Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 09:42
Ik overweeg om in het buitenland te gaan wonen.

Een probleem daarbij is dat het in dat buitenland moeilijk is om een baan te vinden. Een oplossing zou kunnen zijn om via internet te werken.

Wie weet een mogelijkheid om volledig plaats- en tijdonafhankelijk bij een bedrijf te werken via internet?
Ik zoek geen verwijzingen naar vage advertenties die duizenden euro's per week beloven voor een paar uur werk. Ik zoek informatie uit eerste of tweede hand over reële werkzaamheden.
  • De werkzaamheden moeten in 20 á 30 uur per week € 300 tot € 500 bruto per week op kunnen leveren.
  • Het moet 100% plaatsonafhankelijk zijn, dus geen verwachtingen om eens in de week of maand ergens op kantoor te verschijnen.
  • Het moet 100% tijdsonafhankelijk zijn, dus geen vastgestelde werktijden.
  • Flexibiliteit in de hoeveelheid gewerkte uren. (Minder werken levert uiteraard ook minder op.)
  • Enige zekerheid over het voortbestaan van de werkzaamheden voor de komende paar jaar.
Ik heb een WO en een HBO opleiding afgerond, maar niet op vlakken die direct in het buitenland toepasbaar zijn. Ik heb geen specifieke kennis op vertaal- of ICT-gebied. Wel heb ik ervaring in het redigeren en opmaken van teksten.

Nogmaals, ik ben niet op zoek naar vage get-rich-quick-schemes.
Ik ben ook niet geïnteresseerd in beleggingsstrategieën waarmee je met voldoende inleg een inkomen zou moeten kunnen verkrijgen, in piramide-spellen of bedenkelijke/ illegale werkzaamheden.

Ik wil werkzaamheden waarbij ik een hoeveelheid werk kan downloaden, uitvoeren en weer uploaden. Waarbij het geen probleem is wanneer ik even niet kan werken omdat het internet er bv. een dag uitligt of omdat ik even iets anders te doen heb. (Er is internet beschikbaar in de vorm van 8 Mbit ADSL maar zonder snelheids- of 99% up-time-garantie.)
Deze werkzaamheden zullen waarschijnlijk meer in de sfeer van opdrachtgever/ zelfstandige liggen dan in een dienstverband.

[ Voor 9% gewijzigd door CivLord op 15-10-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 20:20
Klinkt een beetje als de ideale baan, alleen zou dan het bruto loon nog wat hoger moeten.

(lees: lijkt me erg sterk dat je dit even snel gaat vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig om even te vermelden wat voor opleiding/ervaring/kennis/vaardigheden je hebt? Vertaalwerk zou bijvoorbeeld in zo'n vorm kunnen, maar dat is wellicht helemaal niet iets wat je wil/kan. Hetzelfde voor programmeerwerk, daar zijn ook wel sites waar je op afstand een coder kan inhuren. Maar als je niet kan programmeren houdt dat snel op.

In algemene zin zou je natuurlijk sowieso kunnen kijken naar de mogelijkheid om niet een dienstverband op afstand aan te gaan, maar als zelfstandige aan de slag te gaan voor opdrachtgevers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:22
Je kunt een leuk pakje aantrekken en voor de webcam gaan zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

BaRF

bijna kerst

Nou als je wat gevonden hebt laat het me dan even weten :) Zeker als je het zo algemeen bekijkt (zie verder geen vereisten, dus ideaal!)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CivLord
@Piet_Piraat7:
Dan zou ik misschien een afkoopsom kunnen krijgen om mijn internetverbinding af te laten sluiten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 07:39
Ik heb even op je profiel gekeken. Je opleiding en huidig beroep zijn niet ideaal voor een dergelijke constructie.

Zelf huur ik regelmatig programmeurs en grafisch ontwerpers in, die in het buitenland zitten en volledig "online" werken. Meestal gaat dat via Freelancer.com, maar er zijn meer sites die op die manier Freelance klussen aanbieden. Zeker voor programmeurs is daar best een redelijk salaris mee bij elkaar te verdienen, maar het vinden van klussen kost denk ik wel wat tijd/moeite. Pas als je relatief bekend bent en een goede rating hebt, kun je "normale" tarieven gaan vragen.

N.b. Je hebt dan geen "baan", maar bent zelfstandig ondernemer met alle voor/nadelen en verantwoordelijkheden van dien.

[ Voor 10% gewijzigd door Bjornski op 15-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CivLord schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:13:
Ik wil werkzaamheden waarbij ik een hoeveelheid werk kan downloaden, uitvoeren en weer uploaden. Waarbij het geen probleem is wanneer ik even niet kan werken omdat het internet er bv. een dag uitligt of omdat ik even iets anders te doen heb. (Er is internet beschikbaar in de vorm van 8 Mbit ADSL maar zonder snelheids- of 99% up-time-garantie.)
Dit soort werkzaamheden worden tegenwoordig bij een of ander cheap-ass indiaas bedrijf neergelegd. Op welk vlak denk je dat jij hiermee zou kunnen concurreren? Er kan voor jouw tariefwens ook drie Indiërs voor ingehuurd worden...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:29

Amafi

Amafi

Een probleem daarbij is dat het in dat buitenland moeilijk is om een baan te vinden.
Wat heb je hier al zelf in geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 11:32
Waar wil je gaan wonen en waarom denk je dat daar geen werk voor buitenlanders te vinden is? Je kan ergens gaan wonen en een simpele baan aannemen, ondertussen de taal leren en dan zoeken naar een baan die beter bij je past.

