook with two mSATA SSD RAID 0 (128GB or 256GB) units, is yet another world first courtesy of MSI. Two mSATA SSDs and one HDD can be installed in the same laptop without the need to expand the size of the laptop, increasing read, write, and saving speeds.
Dus afhankelijk van wat er al in zit kan er vast nog wat bij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
u_nix_we_all schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:25:
Wat het handigst is hangt helemaal van de huidige configuratie van die laptop af. Als ik de specs lees zie ik:

[...]

Dus afhankelijk van wat er al in zit kan er vast nog wat bij.
Bedankt voor je antwoord :)

Ik heb er nu een van 128 GB en ik wil die veranderen naar een van 500 GB. Ik heb ook al gelezen over mSata en Sata en ik weet niet of dat deze ssd dan in mijn laptop gaat. Wat is het verschil juist?

[ Voor 3% gewijzigd door Cynni op 15-10-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Je kan 2 msata er in kwijt en 1 normale 2,5"

Dus je kan die 128gb vervangen of er gewoon eentje van 500gb op msata bijprikken

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
SpoekGTi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:05:
Je kan 2 msata er in kwijt en 1 normale 2,5"

Dus je kan die 128gb vervangen of er gewoon eentje van 500gb op msata bijprikken

Dus als ik de 128gb vervang moet die vervangen worden door een ssd met msata dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Yes nou ja als er eentje met een msata standaard in zit.

Tip: wil je weten hoe iets werkt of wat erin zit? Haal het uit elkaar

[ Voor 95% gewijzigd door SpoekGTi op 15-10-2015 19:21 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
SpoekGTi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:19:
Yes nou ja als er eentje met een msata standaard in zit.

Tip: wil je weten hoe iets werkt of wat erin zit? Haal het uit elkaar

Ik zou het zelf doen maar dan vervalt de garantie weg dus laat het de winkel zelf doen waar ik de laptop heb gekocht. Heb zelf al een mail gestuurd met de vraag welke ssd er in past maar dan krijg ik een link naar de laptop zelf of een link naar hoe je een ssd moet installeren xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Waarom wil je vervangen ? Als het goed is heb je ruimte genoeg om er een SSD bij te monteren. Als je de huidige vervangt zul je ook je OS opnieuw moeten installeren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Cynni schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Ik zou het zelf doen maar dan vervalt de garantie weg dus laat het de winkel zelf doen waar ik de laptop heb gekocht. Heb zelf al een mail gestuurd met de vraag welke ssd er in past maar dan krijg ik een link naar de laptop zelf of een link naar hoe je een ssd moet installeren xd
1. Elk zelfrespecterende fabrikant zorgt wel voor een in ieder geval 1 mogelijkheid om zonder de garantie te verbreken een hdd of een ssd te vervangen

2. Ik zou een andere winkel zoeken als ze echt terugsturen wat jij zegt op jouw vraag

En @ hierboven, je kan natuurlijk gewoon klonen en daarna de partitie oprekken, niets herinstalleren aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
SpoekGTi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:40:
[...]

1. Elk zelfrespecterende fabrikant zorgt wel voor een in ieder geval 1 mogelijkheid om zonder de garantie te verbreken een hdd of een ssd te vervangen

2. Ik zou een andere winkel zoeken als ze echt terugsturen wat jij zegt op jouw vraag

En @ hierboven, je kan natuurlijk gewoon klonen en daarna de partitie oprekken, niets herinstalleren aan
Ze hebben op de vraag geantwoord dat niets verloren gaat, dus het wordt gekloont dus geen probleem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Cynni schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Euh - nee. Je hebt in Nederland het recht om een laptop open te maken om te controlleren of deze wel compleet is en/of om hardware te vervangen. Minimaal het geheugen en de HDD moeten goed bereikbaar zijn en eventuele zegeltjes hierop mag je gewoon negeren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
D4NG3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Euh - nee. Je hebt in Nederland het recht om een laptop open te maken om te controlleren of deze wel compleet is en/of om hardware te vervangen. Minimaal het geheugen en de HDD moeten goed bereikbaar zijn en eventuele zegeltjes hierop mag je gewoon negeren.
Hazo dit wist ik niet. Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Is de hardeschijf klepje op de behuizing voorzien van een garantie-zegel?

