DHL Packstation: bruikbaar als nederlander?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:20
Ik wil als Nederlander af en toe wel eens iets kopen via ebay of amazon van duitse webshops. Helaas sturen ze niet allemaal naar het buitenland en ze zijn ook niet allemaal even meewerkend daarin. Nu ben ik nog al regelmatig in noord nederland te vinden en kwam er erachter dat in Leer een packstation zit: een soort geautomatiseerd afhaalstation waar postNL nu ook mee aan het testen is.

Zijn er Nederlanders (of duitsers) die ervaring hebben met deze DHL dienst en is het mogelijk om dit te gebruiken als nederlander? Zijn er betere oplossingen of forwarding diensten welke niet meteen de hoofdprijs vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Huifkarservice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De vraag is alleen: hoe lang kan/mag een pakketje in dat afhaalstation blijven liggen? Ik kan me zo voorstellen dat wat jij "regelmatig" noemt te lang duurt voor DHL/PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor zover ik weet (opgevangen tijdens mijn jaartje Frankfurt) heb je er een Duits adres voor nodig. Maar dat is vast gewoon uit te zoeken op de duitse DHL site.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Je hebt een Duits adres nodig voor het afleveren van de klantenkaart van DHL die je nodig hebt om het te gebruiken. Er staat ook eentje in Bunde overigens, bij de Combi, dat is nog dichter bij de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Duits adres voor klantenkaart heb ik bij een vriend laten bezorgen die dik over de grens woont maar ik kan gewoon een grens packstation aangeven en het daar op komen halen met mijn klantenkaart, een pakje blijft 9 dagen liggen.

[ Voor 88% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 15-10-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:20
Thanks allen, is dus niet zo praktisch voor mij dus. Ophaaltijden zou geen probleem zijn, plan ik het gewoon een beetje goed. Duits adres voor de klantenkaart heb ik helaas niet.
Heb jijzelf hier ervaring mee? Lijkt allemaal nog relatief jong te zijn. En het kost ook wel een stuk meer dan gewoon verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar als je er even naar zoekt, vind je genoeg positieve reacties (o.a. hier op tweakers).
Heb wel een mail naar gestuurd vanwege een vergelijkbaar geval, maar uiteindelijk niet nodig gehad. Werd snel op gereageerd, reviews zijn positief.

Voor niks gaat de zon op he, het is een dienst, volgens mij vallen de kosten wel mee, afhankelijk van wat je besteld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34
Je kunt ook gebruik maken van Hermes Paketversand, dan hoef je geen Duits adres te hebben, maar kun je gewoon afhalen bij een servicepunt (benzinestation, tabakzaak ed.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Heb jijzelf hier ervaring mee? Lijkt allemaal nog relatief jong te zijn. En het kost ook wel een stuk meer dan gewoon verzenden..
Als het nog de zelfde Huifkar is als in 2004 - 2006, gewoon even zoeken naar ervaringen en dan doen.

Ik heb het destijds gebruikt om Ebay.de aankopen in .nl te krijgen, bij verkopers die niet naar NL wilden versturen.

Natuurlijk kost het meer, je betaald de verzending naar Huifkar, en die gaat niet gratis door-verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97273

In April/Mei heb ik Huifkar nog 2x gebruikt voor de Apple watch uit Duitsland. 1x ben ik deze gaan halen bij hem en de 2e heeft hij gewoon naar mij verzonden. Hele goede en snelle service. Zou er zo weer gebruik van maken als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 97273 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:13:
In April/Mei heb ik Huifkar nog 2x gebruikt voor de Apple watch uit Duitsland. 1x ben ik deze gaan halen bij hem en de 2e heeft hij gewoon naar mij verzonden. Hele goede en snelle service. Zou er zo weer gebruik van maken als het nodig is.
Dat doet ie goed, die Guus! :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Zo te zien idd dezelfde huifkar als vroeger. (zelfde persoon) Toen heb ik er flink gebruik van gemaakt voor mijn aankopen van de Duitse eBay. Blijkbaar nu pas een echt bedrijf van gemaakt..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Iemand inmiddels een idee of je als Nederlander gebruik kunt maken van zo'n DHL station in Bunde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heb in mijn beste Duits zonet een bericht naar DHL gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:00
Ik maakte altijd gebruik van Mailboxde.com. Erg goede ervaringen mee en je kunt zelf de verzendmethode kiezen. Meerdere malen iPhone's en Apple Watches via hun laten komen. Verzenden vaak dezelfde nog kosten zijn ongeveer €13 voor een pakket tot 10kg via UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic van een jaar oud kicken, alleen om te vragen of het al werkt is niet de bedoeling. Helemaal niet als je dezelfde vraag ook aan DHL zelf gesteld hebt.

Daarom ook een slotje.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.