Ik denk dat je met je huidige insteek lastig wat gaat vinden zeker omdat je niet echt aangeeft wat je kan en ik het idee heb dat je geen specifieke skills hebt die je zoektocht kunnen bevorderen. Daarnaast is een baan hebben in het land waar je werkt een prima manier om daar te integreren. En als je echt wil intergreren daar ontkom je er niet aan om de taal te leren.

en de vraag inderdaad: wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd..

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 15-10-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Dus minimumloon vindt je op zich voldoende als ik kijk naar die 300/week?

Lijkt me toch dat voor willekeurig ongeschoolde baan (vakkenvuller, schoonmaken, post rondbrengen) je prima lokaal een baantje kunt vinden. Zelfs al ken je de taal geheel niet, er is altijd wel vraag naar dergelijk personeel.

Andersom gezien, als je ongeschoold werk niet kunt krijgen denk ik dat je elke andere vorm van werk ook buiten je bereik zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Xanaroth schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:06:
Voor 20 uur werken per week is 300 euro niet echt slecht betaald natuurlijk.

Verder moet TS denk ik iets aan zijn eisen gaan doen of dusdanige kwaliteiten bezitten dat je de eisen ook kunt stellen.

En of een baan lastig te vinden is hangt natuurlijk ook sterk af van waar TS naar toe wil. Als dat Vanuatu moet worden heb je een totaal andere situatie dan Duitsland (gok ik ;)).

[ Voor 19% gewijzigd door IceStorm op 15-10-2015 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 408260

Een baan vinden in het buitenland hoeft uiteraard geen probleem te zijn. Er zijn genoeg websites die (expat-)banen aanbieden. Ik kijk regelmatig op deze website en daar staan hele leuke opties op, af en toe ook "online" werkzaamheden.
TS wilt in het buitenland gaan wonen. Welk minimumloon? Genoeg landen waar je voor 300 euro per maand kunt rondkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tja, zelfs als zelfstandige zal je af en toe met klanten in persoon om te tafel moeten gaan zitten. Er is denk ik geen enkel beroep wat je helemaal online kan doen zonder dat je ooit nog een mens hoeft te zien.

Een probleem daarbij is dat het in dat buitenland moeilijk is om een baan te vinden. Een oplossing zou kunnen zijn om via internet te werken.
Waarom zou je het beroep wat je nu uitoefent niet in het buitenland kunnen doen? Wat is de motivatie om deze constructie aan te gaan? Wil je nooit meer het huis uit komen? :P Ik mis wat context. Een baan vinden in je land van bestemming is denk ik makkelijker dan een bedrijfje op te starten wat exclusief via internet werkt en nooit de klant in persoon ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

(...)
• De werkzaamheden moeten in 20 á 30 uur per week € 300 tot € 500 bruto per week op kunnen leveren.
'Het buitenland' is wel heel breed, het lijkt alsof je elk land ter wereld als een optie ziet behalve Nederland? En is het ook niet logischer om de inkomsten die je nodig hebt te koppelen aan het land waar je wilt gaan wonen? €300 per week is in sommige landen een fortuin, op andere plekken kan je er niet eens een 1-kamerappartement van huren.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 15-10-2015 17:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Waar in het buitenland?

Het is juist erg makkelijk om in het buitenland te gaan werken, maar niet voor de zaken die jij wilt. ik heb bijvoorbeeld in de ICT gewerkt in Zuid Afrika en ik werk nu in Polen. Als je het juiste netwerk heb, is er echt wel wat te vinden. 300 bruto per week in Polen, no way. Tenzij je in Australie wilt gaan werken...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Question Mark schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:53:
Dit soort werkzaamheden worden tegenwoordig bij een of ander cheap-ass indiaas bedrijf neergelegd. Op welk vlak denk je dat jij hiermee zou kunnen concurreren? Er kan voor jouw tariefwens ook drie Indiërs voor ingehuurd worden...
Dezelfde reden als waarom andere Nederlanders nog steeds werk hebben. Omdat Nederlandse klanten soms willen werken met mensen die hun taal spreken. Waarom huurt niet elk Nederlands bedrijf een helpdesk in India in? Omdat je daar geen personeel vindt wat in het Nederlands met jouw mensen kan praten, of ook maar iets van de Nederlandse situatie snapt.