Je kan ook de DVD speler eruit halen en omruilen voor een HDD-bay (ookwel caddy genoemd)
Ik neem aan dat ze met garantie verwijzen naar de recovery partitie dus ik zie geen bezwaar als je de hardeschijf of SSD gewoon veilig bewaard.

[ Voor 11% gewijzigd door donderdraak op 15-10-2015 19:55 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
donderdraak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:53:

Je kan ook de DVD speler eruit halen en omruilen voor een HDD-bay (ookwel caddy genoemd)
Ik neem aan dat ze met garantie verwijzen naar de recovery partitie dus ik zie geen bezwaar als je de hardeschijf of SSD gewoon veilig bewaard.
Ik gebruik mijn dvd speler :p maar een goed idee :) En bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

donderdraak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:53:
Er kunnen nog zo veel stickers op zitten, zolang jij geen gekke dingen uitspookt mag het vervangen/upgraden van opslagmedia of het geheugen geen invloed hebben op de garantie.
Nog nooit gehad, indien je de laptop opstuurt voor garantie word de HDD standaard gewiped en word het OS geïnstalleerd zoals deze standaard geleverd word. Eventuele serial e.d. halen ze bij hun weer uit het systeem, daar is geen recovery voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Als er nu een mSata 128 GB SSD in zit, zou ik er gewoon een 500 GB Sata bijprikken. Waarom zou je die oude wegdoen als je gewoon nog een slot vrij hebt?

En door mSata te nemen, houd je de 2,5' Bay vrij om later naar keuze nog een SSD of HDD bij te prikken. (BIjvoorbeeld 2 TB bulkopslag voor je downloads ofzo...).

Zelf heb ik op die manier 1 mSata 250 GB SSD en 2 2,5' 500 GB HDD's, gewoon omdat het kon.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
Wild Chocolate schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:04:
Als er nu een mSata 128 GB SSD in zit, zou ik er gewoon een 500 GB Sata bijprikken. Waarom zou je die oude wegdoen als je gewoon nog een slot vrij hebt?

En door mSata te nemen, houd je de 2,5' Bay vrij om later naar keuze nog een SSD of HDD bij te prikken. (BIjvoorbeeld 2 TB bulkopslag voor je downloads ofzo...).

Zelf heb ik op die manier 1 mSata 250 GB SSD en 2 2,5' 500 GB HDD's, gewoon omdat het kon.
Ja is wel waar, maar wist niet zeker of ik die plaats had (aantal slots en msata of sata wist het verschil niet goed en of je eender welke ssd er in kan doen). ik dacht gewoon om die te vervangen. Er zit nu een 128 Gb ssd en een 1tb hdd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Oh, ok, dat had ik even niet door, dan houd je dus geen plek over voor een HDD, want die heb je al. Maar dan zou ik het nog steeds zo doen, en dan is de door jou voorgestelde SSD eigenlijk geen optie, want dat zou ten koste van je HDD gaan.

mSata it is, dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
Wild Chocolate schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:18:
Oh, ok, dat had ik even niet door, dan houd je dus geen plek over voor een HDD, want die heb je al. Maar dan zou ik het nog steeds zo doen, en dan is de door jou voorgestelde SSD eigenlijk geen optie, want dat zou ten koste van je HDD gaan.

mSata it is, dus.
Oke goed dat ik dit weet. Super bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ik zou trouwens nog even kijken of je wel voor Samsung gaat. Want hoewel ik naar volle tevredenheid een Samsung 850 Evo in mijn laptop heb zitten, heb ik ondertussen de indruk dat Crucial iets betrouwbaarder is.

Misschien even wat reviews/artikelen zoeken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
Wild Chocolate schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:23:
Ik zou trouwens nog even kijken of je wel voor Samsung gaat. Want hoewel ik naar volle tevredenheid een Samsung 850 Evo in mijn laptop heb zitten, heb ik ondertussen de indruk dat Crucial iets betrouwbaarder is.

