Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Hi!

TL;DR

Welke telefoons ondersteunen er op dit moment RSAP?

De volledige versie

Ik heb sinds kort een auto (Audi a3 2016 model) waarbij er voor het delen van de data verbinding van je telefoon gebruikt gemaakt moet worden van het RSAP protocol. Een andere optie is het gebruiken van een eigen sim kaart voor de auto.

Ik heb nu een tweede simkaart op hetzelfde nummer in de auto zitten ( duosim) maar dat werkt eigenlijk voor geen meter, omdat de telefoon en de auto dan met elkaar lopen te ruziën over de verbinding, met als gevolg dat gesprekken worden afgekapt, etc.

Ik heb op het abonnement van mijn telefoon een ruime databundel die nooit op gaat en ik wil dus idealiter deze databundel ook gebruiken voor mijn auto en niet nog een los abonnement aanschaffen. Ik heb zelf nu een iPhone waarop RSAP sowieso geen optie is dus ik ben aan het kijken of dit met een Android toestel wel mogelijk is.

Nu heb ik al gezien dat er een app (android-rsap) is, die dit zou moeten kunnen, alleen zou ik daarvoor de telefoon moeten rooten en daar ben ik een beetje huiverig voor (voornamelijk door een gebrek aan ervaring en het niet in kunnen schatten van eventuele risico's). Ik heb ook al gezocht naar welke telefoons het wellicht out of the box ondersteunen en of het in Android 6.0 standaard zit, alleen heb ik daar geen eenduidig antwoord kunnen vinden.

Om nu tot de vraag te komen:

Zijn er (recente) telefoons die RSAP out of the box ondersteunen en/of zit dit wellicht in Android 6.0? En welke telefoons zijn dat dan? Of zijn er andere mogelijkheden waar ik nog niet bij stil heb gestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
balfnl schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:11:
Hi!

TL;DR
Ik heb sinds kort een auto (Audi a3 2016 model) waarbij er voor het delen van de data verbinding van je telefoon gebruikt gemaakt moet worden van het RSAP protocol. Een andere optie is het gebruiken van een eigen sim kaart voor de auto.

Ik heb nu een tweede simkaart op hetzelfde nummer in de auto zitten ( duosim) maar dat werkt eigenlijk voor geen meter, omdat de telefoon en de auto dan met elkaar lopen te ruziën over de verbinding, met als gevolg dat gesprekken worden afgekapt, etc.
Al eens geprobreed je telefoon uit te zetten? Wij hadden destijds een telefoon in onze opel Omega zitten die op dezelfde simkaart werkte als de telefoon van mijn vader. Echter moest de telefoon wel uit voordat de auto gestart werd omdat je anders met hetzelfde probleem zat ;).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41
http://www.android-rsap.com/compatibility.html

Zal misschien niet helemaal actueel zijn, maar de Galaxy S6 staat er al wel op zie ik..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 15:49
Zelf gebruik ik voor mijn golf de Galaxy S5. Dit werkt uitstekend. Verder kan je ook werken met de flightmodus te gebruiken van de telefoon op het moment dat je in de auto stapt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
d8nser schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:51:
Zelf gebruik ik voor mijn golf de Galaxy S5. Dit werkt uitstekend. Verder kan je ook werken met de flightmodus te gebruiken van de telefoon op het moment dat je in de auto stapt.

Succes
Klopt op zich, behalve dat ik dan weer niet kan bellen. Naar wat ik gelezen heb wordt dat ook weer niet ondersteund.
The_Fes schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:50:
http://www.android-rsap.com/compatibility.html

Zal misschien niet helemaal actueel zijn, maar de Galaxy S6 staat er al wel op zie ik..
Ik ben een partij blond ook, heb die pagina wel gezien maar waarschijnlijk te snel gelezen / afgeleid door die grote groene blokken. Thanks!

[ Voor 32% gewijzigd door balfnl op 15-10-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 15:49
Rsap betekend dat hij de complete SIM overneemt van de telefoon. Ik kan dan via mijn Phone modus gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 13:03
Niet helemaal wat je zoekt, maar kan je geen mobile hotspot activeren en daar de auto op laten verbinden?
Pagina: 1