Dat gezegd hebbende zal TS toch echt wat meer moeten vertellen. Wat houdt "buitenland" precies in? Zo ken ik een bedrijf waar ze werken met mensen in "het buitenland" waar die mensen toch nog 3 a 4 keer per jaar naar Nederland vliegen voor bijeenkomsten. Dat is geen probleem als je in Europa woont, wordt vervelend als je op Vanuatu woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

downtime schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:25:
[...]
Dezelfde reden als waarom andere Nederlanders nog steeds werk hebben. Omdat Nederlandse klanten soms willen werken met mensen die hun taal spreken. Waarom huurt niet elk Nederlands bedrijf een helpdesk in India in? Omdat je daar geen personeel vindt wat in het Nederlands met jouw mensen kan praten, of ook maar iets van de Nederlandse situatie snapt.
Maar TS wil niet communiceren...
[...]
Ik wil werkzaamheden waarbij ik een hoeveelheid werk kan downloaden, uitvoeren en weer uploaden.
Juist dit soort werkzaamheden is uitstekend uit te besteden aan een goedkope partij. Waarom denk je dat tegenwoordig ontzettend veel bedrijven hun ontwikkelingswerkzaamheden outsourcen naar India?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je zou het bijna denken, aangezien ie in zijn eigen topic ook niet veel communiceert, maar hij heeft nergens gezegd dat hij niet wil communiceren, alleen dat hij niet op kantoor wil komen. Maar je kunt ook per mail en telefoon communiceren, al is telefoon strikt genomen niet tijdsonafhankelijk.
Juist dit soort werkzaamheden is uitstekend uit te besteden aan een goedkope partij. Waarom denk je dat tegenwoordig ontzettend veel bedrijven hun ontwikkelingswerkzaamheden outsourcen naar India?
Jouw quote is stuk. Dat zijn mijn woorden niet :)

Afgezien daarvan: Vertaalwerk is een perfect voorbeeld. Dat laat je niet aan een Indiër over, tenzij jij die ene Indiër die perfect Nederlands spreekt kunt vinden.

Probleem met veel werk is dat het stukken makkelijker is om dat werk hier te vinden, en daarna te emigreren (aangenomen dat je baas niet van je af wil, en accepteert dat je voortaan op afstand werkt), dan om het omgekeerd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

downtime schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:50:

Jouw quote is stuk. Dat zijn mijn woorden niet :)
Huh weird... :? Fixed it.
downtime schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:50:
[...]
Afgezien daarvan: Vertaalwerk is een perfect voorbeeld. Dat laat je niet aan een Indiër over, tenzij jij die ene Indiër die perfect Nederlands spreekt kunt vinden.
Klopt, er is wel werk te vinden waarvoor TS geschikter is dan een partij uit bv. India. Misschien had ik mijn post iets moeten nuanceren, maar dergelijk werk wordt wel erg zoeken. Vandaar mijn eerdere vraag ook op welk vlak hij denkt te kunnen concureren.

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 16-10-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

talin

ES-MA

het is wel mogelijk maar niet 100% zoals jij het ziet.

vriend van me die doet programmeer werk voor websites als free lance.
hij is dus constant op zoek naar free lance werk dat is er is zijn tak van werk genoeg te vinden, klant heeft idee, zet dat idee online iedereen kan zich inschrijven en de degene met beste voorstel krijgt contract om dat te maken.

hij doet dan vanuit huis, soms heeft ie 5 projecten tegelijk maar hij is er dan ook goed in en verdient daar ook goed in.

enige nadeel in jou ideaalbeeld is dat je soms je werk moet laten evalueren en dus ook toelichten dat zal op locatie moeten gebeuren.

nu woont en werkt hij in London waar ook veel van dit werk aanwezig is maar hij heeft ( geboren in ) ook een huis in Glasgow, dus doet in dat deel van het land ook wat werk.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

Wie weet een mogelijkheid om volledig plaats- en tijdonafhankelijk bij een bedrijf te werken via internet?
Als je goed bent is dat zeker mogelijk.
De werkzaamheden moeten in 20 á 30 uur per week € 300 tot € 500 bruto per week op kunnen leveren.
....
Ik heb een WO en een HBO opleiding afgerond, maar niet op vlakken die direct in het buitenland toepasbaar zijn. Ik heb geen specifieke kennis op vertaal- of ICT-gebied. Wel heb ik ervaring in het redigeren en opmaken van teksten.
Da's wel heel weinig op op te varen. Sorry, maar geen bedrijf gaat hier 4k in de maand voor neerleggen. Remote werk kan, maar of het bedrijf moet hier op gebouwd zijn, of je moet bijzonder goed in je vak zijn.
Ik denk dat dit wel eens heel moeilijk kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb wel eens gehoord van iemand die cv's en sollicitatiebrieven schreef voor zijn werk. Dat bedrijf had uberhaupt geen kantoor. Voldoet volgens mij wel aan jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:43
Onze (enige) senior developper woont en werkt in Spanje en we communiceren per telefoon/Skype/e-mail.

Ik heb met meerdere ontwerpers samengewerkt (ook via Tweakers V&A) die ik nooit telefonisch heb gesproken of afk/irl heb gezien.