Misschien even wat reviews/artikelen zoeken?
Jep was juist aan het rondkijken en kwam op Crucial uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Oh, je hebt dus ook al een harddisk erin zitten. Dan moet je dus een mSata SSD hebben. Met crucial kom je dan bij deze uit:

http://tweakers.net/categ...StLzAFao5Qb7BjiqBRbW1sLAA

En ik ben ook voor gewoon bijplaatsen, geen gedoe met klonen, extra ruimte, mogelijk snelheidswinst met programmas op de orginele, en data op de nieuwe SSD .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
u_nix_we_all schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:32:
Oh, je hebt dus ook al een harddisk erin zitten. Dan moet je dus een mSata SSD hebben. Met crucial kom je dan bij deze uit:

http://tweakers.net/categ...StLzAFao5Qb7BjiqBRbW1sLAA

En ik ben ook voor gewoon bijplaatsen, geen gedoe met klonen, extra ruimte, mogelijk snelheidswinst met programmas op de orginele, en data op de nieuwe SSD .....
Bedankt! Deze laptop zou 2 msata hebben dus eigenlijk gewoon ene bijplaasten zonder te vervangen. Dat is het beste dan? Is er eigenlijk een nadeel aan klonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waarom zou je klonen? Als je er een bijplaatsen kan (ken de specs niet uit mijn hoofd, maar het zal wel),
waarom zou je je het besturingssysteem dan van de ene naar de andere ssd willen zetten? Ik kan geen enkel argument bedenken waarom je dit zou doen.
Is zoiets als van amsterdam naar utrecht rijden, maar dan wel via groningen. Het kan, maar waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Reepje schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:19:
Waarom zou je klonen? Als je er een bijplaatsen kan (ken de specs niet uit mijn hoofd, maar het zal wel),
waarom zou je je het besturingssysteem dan van de ene naar de andere ssd willen zetten? Ik kan geen enkel argument bedenken waarom je dit zou doen.
Is zoiets als van amsterdam naar utrecht rijden, maar dan wel via groningen. Het kan, maar waarom zou je?
Klonen is alsof je van Amsterdam naar Utrecht rijd. Vers installeren is alsof je van Amsterdam naar Utrecht rijd, en dan nog een keer heen en weer omdat je wat vergeten bent.

Het herinstalleren van alle programma's, drivers, updates e.d. kan een flinke taak zijn liggend aan de TS zijn installatie. + je weet zeker dat je van een werkende situatie naar een werkende situatie gaat.

Ah nee, ondertussen zijn we op het punt beland waar de TS een SSD wil bijplaatsen ipv vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynni
Is het ook mogelijk om de ssd die ik wil bijplaatsen te veranderen naar de C en de huidige C wordt dan de "extra" schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkey74
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2023
Hallo,
Ik beschik momenteel over een Macbook Pro Retina 13", late 2012 versie (Model: A1425) met de volgende specificaties:
- 2,5 GHz Intel Core i5
- 8 GB 1600 MHz DDR3
- Intel HD Graphics 4000 1024 MB
- APPLE SSD SD128E Media

Ik zou graag de SSD disk willen vervangen met een SSD disk van 500GB of hoger. Ik neig naar Crucial of Samsung.
Echter ik weet niet goed welke SSD's nu compatible zijn met deze macbook en wat de verschillen zijn qua kwaliteit tussen Crucial en Samsung.

Kan iemand mij hierin voorzien van advies?

Gr,
Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi monkey74,

Welkom op GoT! :)

Echter, je post kan als 'topickaping' worden gekenmerkt omdat je in een topic van een ander een vraag voor jezelf stelt. Dat wordt geacht als onwenselijk.

Daarnaast kan je vraag als aankoopadvies worden gekenmerkt. In de sticky topic Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) wordt uitgelegd dat dit enkel op het CAA forum mag.

Ik wil je dus vragen om een eigen topic aan te maken op het juiste forum: Componenten Aankoopadvies.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.