Nas kopen, waar op te letten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zoek een?
Netwerkschijf die ik aan de router kan hangen (NAS) van minimaal 1 tb.

Wat is je budget?
Max 200 euro inc harde schijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Over SYNOLOGY lees ik goede dingen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn idee is het om de NAS als backupserver, mediaserver en downloadserver te gaan gebruiken.

Dit lijkt me wel ideaal om dit te doen. Maar dan zit ik nog met 1 klein probleempje. Ik zou de content op mijn nas wel willen streamen naar mijn tv. Alleen heb ik een panasonic uit 2011 zonder wifi en er zit ook geen netwerkkabel op aangesloten. Hoe zou ik dit dan het beste voor elkaar kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Wat heb je zelf al onderzocht?
Waarom denk je aan die specifieke nas? We verwachten wel een klein beetje eigen inzet.

Maar wat kleine tips

Synology heeft idd goede/leuke NASjes.
Nu is de instap NAS een DS115. Hier kan echter maar een HD in. En dat kan in de toekomst beperkend zijn. Samen met een 1TB HDD valt dat wel binnen budget. Maar persoonlijk zou ik eerder voor een 215j gaan. Die kan je later makkelijk uitbreiden met een extra HDD.

Verder als je TV geen netwerkaansluiting heeft oid. Dan moet je werken met een externe speler.
Hiervoor kan je denken aan HTPC's (bv een NUC) of een RP2.
Deze kunnen de content van je NAS halen en weergeven op je TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
Je kan voor een nas ook naar een 2ehands synology nas kijken. De dingen die jij er mee wilt gaan doen vragen niet zo veel van je nas (tenzij je op zeer hoge snelheden wil gaan downloaden en repareren/uitpakken) dus kan je met een model van een paar jaar terug ook vooruit. Zou de schijven wel nieuw kopen als ik jou was.

Een voorbeeldje: V&A aangeboden: Synology DiskStation DS213j

Je krijgt misschien nog wat van de prijs af en dan kun je er gelijk een 2tb schijf inzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Bartske op 15-10-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
naast dat het leuk is was andere je aanraden is het ook handig om even rond te kijken wat je zelf allemaal in combinatie met de nas wilt gebruiken. Mocht je bijvoorbeeld een Mac hebben dan is Timemachine in Synology handig.

Je content zou je moeten kunnen streamen met plesk en synology. Dit zijn dingen die je wel even moet uitzoeken (welke media vormen plesk kan streamen en je panasonic kan ontvangen)

Anders kan je er altijd nog een RPI of Chromecast aanhangen.

Verder zou ik een 2bay Synology op V&A halen en dan 2 nieuwe schijven, zodat je evengoed onder je budget kan blijven maar toch later geen spijt van je aankoop hebt. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door xleeuwx op 15-10-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Aha dus ik heb geen nieuwe state of the art NAS nodig.
Ik heb een ipad, dell laptop.

Nog genoeg om uit te zoeken dus.

RPI? Wat is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:48
stansfield schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:16:
Aha dus ik heb geen nieuwe state of the art NAS nodig.
Ik heb een ipad, dell laptop.

Nog genoeg om uit te zoeken dus.

RPI? Wat is dat precies?
Google komt op raspberry pi uit😃. Een goedkope computer die je voor mediacenter doeleinde kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je hebt idd geen state of the art NAS nodig.
Zelf zal ik wel rekening houden met Garantie. En kijken naar support van Synology zelf.
Zij updaten regelmatig de software van de NAS met nieuwe functionaliteiten en beveiligingen etc.
Als je nu een (te) oude NAS op de kop tikt heb je kans dat je daar geen updates meer op krijgt.

just my 2 cents.

en een RP2 is een Raspberry Pi 2. een kleine computertje zeg maar.
Daar kan je KODI op draaien als media center.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Dat gaat me wel iets te ver allemaal met die RP2.

Maar via een chromecast zou dat ook lekker werken om series van mijn NAS naar mijn tv te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

https://www.synology.com/en-us/dsm/multimedia

chromecast wordt ondersteund door synology met hun eigen apps

Pagina: 1