Ik ken iemand die vertaalwerk doet en in Polen woont, maar hij zegt dat het slecht betaald. Als ik de bedragen op internet zie (voor mij all-in, maar voor de ontvanger moet er nog belasting af) wordt ik er ook niet vrolijk van en bovendien is de 20 uur dan een beperking, omdat die vertalers vaak op basis van 'zo snel mogelijk' werken. Ook heb je concurrentie van (Master-)studenten die met een papiertje kunnen bewijzen dat ze kennis van de taal hebben. Alleen als je je richt op economie en recht kan je je misschien voldoende onderscheiden, maar dat soort werk zou ik persoonlijk alleen neerleggen bij een Nederlander i.v.m. de aansprakelijkheid.

Ik heb er zelf weleens aan gedacht om ook naar het buitenland te vertrekken en op afstand webdevelopment te gaan doen. Ik zou mezelf dan onder Nederlandse concurrenten kunnen prijzen vanwege de lagere maandelijkse kosten en face-to-face contact is niet nodig. Maar ja, dan moet je wel voor je eigen opdrachten zorgen en ik ben bang dat ondernemerschap niet in je bloed zit als je het liefste parttime werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Ample Energy op 16-10-2015 19:22 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
Amafi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Wat heb je hier al zelf in geprobeerd?
Iets genuanceerder: de regio waar ik naar toe wil is een plattelandsregio met een redelijke werkloosheid. Het weinige werk dat er is wordt aan het neefje van de buurman gegund en niet aan een buitenlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
Bartske schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:05:
Waar wil je gaan wonen en waarom denk je dat daar geen werk voor buitenlanders te vinden is? Je kan ergens gaan wonen en een simpele baan aannemen, ondertussen de taal leren en dan zoeken naar een baan die beter bij je past.

Ik denk dat je met je huidige insteek lastig wat gaat vinden zeker omdat je niet echt aangeeft wat je kan en ik het idee heb dat je geen specifieke skills hebt die je zoektocht kunnen bevorderen. Daarnaast is een baan hebben in het land waar je werkt een prima manier om daar te integreren. En als je echt wil intergreren daar ontkom je er niet aan om de taal te leren.

en de vraag inderdaad: wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd..
Ik wil naar een plattelandsregio waar weinig werk is.
Zelfs een simpele baan is voor iedereen daar moeilijk te krijgen en wordt liever gegund aan het neefje van de buurman. Een simpele baan brengt ook niet genoeg op om van rond te komen. Er zijn in een gezin meerdere banen nodig, naast het bijbeunen op de familieboerderij en een paar beesten in de achtertuin.
Ik heb een basisinkomen nodig terwijl ik een eigen onderneming opzet. Daar heb ik dus ook de overige werkuren voor nodig. De taal leren en integreren komt daarmee ook wel goed.

Ik heb geen specifieke skills die bij uitstek geschikt zijn op via internet op afstand te werken. Daarom ben ik dit topic begonnen, om te kijken wat de mogelijkheden (kunnen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aan het begin zal het er niet om gaan wat je wilt doen, maar wat je kan doen. Dan ga je bouwen naar reserves en investeringen in wat je wilt doen. Nu draai je het om, je kunt nu niet iets wat je wilt doen, maar je wilt het wel op de korte termijn hebben. Je zult toch je wensen moeten aanpassen aan de realiteit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord

Lijkt me toch dat voor willekeurig ongeschoolde baan (vakkenvuller, schoonmaken, post rondbrengen) je prima lokaal een baantje kunt vinden. Zelfs al ken je de taal geheel niet, er is altijd wel vraag naar dergelijk personeel.

Andersom gezien, als je ongeschoold werk niet kunt krijgen denk ik dat je elke andere vorm van werk ook buiten je bereik zal liggen.
Ongeschoold werk verdient te weinig om van rond te komen. Eenvoudig werk als vakkenvullen en schoonmaken wordt meestal door familieleden tegen een minimale vergoeding gedaan. In de plattelandsregio waar ik naar toe wil is te weinig geschoold werk te krijgen.
Het is ook bedoelt als ondersteuning tijdens het opzetten van een eigen onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
IceStorm schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

Voor 20 uur werken per week is 300 euro niet echt slecht betaald natuurlijk.

Verder moet TS denk ik iets aan zijn eisen gaan doen of dusdanige kwaliteiten bezitten dat je de eisen ook kunt stellen.

En of een baan lastig te vinden is hangt natuurlijk ook sterk af van waar TS naar toe wil. Als dat Vanuatu moet worden heb je een totaal andere situatie dan Duitsland (gok ik ;)).
Ik heb het over bruto. Zelfs in het land waar ik naar toe wil moet je inkomstenbelasting betalen. :)
Welke eisen zijn dusdanig buitensporig dat ik ze bij zou moeten stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
Gizz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:20:
[...]

'Het buitenland' is wel heel breed, het lijkt alsof je elk land ter wereld als een optie ziet behalve Nederland? En is het ook niet logischer om de inkomsten die je nodig hebt te koppelen aan het land waar je wilt gaan wonen? €300 per week is in sommige landen een fortuin, op andere plekken kan je er niet eens een 1-kamerappartement van huren.
Ik heb één specifieke plaats in het buitenland voor ogen. :)
€ 300 bruto per week is net genoeg om van rond te komen. Het gaat om ondersteuning tijdens het opzetten van een eigen onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
Je wilt naar het buitenland en dan specifiek naar een regio met een hoge werkloosheid, om via het internet te werken maar je weet nog niet wat je dan gaat doen?

