Toon posts:

Nivdia GTX 970 + 210 werken niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI Z97 MPower moederbord in mijn PC. Deze is voorzien van een gtx 970 die ik gebruik voor de visuals van mijn flightsim, en een gtx210 waarop ik nog 2 andere monitoren wil aansluiten. Het probleem is, ik kan beide kaarten niet tegelijkertijd aan de praat krijgen. Windows 7 selecteert of de ene of de andere. Is dit niet mogelijk ? Dit moederbord is uitgerust met 3 PCI sloten, dus dit zou toch moeten werken ?
Het is zeker geen probleem van de voeding, die is 850 Watt.

Een tweede vraag : mijn ventilatoren draaien constant 100%. Deze kan ik in de bios op een lager toerental zetten maar dat heeft geen effect, ze blijven volle bak draaien. Heb ook al via Speedfan geprobeerd, maar dit heeft ook geen effect. De ventilatoren hebben connectoren met 3 draadjes.

Mvg.

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Bij SLI heb je 2 identieke GPU nodig (wat uitzonderingen daargelaten, je kan geloof ik wel een andere kaart physx laten draaien, maar of dat nu zo handig is in verhouding met het verbruik.

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:01:
Hallo,

Ik heb een MSI Z97 MPower moederbord in mijn PC. Deze is voorzien van een gtx 970 die ik gebruik voor de visuals van mijn flightsim, en een gtx210 waarop ik nog 2 andere monitoren wil aansluiten. Het probleem is, ik kan beide kaarten niet tegelijkertijd aan de praat krijgen. Windows 7 selecteert of de ene of de andere. Is dit niet mogelijk ? Dit moederbord is uitgerust met 3 PCI sloten, dus dit zou toch moeten werken ?
Het is zeker geen probleem van de voeding, die is 850 Watt.
Je moet 2 identieke GPU's hebben wil je ze allebei draaien op 1 moederbord. Of de monitoren aansluiten op de GTX90 of een 2de dr bij kopen.
Een tweede vraag : mijn ventilatoren draaien constant 100%. Deze kan ik in de bios op een lager toerental zetten maar dat heeft geen effect, ze blijven volle bak draaien. Heb ook al via Speedfan geprobeerd, maar dit heeft ook geen effect. De ventilatoren hebben connectoren met 3 draadjes.

Mvg.
Ventilatoren kun je instellen in de bios, dat klopt. Als je het hebt over ventilatoren die 3 draadjes hebben, bedoel je vast ventilatoren die 3 metalen 'stokjes' gebruiken? Deze kun je inderdaad niet wijzigen in snelheid./ Dit is alleen mogelijk als ze 4 metalen 'stokjes' gebruiken.

Succes!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TheunG schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Je moet 2 identieke GPU's hebben wil je ze allebei draaien op 1 moederbord. Of de monitoren aansluiten op de GTX90 of een 2de dr bij kopen.

[...]

Ventilatoren kun je instellen in de bios, dat klopt. Als je het hebt over ventilatoren die 3 draadjes hebben, bedoel je vast ventilatoren die 3 metalen 'stokjes' gebruiken? Deze kun je inderdaad niet wijzigen in snelheid./ Dit is alleen mogelijk als ze 4 metalen 'stokjes' gebruiken.

Succes!
Je eerst punt is onzin, je kunt prima een 2e videokaart bijplaatsen om extra schermen aan te sturen voor 2D werkzaamheden. Bekijk o.a. deze review maar eens: productreview: MSI R4350-MD1GH review door TERW_DAN

Je tweede punt is ook onzin, ook 3 pins fans kunnen geregeld worden. Enkel moet dan de spanning verlaagt worden i.p.v. het PWM signaal te veranderen. Zie ook Wikipedia: Computer fan control

@ TS: In hoeverre "selecteert" Windows je GPU? Hij zou gewoon in apparaatbeheer tevoorschijn moeten komen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je hebt alleen 2 identieke GPU's nodig voor SLI (of Crossfire), maar je kan vaak prima een AMD naast een Nvidia kaart zetten. Vroegah ook een tijdje een GT120 naast een GTX550 gehad....
TS: Iets specifieker is wel handig, worden beide kaarten in Apparaatbeheer gezien bijvoorbeeld?
Voeding zal met een simpel kaartje als een GT 210 niet echt uitmaken als de GTX970 normaal ook prima werkt, zeer licht kaartje.

Als ik zo even kijk is volgens mij alleen het bovenste PCIe slot een x16 slot, de rest is fysiek wel x16 maar heeft alleen 8 lanes aangesloten, mogelijk dat die niet genoeg stroom leveren, iemand die daar meer ervaring mee heeft? Mogelijk dat ook de erg lichte GT 210 daar niet genoeg stroom uit krijgt, welke GPU zit op welk slot?

[ Voor 28% gewijzigd door RGAT op 15-10-2015 14:16 ]

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties !

Beide kaarten worden herkend door windows in het apparaatbeheer maar bij de 210 staat een uitroepteken. Als ik het stuurprogramma probeer bij te werken dan verschijnt er bij de andere een uitroepteken.
Het betreft hier geen gebruik van SLI, gewoon een tweede videokaart voor extra monitoren zodat de 970 zich volledig kan concentreren op de visuals.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En wat is de foutcode/melding naast het uitroepteken?
(en in welke sloten zitten de kaarten)

Fixing things to the breaking point...

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe installeer je de drivers? Via het nVidia programma of gewoon via apparaatbeheer? Het tweede zou je probleem wel eens op kunnen lossen, mogelijk wordt het namelijk veroorzaakt door andere driver versies voor de 970 en de 210.

Verwijderd

Topicstarter
Foutcode E43,

GTX 970 : PCI_E2
GTX 210 : PCI_E6.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Denk inderdaad een driver issue
De nieuwste welke de 210 ondersteund is versie 341.81
De minimale voor de 970 is 352.63

Grote vraag is dus hoe installeer je die allebei, zonder dat windows of de installer zicht er te veel mee bemoeit

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zijn up to date. Ik heb de 210 er nog eens uitgehaald en op een ander slot gestoken. Pc opnieuw opgestart. Drivers worden geïnstalleerd en de kaart verschijnt bij het apparaat beheer. Nu staat er echter een uitroepteken bij de 970 met deze error : "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)".
Pagina: 1