Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Beste Tweakers,

De laatste weken merk ik dat mijn wifi netwerk nogal instabiel is. Dit merk ik voornamelijk wanneer ik video’s wil bekijken van YouTube. Telkens als ik een willekeurige video wil bekijken van bijvoorbeeld 3 á 5 minuten, valt de video onnodig vaak stil om de video te bufferen. Internetpagina’s laden werkt wel stabiel al kan het naar mijn idee allemaal wat soepeler. Ik merk dan dat het balkje onder de duurbalk niet meteen volloopt maar geleidelijk. Via de kabel heb ik hier geen last van. Ik gebruik mijn 2.4 band omdat de meeste apparaten nog geen 5ghz ondersteunen.

Dit heb ik zowel op een Ipad (IOS9 - Safari), laptop (Windows 10 - Chrome, Firefox, Cortana) en op mijn Oneplus One (Android 5.1 – Chrome, Firefox).
Ik bezit een internetabonnement van Ziggo met 120/12 als snelheid. Zit wanneer ik de problemen heb ongeveer 3 á 4 meter rondom me router (Asus RT-N66u met laatste firmware) die centraal in huis staat. Verder heb ik alle dingen al geprobeerd zoals, kanaal aanpassen, factory reset, encryptie aangepast, upperchannel, lowerchannel, 20mhz, 40mhz, caches leeggegooid, browsers gede-installeerd, kortom de meeste standaard dingen waarmee je zo’n probleem normaal zal verhelpen. Verder heb ik alle kanalen geprobeerd en behaal ik op kanaal 6 de hoogste snelheid, namelijk 60mbps. Dit kanaal wordt in de buurt het minste gebruikt.

Verder heb ik me modem gemonitord en heb ik een stabiele inkomende snelheid (115-120 mbps)en ping (15-17 ms).

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:43
Je zou ipv de stock Asus firmware de Merlin fork kunnen proberen.
Bevalt die niet dan kun je weer terug naar de stock firmware.

- gebruik encryptie AES (geen TKIP) icm WPA2.

[ Voor 17% gewijzigd door EverLast2002 op 15-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Heb ik beide ook al geprobeerd, de Merlin Software met AES en WPA2, beide helaas geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Laatst online: 16:43
Ik heb in mijn RT-N66U "Enable IGMP Snooping" aangezet, sindsdien geen stotteringen meer via wi-fi gehad. (Menu > Wireless > Professional). Merlin fork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 23-07 18:30
Heb je dit op alle apparaten?

Je zou is dit kunnen proberen. Hier heb je een leuke How To ;)

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Heb net me router opnieuw geflasht met Merlin en IGMP snooping aangezet, kijken of dat werkt, anders koop ik denk ik een nieuwe. Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 23-07 18:30
Toppie!,

Mocht het niet werken..

Mogen wij dan weten waar je router zich bevind?.

Misschien kan een verplaatsing helpen.

[ Voor 89% gewijzigd door michaell958 op 26-10-2015 19:12 ]

Pagina: 1