Wat ik niet helemaal snap is waar het stuk arbeid intrinsiek in je migratieplannen zit. Arbeidsmigratie is een van de belangrijkste vormen van migratie.

Arbeid 'alloceren' we op basis van allerlei factoren die vaak met de locatie van aard hebben, en met name met de locatie van de werknemer.

Er zijn wat 'fijne' banen die je remote kan doen, maar het is een extreme kleine slice vaak voor relatief gespecialiseerde werknemers. Generiek werk wordt over 't algemeen niet remote gedaan, of juist remote op een locatie die vanwege de plek goedkoop is.

Arbeid lostrekken van de plek waar die plaats moet vinden is in 99% vd gevallen nodeloos, helemaal als je zelf geen specifieke specialist bent in een beroep waarbij je remote kan werken.

Als jij een eigen onderneming wilt opzetten lijkt het mij verstandig om hier je kapitaal eerst te vergaren, en dat dan mee te nemen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
downtime schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:25:
[...]

Dat gezegd hebbende zal TS toch echt wat meer moeten vertellen. Wat houdt "buitenland" precies in? Zo ken ik een bedrijf waar ze werken met mensen in "het buitenland" waar die mensen toch nog 3 a 4 keer per jaar naar Nederland vliegen voor bijeenkomsten. Dat is geen probleem als je in Europa woont, wordt vervelend als je op Vanuatu woont.
Het specifieke buitenland doet niet ter zake. Een paar keer per jaar voor een bijeenkomst naar Nederland komen is geen bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
Question Mark schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Maar TS wil niet communiceren...
Ik wil best communiceren. Maar dan hoofdzakelijk via email.
Ik kan niet wekelijks naar een kantoor in Nederland komen en ik wil flexibiliteit in mijn werktijden, zodat ik niet op vaste momenten telefonisch bereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
igmar schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Als je goed bent is dat zeker mogelijk.

[...]

Da's wel heel weinig op op te varen. Sorry, maar geen bedrijf gaat hier 4k in de maand voor neerleggen. Remote werk kan, maar of het bedrijf moet hier op gebouwd zijn, of je moet bijzonder goed in je vak zijn.
Ik denk dat dit wel eens heel moeilijk kan worden.
Voor 4k ben ik spekkoper. Met 1/3 daarvan ben ik ruim tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

TS wat zijn je conclusies tot zover dan? Je hebt nu 2 pagina's vol met goede feedback. is je plan al helder?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Interessant topic, ik zit een beetje met hetzelfde dilemma echter ben ik al in het buitenland :+

Geen poging tot topic-hijack maar...

Mijn grote probleem is het niet bezitten van een HBO diploma en een verhuizing volgend jaar naar een gebied buiten de hoofdstad. Op dit moment hebben we een eigen bedrijf. Werk in NL was voornamelijk netwerk- en systeembeheer, later aangevuld met security werkzaamheden. Mijn kennis heb ik op peil gehouden met certificeringen en incidenteel lokaal werk. Als ik nu HBO zou behalen in NL denk ik dat mijn leeftijd mee gaat spelen als ik terug kom (nu bijna 34), online is vrij duur....

Ik heb een bruto maandsalaris nodig van +- $1500 voor visa vereisten. Woning, auto, etc hebben we al allemaal. Belasting is beperkt, in de huidige locatie zelfs 0.

Na een beetje brainstormen kwam ik op de volgende ideeen:
- 1. Security Research, Bug/Bounty hunting: eerste betaling van $600 is binnen maar om een redelijk stabiel inkomen te generen zou ik me meer moeten verdiepen in het vinden van complexere bugs.
- 2. Freelancer.com: maar ja, veel concurrentie van India en China.
- 3. Remote systeem- / netwerkbeheer of monitoring: maar hoe vind je dit in NL? Dell en HP hebben nog wel eens vacatures voor remote werk.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
simon schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:19:
Je wilt naar het buitenland en dan specifiek naar een regio met een hoge werkloosheid, om via het internet te werken maar je weet nog niet wat je dan gaat doen?

Wat ik niet helemaal snap is waar het stuk arbeid intrinsiek in je migratieplannen zit. Arbeidsmigratie is een van de belangrijkste vormen van migratie.

...

