. wordt een crucifix-teken in IE en Chrome

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,
Als ik  . gebruik in mijn website word hier een christelijk / jezus kruis in internet explorer of in chrome.. in firefox heb ik hier geen last van. Ik kan de icon hier helaas niet weergeven aangezien als ik t copy paste het hier gewoon een spatie word.
Enig idee wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan verhelpen? Nu krijg ik een hele rij met kruizen als ik ergens veel ruimte tussen twee woorden wil hebben :O
Ik heb wel gegoogled maar ik kan niks vinden.. misschien omdat ik de goede naam hiervoor niet weet ofzo. Ik zie het ook wel eens gebeuren bij andere websites. en op andere pcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:43
blacknoise schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:06:
Hallo,
Als ik  . gebruik in mijn website word hier een christelijk / jezus kruis in internet explorer versie... of in chrome versie.. in firefox versie heb ik hier geen last van. Ik kan de icon hier helaas niet weergeven aangezien als ik t copy paste het hier gewoon een spatie word. Maar een screenshot kan natuurlijk wel
Enig idee wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan verhelpen? Nu krijg ik een hele rij met kruizen als ik ergens veel ruimte tussen twee woorden wil hebben :O
Ik heb wel gegoogled maar ik kan niks vinden.. misschien omdat ik de goede naam hiervoor niet weet ofzo. Ik zie het ook wel eens gebeuren bij andere websites. en op andere pcs.
Probeer eens de vetgedrukte tekst te lezen. Mensen kunnen wel helpen maar ze hebben wat meer info nodig. OS versie kan ook helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door __R__ op 15-10-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heeft het iets te maken met taalinstellingen van je toetsenbord?

wellicht helpt een reinstall van je browser?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Al geprobeerd wijwater tegen je behuizing aan te gooien ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
... en ondertussen het Ave Maria zingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Specifiek een Jezus-kruis ook? Specifiek bij je eigen site? Om welke website gaat het? Misschien zien wij het ook?
Nu krijg ik een hele rij met kruizen als ik ergens veel ruimte tussen twee woorden wil hebben
Ruimte tussen woorden maken met spaties :X

[ Voor 38% gewijzigd door BaRF op 15-10-2015 14:16 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:57
Je kunt proberen de instellingen van IE te resetten:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/923737
http://windows.microsoft....eset-ie-settings#ie=ie-11

spoiler:
Deze medicijnman verdrijft ze wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwamsterdam.nl/Content/images/Reimar%20Schefold%20fotos/Schefoldfoto18B.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik de titel las, wist ik al dat ik ging lachen*.. De reacties waren me teveel.. lolz

Even serieus, is dit een troll?
_/-\o_

Gaat obviously niet werken, TS heeft er namelijk ook last van in google chrome. Ik denk meer dat het evt een toetsenbord instelling is, al zou ik niet inzien in welk land ze typen met kruisjes tbh :+

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Om welk font gaat het? En om welke character encoding? Gebeurt het ook als je een ander font instelt met CSS?
Our team has looked further into this issue and was able to determine that this is mostly a font issue based on your individual computers with certain Helvetica fonts rendering in web browsers like Chrome and Firefox. Removing helvetica or reinstalling helvetica fonts to your computer should resolve the issue.
https://productforums.goo...!topic/chrome/ULF0TFuEmPU
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:18:
Toen ik de titel las, wist ik al dat ik ging laggen..
Dat klinkt ook niet al te best. Misschien even een eigen topic voor openen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:18:
Toen ik de titel las, wist ik al dat ik ging laggen.. De reacties waren me teveel.. lolz

Even serieus, is dit een troll?

[...]

_/-\o_

Gaat obviously niet werken, TS heeft er namelijk ook last van in google chrome. Ik denk meer dat het evt een toetsenbord instelling is, al zou ik niet inzien in welk land ze typen met kruisjes tbh :+
Gelukkig ging het bij mij toen ik de titel las op prima snelheid en had ik geen last van lag...

Even serieus ben jij een troll?

Ok on-topic, TS bedoelt dus dat er een crucifix (ascii 0134) komt te staan in plaats van een . , maar dat dit niet tijdens het typen te zien is.

Opvallend is wel dat ... ascii 0133 is, wellicht dat daar iets fout gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankyboy707 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Gelukkig ging het bij mij toen ik de titel las op prima snelheid en had ik geen last van lag...

Even serieus ben jij een troll?

Ok on-topic, TS bedoelt dus dat er een crucifix (ascii 0134) komt te staan in plaats van een . , maar dat dit niet tijdens het typen te zien is.

Opvallend is wel dat ... ascii 0133 is, wellicht dat daar iets fout gaat??
Ok scherp :) Eerlijk is eerlijk, nog nooit dit probleem eerder gezien, en je kan niet ontkennen dat de eerste paar posts wel grappig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:49:
[...]

Ok scherp :) Eerlijk is eerlijk, nog nooit dit probleem eerder gezien, en je kan niet ontkennen dat de eerste paar posts wel grappig zijn.
Ow absoluut, ik heb xavento's post dan ook geliked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis lettertype van het internet gebruikt? Dat zal een hoop verklaren, gezien de meeste incompleet zijn dan wel de characters op de verkeerde plekken hebben staan. Laatst nog eentje gehad op het werk. Via Fontforge alles staan recht te breien.

Normaal gesproken zou ik de gok leggen op een verkeerde charset, maar daarbij heb ik het kruis nog nooit tevoorschijn gehaald.

In een notendop: indien je font-face in gebruik hebt even het lettertype openen in FontForge. Die geeft dan vanzelf aan wanneer de characters verkeerd gemapped staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het klinkt alsof je ergens een "leeg" karakter vandaan hebt gehaald omdat je erachter kwam dat je met échte spaties geen ruimte tussen woorden kan maken. Vervolgens blijkt dat "lege" karakter wel degelijk een teken te zijn in het font dat je gebruikt.

Als je per se ruimte tussen woorden wil maken met spaties (wat niet echt een briljant idee is, maar soit), gebruik dan   in plaats van een magisch leeg karakter.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
blacknoise schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:06:
Ik kan de icon hier helaas niet weergeven aangezien als ik t copy paste het hier gewoon een spatie word.
✝ of ✝ gebruiken
http://www.fileformat.info/info/unicode/char/271d/index.htm
https://www.google.nl/search?q=unicode+crucifix

[ Voor 65% gewijzigd door DJMaze op 16-10-2015 10:16 . Reden: google, google, google, google ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1