Schuivende site

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Hoi allemaal, er moet me toch even iets van het hart, de laatste tijd op de website, op de homepagina, valt het me enorm op en tegen tijdens het laden van de pagina hoe vaak de inhoud verschuift. Via de telefoon, that is. Vaak gaan artikels eerst omhoog, en erna weer naar beneden. Ik ben een redelijk snelle tapper en selectieve lezer, het gevolg hiervan is dat het vaak misgaat en ik naar het artikel ga wat ik niet hoef te lezen. Gruwelijk irritant. Voor de rest ziet het er goed uit, maar dit stoort de gebruikerservaring wel flink. Zit hier een theorie achter, of is er een oplossing voor, om bijvoorbeeld de advertenties vast in te kaderen bij het laden van de pagina?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het verschuiven van content komt idd door de banners die geladen worden. Echter krijg je niet altijd een banner en ze veranderen ook wel eens van hoogt, dus is het niet mogelijk om ruimte van te voren te reserveren om dit tegen te gaan. Wordt er wel ruimte gereserveerd, dan krijg je een vreemd leeg gedeelte als er geen banner getoond wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb alleen vandaag meegemaakt dat de inhoud op mijn Windows Phone verschuift, eenmaal. Maar ik zien geen banners :?
Helaas gebeurt het wel vrij laat in het laadproces en ik klikte daarom 3x mis :(

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 16-10-2015 09:03 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Hero of Time schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:02:
Het verschuiven van content komt idd door de banners die geladen worden. Echter krijg je niet altijd een banner en ze veranderen ook wel eens van hoogt, dus is het niet mogelijk om ruimte van te voren te reserveren om dit tegen te gaan. Wordt er wel ruimte gereserveerd, dan krijg je een vreemd leeg gedeelte als er geen banner getoond wordt.
Snap ik. Tot op zekere hoogte. Kijk, ik wil jullie niet graag advertentieinkomsten ontnemen, maar dit geeft me wel een beetje een nare bijsmaak in de mond. Kunnen jullie nog eens kijken wat hier aan gedaan kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Valt me elke keer weer op als ik ergens zonder adblock (ublock origin ;)) browse, dat dit soort dingen de hele ervaring zo gruwelijk verstoort. Inderdaad juist als de site helemaal geladen is, springt de hele content opeens onder je vinger vandaan! Sterf dan! En het rotte is dat het ongemak daarvan op mobiel inderdaad nog veel groter is.

Maar gelukkig is uBlock er ook voor Firefox mobile :) En heb ik een Tweakers Abo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Racing_Reporter schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 02:36:
[...]

Snap ik. Tot op zekere hoogte. Kijk, ik wil jullie niet graag advertentieinkomsten ontnemen, maar dit geeft me wel een beetje een nare bijsmaak in de mond. Kunnen jullie nog eens kijken wat hier aan gedaan kan worden?
Ik kan zelf nogal weinig aan doen, maar de mensen op HQ weten van deze frustratie en proberen er het beste van te maken. Echter, om de site snel te laten laden, betekend dit dat banners aan het einde geladen worden. Zeker als je nagaat dat veel advertentieboeren gewoon traag reageren.

Je kan altijd nog een abbo nemen en banners uitschakelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Hero of Time schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Ik kan zelf nogal weinig aan doen, maar de mensen op HQ weten van deze frustratie en proberen er het beste van te maken. Echter, om de site snel te laten laden, betekend dit dat banners aan het einde geladen worden. Zeker als je nagaat dat veel advertentieboeren gewoon traag reageren.

Je kan altijd nog een abbo nemen en banners uitschakelen. ;)
Thanks voor de snelle antwoorden, ik ga eens kijken wat ik hier precies mee ga doen. Content ben ik best tevreden over. Dat adboeren traag reageren kan ik me van voorstellen dat dat irritant is, maar daar hebben jullie toch wel bepaalde formaten voor waaraan een banner of een advertentie moet voldoen..? Wordt daar zo slecht naar geluisterd dat een vast stuk van de site reserveren daarvoor geen zin heeft? Just filling in the blanks here, als ik het verkeerd heb mag je me gerust corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zomaar ruimte reserveren kan dus niet, zoals eerder genoemd. En er worden ook genoeg advertenties op afkoop gegeven. Daarnaast heeft Tweakers invloed op de inhoud van een banner, zoals geen flashy dingen of geluid. Maar dat een adboer een slechte backend heeft en daardoor 5 seconden duurt voordat er uberhaupt een response komt en dan de banner pas geladen kan worden niet. Die leveranciers hebben geen dedicated lijn voor elke klant, dus vertraging ga je hoe dan ook houden.

In een ideale wereld worden advertenties net zo snel of sneller geladen als de site die je bezoekt. Maar de ideale wereld bestaat niet, dus moeten we het doen met hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Is er echt een vertraging van 5 seconden, of overdrijf je iets? Dat kan voor hun businessmodel toch nooit goed zijn als het zo lang duurt?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik geef een random nummer, maar ik heb wel eens banners gezien die pas 10 seconde later verschenen dan de site zelf (en die was ook niet de snelste). Was wel al ruimte gereserveerd voor de banner, maar toch. Dat is wel al een tijdje geleden, aangezien ik nu bijna overal wel een adblocker heb draaien (met uiteraard Tweakers in de whitelist, in geval ik geen sessie heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

Bannernetwerken zijn (vergeleken met onze eigen site :P) gewoon gruwelijk traag, met name ook omdat het via meerdere domeinen gaat. Een responsetijd van 3-5 seconden is 'normaal', maar uitschieters naar boven komen helaas ook voor...

We zijn wel aan het onderzoeken of we banners asynchroon kunnen inladen vanuit de <head>-sectie. Dat zou potentieel misschien een seconde kunnen schelen, maar de vraag is of alle netwerkpartners er mee overweg kunnen, en gezien de complexiteit van het hele netwerk gaat hier ook aardig wat tijd in zitten, zelfs voor een proof of concept.

Intentionally left blank

Pagina: 1