Als jij een eigen onderneming wilt opzetten lijkt het mij verstandig om hier je kapitaal eerst te vergaren, en dat dan mee te nemen.
Ik wil naar een specifieke plaats, om daar een eigen onderneming te beginnen. Het opzetten daarvan vergt een lange adem. De investering zelf en een buffer neem ik mee uit Nederland. Maar het is onzeker hoe lang het duurt voordat ik daar volledig zelfvoorzienend ben en dus hoe groot mijn buffer moet zijn.
De mogelijkheid om ter plaatse via internet een basisinkomen te verdienen maakt dat ik niet tegen het einde strandt doordat ik toch nog net een paar duizend Euro mis en maakt het me mogelijk om een paar jaar eerder aan mijn plannen te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
Tijdens het browsen op github kwam ik deze toevallig tegen en moest gelijk aan dit topic denken: https://github.com/jessicard/remote-jobs. Weet niet of je er wat aan hebt..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
CivLord schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Ik wil naar een specifieke plaats, om daar een eigen onderneming te beginnen. Het opzetten daarvan vergt een lange adem. De investering zelf en een buffer neem ik mee uit Nederland. Maar het is onzeker hoe lang het duurt voordat ik daar volledig zelfvoorzienend ben en dus hoe groot mijn buffer moet zijn.
De mogelijkheid om ter plaatse via internet een basisinkomen te verdienen maakt dat ik niet tegen het einde strandt doordat ik toch nog net een paar duizend Euro mis en maakt het me mogelijk om een paar jaar eerder aan mijn plannen te beginnen.
Dat begrijp ik, en dat is niet gek; maar; als je geen specialisatie hebt wordt remote werken niet zo makkelijk, en dan is het logischer dat je terug grijpt naar lokale arbeid (bij ongeschoolde arbeid, of minder geschoolde arbeid komen er veel andere economische kanten bij kijken). Ik zou of mezelf in de IT scholen, en remote IT klussen doen, of je startkapitaal een stuk proberen te vergroten.

In ieder geval succes!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
Dinictus208 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:31:
TS wat zijn je conclusies tot zover dan? Je hebt nu 2 pagina's vol met goede feedback. is je plan al helder?
Uit de feedback tot nu toe kan ik alleen concluderen dat de mogelijkheden bijzonder klein zijn zonder goede skills als developer of ontwerper. Maar dat kan komen doordat degenen die reageren zelf op dat gebied werkzaam zijn.

Ik hoop nog steeds op iemand die met een verrassende mogelijkheid komt waar ikzelf en de reageerders tot nu toe niet aan gedacht hebben.
Iets waarbij een hoge westerse opleiding en algemene ICT vaardigheden een pré zijn, zonder specifieke developer skills te vereisen. Om iets uit te zoeken, te controleren of te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
sig69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:49:
Tijdens het browsen op github kwam ik deze toevallig tegen en moest gelijk aan dit topic denken: https://github.com/jessicard/remote-jobs. Weet niet of je er wat aan hebt..
Dank je! Ik ga de lijst eens doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Toch jammer dat je het land niet wil noemen, ik en ik denk heel veel mensen met mij. Dat je specifieke plek niet wil noemen snap ik maar het land lijkt me niet zo gek, daarnaast wonen er een aantal mensen op het forum ook in het buitenland (myself included) en zou je bijv naar Hongarije gaan zou ik je daar speciek mee kunnen helpen. Maar goed jouw keuze. iig handig om te weten of het in de EU is (er zijn iig veel EU specifieke projecten waar je misschien wat mee zou kunnen doen).

Verder zou ik qua buffer maar van het worst case scenario uitgaan, dan valt het iig altijd mee maar ik denk dat het lastig gaat worden om wat te vinden. Misschien iets van remote helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

CivLord schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:12:
Ik heb het over bruto. Zelfs in het land waar ik naar toe wil moet je inkomstenbelasting betalen. :)
Welke eisen zijn dusdanig buitensporig dat ik ze bij zou moeten stellen?
Uiteraard bruto. Maar 300 euro bruto per week voor 20 uur is € 2600,- per maand omgerekend naar een volledige werkweek. Er zijn mensen die dat niet verdienen in Nederland, laat staan in veel andere landen. Zeker in combinatie met al je andere eisen vraag ik me dan echt af wat je voor ogen hebt. Wat voor werk kun jij wel wat je niet door kunt schuiven naar 1 (of 3) willekeurige Indiër voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
CivLord schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:22:
[...]

Het specifieke buitenland doet niet ter zake. Een paar keer per jaar voor een bijeenkomst naar Nederland komen is geen bezwaar.
Je doet hier wel heel erg geheimzinnig over.

Zoals Bartske zegt, een exact adres hoeft nu ook weer niet maar ware wel interessant een land, of regio te vernoemen, dan kunnen we al wat gerichter met je meedenken.

[ Voor 22% gewijzigd door demichel op 21-10-2015 10:00 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

CivLord schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:59:
Uit de feedback tot nu toe kan ik alleen concluderen dat de mogelijkheden bijzonder klein zijn zonder goede skills als developer of ontwerper. Maar dat kan komen doordat degenen die reageren zelf op dat gebied werkzaam zijn.

Ik hoop nog steeds op iemand die met een verrassende mogelijkheid komt waar ikzelf en de reageerders tot nu toe niet aan gedacht hebben.
Iets waarbij een hoge westerse opleiding en algemene ICT vaardigheden een pré zijn, zonder specifieke developer skills te vereisen. Om iets uit te zoeken, te controleren of te corrigeren.
Dan blijft de vraag staan : Waarom zou een werkgever iemand hier remote voor inhuren, voor functies waarvoor prima lokale mensen te krijgen zijn ? Dat scheelt een hele hoop hoofdbrekens voor die werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 09:24

Basszje

Reisvaap!]

