[iPhoto] Fotos verwijderen individuele gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Een vriendin van mij heeft al haar foto's van haar iPhone via USB kabel naar iPhoto gesynced. Nu heeft een vriend laatst ook zijn iPhone via USB kabel daar aangesloten en ook zijn foto's gesynced. Nu heeft zij dus alle foto's van beide iPhones op haar MacBook staan. Dit is echter om verschillende redenen niet gewenst en zij wil nu dus alle foto's die van zijn telefoon kwamen verwijderen.

Daarom mijn vraag:
Is het mogelijk om in iPhoto te zien van welke telefoon de foto's kwamen en die dan te selecteren? Mijn idee was het om alle foto's te sorteren op welke datum ze op haar MacBook zijn gekomen, maar jammergenoeg worden foto's niet gesorteerd naar datum van de sync, maar naar datum van wanneer ze zijn genomen (wat natuurlijk compleet logisch is).

Online vind ik alleen maar antwoorden over hoe je verschillende accounts in 1 iPhoto kan krijgen, maar niet hoe je ze naar gesynced apparaat kunt selecteren.
Iemand?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Als je verschillende iPhones hebt kun je een smart album maken met model type iPhone. Maar als je beide een iPhone 6 hebt dan gaat dit niet lukken.
Ook moet je, als je het wel op deze manier kunt doen, even rekening houden met de front en de back camera. En gek genoeg zijn er soms ook foto's zonder camera model. Check die handvol even handmatig.

[ Voor 60% gewijzigd door iAR op 15-10-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
iAmRenzo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:58:
Als je verschillende iPhones hebt kun je een smart album maken met model type iPhone.
En achteraf gezien? Is daar ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Juist! In de exif informatie staat het camera model vermeld. En is dus opgenomen in de database van iPhoto.

[ Voor 28% gewijzigd door iAR op 15-10-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Ah cool, dank u :)