Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04 12:59
Hallo allemaal ik zit momenteel met een probleem ik heb in de afgelopen jaren een aantal opleidingen op het gebied van programmeren gedaan. Ik ben begonnen met een opleiding MBO-4 applicatie ontwikkeling aan het drenthe college maar hier heb ik totaal geen kennis uit opgehaald. Laat ik het zo zeggen dat ik de opleiding heb afgesloten met een wordpress website waar in ik vrijwel niet heb geprogrammeerd.

Ik heb deze MBO opleiding afgesloten en ben door gegaan met HBO-Software Engineering op het Hanze hier heb ik in de eerste paar weken meer geleerd dan op het MBO. Door omstandigheden met de thuis situatie heb ik hier aan het einde van het jaar mee moeten stoppen.

Ik zou graag door willen gaan in de ICT maar ik weet niet wat ik nu moet doen qua opleiding. Ik heb een mbo diploma waar ik niks aan heb en kan momenteel niet verder met een fulltime opleiding. Ik heb redelijk wat ervaring in php, wordpress en photoshop. Ik zou graag een baan willen maar ik denk dat ik qua ervaring niet voldoe aan de eisen in de vacatures die ik zie. Wat kan ik heb beste doen om verder te komen? :)

Met vriendelijke groet,
Break-Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 18:15

ThunderNet

Flits!

Is een deeltijd-opleiding dan geen optie voor je? De gewone ICT-opleiding wordt op de hanze in deeltijd gegeven (TI niet). Daarnaast kun je dan op momenten dat je er wel tijd/ruimte voor hebt gewoon binnenstappen bij college's van de voltijd.

[ Voor 61% gewijzigd door ThunderNet op 15-10-2015 14:39 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04 12:59
Ik weet niet of dat mogelijk is zoals ik zei ben ik aan het einde van het eerste jaar gestopt met de opleiding en heb hier te weinig credits in gehaald door mijn omstandigheden.

In het midden van het jaar is dit begonnen en ben toen in credits flink afgezakt van 14 in blok 1 naar 8-9 in blok 2, blok 3 1 credits en blok 4 weer 14. Ik kwam hierdoor niet aan de 48 die je nodig had en moest ik al de toetsen die ik niet heb gehaald in een keer halen in dit schooljaar.

Blok 3 was hiervoor mijn grootste reden om te zeggen dat ik stop. In dit blok moesten we bezig met ATML doen waar ik niks van snapte. Ik wist zeker dat dit niet mogelijk was omdat de omstandigheden thuis zo weer kunnen verergeren. Dan had ik een jaar studiefinanciering voor niks weg gegooid. Als ik aan een opleiding wil beginnen zou ik het liefste een willen doen waar ik gericht op kan gaan programmeren en niet zoals in het hanze een verzameljaar waar je van alle aspecten van HBO-IT wat krijgt.

Ik weet ook niet of het mogelijk is om op HBO weer een opleiding ICT te doen aangezien ik technisch gezien een heb gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Misschien een positie als junior developer zoeken en onderaan de ladder beginnen?

Ik ben ook ooit als HBO dropout aan de slag gegaan op die manier. Ik woonde nog thuis bij mijn ouders en die situatie was onhoudbaar geworden.

Ben toen dus als junior aan de slag gegaan en na een jaar ellende het huis uit gevlucht. Heb toen een cheap ass flatje gekocht in een achterstandswijk.. Maar ach, het was beter dan thuis blijven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 15-10-2015 17:34 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.