Question Mark schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Kwaliteit en communicatie.

Ik ICT zelf via Upwork ( Odesk ) en vraag gewoon een stevig tarief. Dat scheelt ook gelijk de dubbeltje-op-eerste-rij klanten. Dat zijn ook lui die je niet als klant wil hebben meestal ;)

Qua taal kan je ook een voorsprong hebben natuurlijk als je die kant op wil.

Maar 300 p/w voor 20 uur is geen startsalaris en zou ik dus ook niet verwachten in het begin, tenzij je wat unieks kan .

[ Voor 8% gewijzigd door Basszje op 21-10-2015 11:30 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De TS geeft inderdaad geen enkele goede reden waarom men iemand zou inhuren die allerlei restricties wil en eisen stelt, zonder aan te geven wat hij voor speciaals te bieden heeft dat hem uniek maakt.

CivLord, je zult toch eerst met iets moeten komen waardoor de nadelen (alles moet op jouw voorwaarden) minder zijn dan de voordelen (wat jij kan doen wat andere mensen niet kunnen die minder speciale eisen hebben). Speciale priviliges moet je verdienen, die krijg je niet vooraf.

Verder maakt de geheimzinnigheid het nogal zinloos. Je hoopt op de gouden tip maar wilt die opnieuw op jouw voorwaarden. Maar zo werkt het niet in de wereld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:30

Qwerty-273

Meukposter

Wel heb ik ervaring in het redigeren en opmaken van teksten.
Ga voor een site artikelen schrijven? Dat is lastig te vinden en zeker met een goede beloning. Er zijn echter wel voldoende sites die werken met "freelancers" die artikelen aanleveren. Welke dat dan zijn? Waar surf je zoal? En wat doen de bedrijven achter die websites?
Ook T.net gebruikt een handje vol freelancers voor de artikelen, maar het meeste wordt wel gedaan door mensen die in A'dam gewoon op kantoor zitten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
Er blijven vrij veel mensen hangen op het feit dat ik het land niet noem waar ik naar toe wil. Dat is voor wat ik wil niet relevant. Het is in ieder geval buiten de EU.
Dat ik het land niet wil noemen heeft er mee te maken dat ik mij daarmee wellicht herkenbaar maak voor tweakers die bij hetzelfde bedrijf werken als ik. Ik wil daar niet de komende tijd werken als 'diegene die toch binnenkort vertrekt', dat zou te veel deuren vroegtijdig doen sluiten. Mijn plannen bekend maken wanneer ze concreet en van een datum voorzien zijn is vroeg genoeg.
Ook schijn ik volgens enkelen blijkbaar onaanvaardbaar veel eisen, restricties en voorwaarden te stellen. Ik heb maar één eis, en dat is daadwerkelijk plaats- en tijdonafhankelijk kunnen werken via internet. De rest is uitleg wat ik daaronder versta. Dat ik daar voor betaald wil worden is vanzelfsprekend. Moet dat minimaal € 300 per 20 uur zijn? Nee, maar het moet wel ongeveer in die richting zijn, met € 1 per uur redt ik het niet.

De meeste reageerders blijven hangen in het feit dat ik niet hún expertise heb en dat ik dus weinig mag verwachten. Ik ben op zoek naar tips van mensen die ook buiten hun eigen wereldje kunnen denken en me in ieder geval een denkrichting kunnen geven.
Dit is geen sollicitatie, met de verwachting op een specifiek aanbod (al zou ik daar niets tegen hebben).

[ Voor 25% gewijzigd door CivLord op 22-10-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Je zegt dat je ervaring hebt met het redigeren van teksten. Neem dat nu eens een stap verder en schrijf een boek. Dit kan fictie zijn, of als je dat niet ligt, kan het ook een technisch boek zijn of iets dergelijks.
Ik ben zelf een paar jaar geleden zo via https://www.packtpub.com/ aan het schrijven geweest. Uiteindelijk bleek dat niet mijn ding te zijn, maar er is wel degelijk mogelijkheid om via een online publisher (e)boeken uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
26779 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:57:
Je zegt dat je ervaring hebt met het redigeren van teksten. Neem dat nu eens een stap verder en schrijf een boek. Dit kan fictie zijn, of als je dat niet ligt, kan het ook een technisch boek zijn of iets dergelijks.
Ik ben zelf een paar jaar geleden zo via https://www.packtpub.com/ aan het schrijven geweest. Uiteindelijk bleek dat niet mijn ding te zijn, maar er is wel degelijk mogelijkheid om via een online publisher (e)boeken uit te geven.
volgens mij gaat 't erom dat het inkomen genereert, en als er nu een industrie geen inkomen genereert is dat de boekeninhoudproductie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
CivLord schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:32:
Er blijven vrij veel mensen hangen op het feit dat ik het land niet noem waar ik naar toe wil. Dat is voor wat ik wil niet relevant. Het is in ieder geval buiten de EU.
Dat ik het land niet wil noemen heeft er mee te maken dat ik mij daarmee wellicht herkenbaar maak voor tweakers die bij hetzelfde bedrijf werken als ik. Ik wil daar niet de komende tijd werken als 'diegene die toch binnenkort vertrekt', dat zou te veel deuren vroegtijdig doen sluiten. Mijn plannen bekend maken wanneer ze concreet en van een datum voorzien zijn is vroeg genoeg.
Ook schijn ik volgens enkelen blijkbaar onaanvaardbaar veel eisen, restricties en voorwaarden te stellen. Ik heb maar één eis, en dat is daadwerkelijk plaats- en tijdonafhankelijk kunnen werken via internet. De rest is uitleg wat ik daaronder versta. Dat ik daar voor betaald wil worden is vanzelfsprekend. Moet dat minimaal € 300 per 20 uur zijn? Nee, maar het moet wel ongeveer in die richting zijn, met € 1 per uur redt ik het niet.

