Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben?
Ik open het programma (Steel Series Engine 3) voor m'n muis(razor) eigenlijk nooit, maar ik wilde wat instellingen veranderen.

Dit is pas de eerste keer sinds El Captain 10.11 erop staat dat ik het programma wil openen. Maar hij bleef vast zitten in een laadscherm.

Na een paar dingen geprobeerd te hebben dacht ik dat het misschien zou helpen om gewoon het hele programma te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat werkt helaas niet. Als ik het nu wil opstarten zie ik helemaal niks meer gebeuren.

Het icoontje staat gewoon wel boven in m'n balk, hij draait wel gewoon (anders deed m'n muis het niet). Alleen ik kan nu helemaal niks meer instellen.

Ik ben dus benieuwd of het komt door Mac OSX 10.11 of dat het een individueel geval betreft en dat er gewoon iets fout zit op mijn laptop.

Gaat trouwens om een Macbook Pro 2013 13" met nu dus El Captain erop.

PS: Steelseries Engine 2 erop installeren heeft ook geen zin. Die wordt überhaupt niet eens geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie draai je? El Capitan wordt ondersteund sinds Engine 3.5.0 en de laatste versie is Engine 3.5.2 met wat bugfixes voor (o.a.) OS X.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardo2000
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-06-2023
Eigenlijk moet je geen laptops kopen met Steelseries-toetsenborden, hoe goed de laptops ook zijn. De LED-verlichting van Steelseries-toetsenborden heeft een zeer lage helderheid, met name de blauwe LED's die ook de lelijke groenblauwe kleur van 470 nm golflengte hebben en de rode kleur domineert. Het aantal verschillende kleurnuances is zeer beperkt, evenals de zeer beperkt aantal beschikbare effecten die ook nog eens vreselijk saai en langzaam zijn.
De verlichting van het SteelSeries-toetsenbord kan alleen worden ingeschakeld na de Windows user login, en dat zelfs met enige vertraging. Je kunt niet in het halfdonker inloggen omdat je dan je toetsen nauwelijks ziet, daarvoor moet je eerst een lamp aandoen om je (onverlicht) toetsenbord te zien.

Kiezen voor een snelle dure laptop met SteelSeries keyboard is eigenlijk zoiets als een snelle dure laptop kopen met een irritant glanzend TN-paneel met laag contrast en een kleine kijkhoek... zoiets doe je gewoon niet!

Maar dat terzijde, ik heb voor mijn MSI laptop de oude SteelSeries driver moeten gebruiken om mijn toestenboard aan de praat te krijgen, zowel de keyboard driver zelf (anders heb je een extern toestenbord nodig omdat de ingebouwde niets doet). Vermijd het installeren van de generieke drivers Microsoft als daar tijdens de SteelSeries 3 setup om gevraagd wordt, want dan gaat je keyboard in geen geval werken, je hebt dan zelfs een extern toestenbord nodig om bij Windows in te kunnen loggen!

Bij mij loopt de originele SteelSeries software (van de MSI website met driver downloads) die met de peperdure MSI GT72S 6QE-055NL Dominator Pro zijn meegeleverd zowieso vast, en aangezien de laptop niet meer gefabriceerd wordt brengt MSI ook geen updates meer uit voor firmware, drivers en utilities.
Je kunt wel op de SteelSeries website nieuwere SteelSeries 3 drivers downloaden, maar die zijn weer niet backwards compatible met eerdere SteelSeries 3 hardware (zoiets verzin je gewoon niet!).

Wat ik heb gedaan is toch de nieuwere versie (v3.13.4) geïnstalleerd, en daarna een kopie uit de Programs Files directory gemaakt: "C:\Program Files\SteelSeries\SteelSeries Engine 3\"
Omdat mijn keyboard lights dan niet meer werken heb ik de oude driver v3.9.10 weer geïnstalleerd, waarvan "SteelSeriesEngine3Client.exe" weer met een FATAL ERROR vastloopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.leoberkhout.com/tweakers/Fatal%20Error_crop.png

Met de taskmanger heb ik "SteelSeriesEngine3.exe" afgesloten en daarna de inhoud van directory "C:\Program Files\SteelSeries\SteelSeries Engine 3\" vervangen met die van versie 3.13.4.
Vervolgens werkt zowel de keyboard driver als de keyboard lights. Van deze versie blijkt "SteelSeriesEngine3Client.exe" wel te werken en kan ik (binnen de nogal beperkte mogelijkheden van de knullige SteelSeries software) toch mijn keyboardkleuren enigszins instellen.

Ik had een account aangemaakt bij SteelSeries en een ticket aangevraagd voor wat betere software support en ook een manier om de keyboard lights al aan te kunnen zetten voordat je met Windows gaat inloggen, zodat je op zijn minst je toetsen kunt zien. Bij beiden draaien ze omheen: er is geen mogelijkheid om je keyboard lights voor inloggen al aan te zetten (terwijl de keyboard driver dan al wel werkt en je geen extern keyboard nodig hebt). Voor de niet-werkende en vastlopende SteelSeries software vragen ze om anti-virus en anti-malware uit te schakelen. Dat wil je natuurlijk helemaal niet, maar als je dat wel doet en werkt de SteelSeries software nog altijd niet. Het karakteriseert in ieder geval wel in welke categorie hun support afdeling denkt waaronder de software van SteelSeries valt...

Ergo: koop nooit laptops met SteelSeries hardware erin, hoe vreselijk snel je gaming laptop ook is.
De Steelseries software, drivers en utilities zijn ronduit amateuristisch, en de hardware is al niet beter.
Als ik bij de MM kijk naar nieuwe keyboards kijk en hoeveel licht die geven met welke prachtige effecten, dan kunnen keyboards van SteelSeries daarbij nog niet eens in de schaduw staan!
Zet je zo'n keyboard naast die van SteelSeries, dan lijkt de laatste bijna geen verlichting te hebben...

Mijn huidige MSI GT72S heet 32GB aan memory en bij elkaar 10TB aan SSD opslag, verdeel over 5 drives.
Zowel de CPU als de NVIDIA GeForce GTX 980M presteren op topniveau! Alleen het SteelSeries keyboard vat een beetje uit de toon... een echte blooper! Dat zal ik nooit meer doen! 8)7
De volgende laptop mag in geen geval een SteelSeries keyboard meer hebben!

Dure Asus ROG gaming laptops zijn ook geen optie, die heb ik ook gehad. Daarvan vallen hele rijen toetsen en ook USB poorten spontaan uit door hardware problemen (het was geen driver of OS probleem). Zo'n keyboard is nauwelijks te vervangen doordat deze met nokjes in het frame vastgesmolten is.

[ Voor 16% gewijzigd door Leonardo2000 op 30-12-2018 18:49 . Reden: Some spelling errors corrected ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Leonardo2000 Het is niet echt handig om een ruim 3 jaar oud topic omhoog te schoppen met een rant, helemaal niet als het weinig te maken heeft met het ontwerp van dit topic. Deze gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.