Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclonexxl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10-2015
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb een probleem met een VPN verbinding met een NAS. Deze heeft altijd gewerkt, maar sinds de router gereset is, doet deze het niet meer. Alle instellingen zijn door een externe partij weer goed gezet toen, maar hij werkt dus blijkbaar niet (begin deze week pas VPN nodig gehad). Nou moet ik het oplossen maar ik heb er totaal geen kaas van gegeten (weet wel wat van netwerken maar dit gaat me te ver). De externe partij geeft de hele week al geen thuis dus die gaan me helaas ook niet verder helpen.

Router : TP-LINK WR1043ND
NAS: Synology DS412+
Switch: TP-LINK TL-SG1005D
Forwarding staat poort 1723 tussen met het IP-adres van de NAS.
NAS heeft een aangepast IP adres.

Er moet dus vanaf een thuislocatie op de NAS gekomen worden. Ik ben nou op mijn eigen laptop aan het kijken of ik verbinding kan krijgen. Hiervoor heb ik dezelfde gegevens gebruikt als op de laptop van een collega die VPN verbinding had.
Bij de instellingen van de bestaande verbinding staat de beveiliging op automatisch (IKEv2). Dit resulteert in een 800 foutcode. Zet ik de beveiliging op SSTP krijg ik foutcode 0x80072746. PPTP fout 807 en L2TP fout 766. Google helpt me ook niet echt verder.

Via whatsmyip.org heb ik gekeken of het IP adres overeekomt met die van mijn collega en dat was het geval.

Firewall uitschakelen helpt ook niet.

Is er iemand die me op weg kan helpen :? :?

Cyclonexxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Werkt je VPN server wel als je het lokaal probeert?

Volgens mij is port 1723 PPTP en dat is niet meer echt van deze tijd. Naast deze poort moet je ook TCP/47 GRE enablen (niet forwarden)!. Ken de TP-Link niet zo goed maar volgens mij moet er wel een optie zijn als PPTP Passthrough of VPN passthrough.

Tot slot...als het werkt, maak even een back-up van de configuratie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 15-10-2015 16:43 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclonexxl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10-2015
lier schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:43:
Werkt je VPN server wel als je het lokaal probeert?

Volgens mij is port 1723 PPTP en dat is niet meer echt van deze tijd. Naast deze poort moet je ook TCP/47 GRE enablen (niet forwarden)!. Ken de TP-Link niet zo goed maar volgens mij moet er wel een optie zijn als PPTP Passthrough of VPN passthrough.

Tot slot...als het werkt, maak even een back-up van de configuratie ;)
Lokaal werkt alleen met het WAN adres met beveiliging op automatisch. Opties PPTP en VPN passtrough staan aan. De 1723 poort staat op TCP protocol. Ik weet dat PPTP niet meer van deze tijd is, maar dat is met alles wat hier staat zo :X