De meeste reageerders blijven hangen in het feit dat ik niet hún expertise heb en dat ik dus weinig mag verwachten. Ik ben op zoek naar tips van mensen die ook buiten hun eigen wereldje kunnen denken en me in ieder geval een denkrichting kunnen geven.
Dit is geen sollicitatie, met de verwachting op een specifiek aanbod (al zou ik daar niets tegen hebben).
Als mensen je hadden willen herkennen hebben ze dat allang gedaan, want je volledige naam staat in je profiel en je hebt best wel een unieke naam...

Ook echt binnen 2 sec je linkedin gevonden en de instantie waar je werkt (best grote instantie ook).. Met wel een topic hierover openen en dan niet het land zeggen creëer je alleen maar een schijnveiligheid voor jezelf (just my 2 cents). Als je wilt dat iets niet openbaar bekend wordt moet je het ook niet op internet zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 22-10-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

simon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

volgens mij gaat 't erom dat het inkomen genereert, en als er nu een industrie geen inkomen genereert is dat de boekeninhoudproductie.
Heb je hier ervaring mee dan? Of is dit een (nogal negatieve) aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
26779 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Heb je hier ervaring mee dan? Of is dit een (nogal negatieve) aanname?
Ik weet niet hoe goed jij de boekenmarkt kent? Maar een simpele rekensom maakt al vrij veel duidelijk, wat kost een boek? Laten we voor gemak 20e nemen, of voor een e-book 10. Dat betekent dat voor 1 week aan werken (300e) je dus 30 e-books moet verkopen. Het schrijven van een boek kost je misschien iets van een maand of 5 op z'n kortst. Dan wil je 6000e op z'n minst aan omzet hebben. Dat zijn 600 verkochte e-books.

Ex commissies, ex whatever.

Nee van boeken wordt je niet rijk. En in mijn voorbeeld reken ik niet eens courtages mee. Een winkel vraagt 40%, het centraal boekenhuis ook nog een percentage.

Een boek ga je schrijven als je al publiek hebt, dan heb je markt. En dan begint 't.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

simon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
Een boek ga je schrijven als je al publiek hebt, dan heb je markt. En dan begint 't.
De meeste auteurs beginnen toch echt met hun eerste boek voordat ze publiek hebben. En een groot aantal breken pas echt door met een volgende titel en niet met het eerste boek. Ik geef toe dat het tegenwoordig wat gemakkelijker is doordat je op het internet kunt beginnen, maar dat is echt iets van de laatste tijd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 09:06
Ik heb ook even je Linkedin bekeken en vermoed dat je naar Kenya wilt ;)

Maar in ieder geval, misschien handig om even jouw werksituatie uit te leggen: waarom is het een probleem als men weet wat je plannen zijn?
Misschien is dat wel juist een opportuniteit, vraag eens of je jouw werk niet op afstand mag doen (of de delen van het werk wat je nu doet dat op afstand mogelijk is, misschien dus een baan op lager niveau) en onderhandel dan over het loon. Misschien zien zij het wel zitten om routineklussen door jou te laten doen op afstand voor een licht gereduceerd tarief (ik weet niet of wat je nu verdient hoger ligt dan de 300 euro per 20u die je nu vooropstelt nodig te hebben).

Als dat niet gaat bij je huidige werkgever (de overheid ? ) is dat misschien wel mogelijk bij een belastingkantoor of ander aanleunende dienstverlener die veel schriftelijk werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Freee!! schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

De meeste auteurs beginnen toch echt met hun eerste boek voordat ze publiek hebben. En een groot aantal breken pas echt door met een volgende titel en niet met het eerste boek. Ik geef toe dat het tegenwoordig wat gemakkelijker is doordat je op het internet kunt beginnen, maar dat is echt iets van de laatste tijd.
mja, dat is niet helemaal wat ik bedoel, ik bedoel meer met verdienen. Schrijven, en er geld aan verdienen, is een enorme voorinvestering. Verkopen (en dan positieve cijfers op leveren) doe je niet even. Daarom zie ik schrijven (met name romans/non fictie) als niet een verstandige keus om uit te gaan voeren om een basis inkomen.

|>

Pagina: 1