Toon posts:

Waardoor blijft een divx hangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waarom een divx blijft hangen. Ik ben nu een divx van een dvd aan het maken omdat mijn broertjes pc geen dvd trekt. Ik ben met You've got mail bezig en in de eerste 10 min blijft hij al 3 keer hangen. Ik gebruik een Pioneer 16x40 om te rippen (heb het ook met een Creative 6 speed gedaan). Ik heb het 4 keer geprobeert en 3 keer bleef hij op exact hetzelfde punt steken. Het lijkt sinds ik win2k heb erger geworden, maar dat is een beetje wazig natuurlijk. Ik gebruik de 3.11 VKI codec.

Weet iemand anders een programma om te zorgen da hij gewoon weer doorloopt? De links in de search zijn allemaal plat.

Verwijderd

Soms bevat een divx "invalid frames" waardoor de divx blijft hangen. met het programmatje "DivX Antifreeze" (zoek even op Google of zo) kun je dit probleem verhelpen. Je film blijft dan in ieder geval niet hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Sjeetje, het werkt ook nog!
Bedankt voor je snelle hulp.

http://www.divx-digest.com/software/antifreeze_filter.html

Is het te downloaden

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nadeel is wel dat ie dan zeg maar overslaat naar een later stuk in de film, dus je mist een paar seconden :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het minder irritant dan blijven hangen. Ik had gisteren een film die serieus 20 keer bleef hangen. Ik schrijf altijd op wanneer een film blijft hangen, dit was de ergste ooit.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Goeie uitvinding hoor, beter dan 100 keer op te moeten staan :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 19:18 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Sjeetje, het werkt ook nog!
Bedankt voor je snelle hulp.
Geen probleem. We zijn hier toch om elkaar te helpen. Ik werd ook gek dat m'n films steeds bleven hangen en dan mis ik liever een klein stukje dan dat ik zelf de film steeds opnieum moet starten (waarbij je ook wel een stukje film mist)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

En dit zou moeten werken??

Ik ben al zo lang op zoek naar 'een goed werkend' prog hiervoor, want ik heb nog geen enkel prog ontdekt wat ook echt doet wat het belooft!

Ga het gelijk uitproberen als ik thuis ben! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 12:44 schreef tonyy het volgende:

[..]

Geen probleem. We zijn hier toch om elkaar te helpen. Ik werd ook gek dat m'n films steeds bleven hangen en dan mis ik liever een klein stukje dan dat ik zelf de film steeds opnieum moet starten (waarbij je ook wel een stukje film mist)
Idd, je krijgt nu wel vieze pixels, maar dat is beter dan van mijn bed opstaan en naar mijn computer toelopen :)

Verwijderd

ja ik heb gelijk al dat spul van die site gedownload ik dacht je kan beter te veel hebben dan te weinig en heb sinds dien ook geen probs meer.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kan beter naar de oorzaak zoeken, want dit is niet normaal.
Welke programma's gebruik je om te rippen?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:00 schreef Hyperbird het volgende:
Je kan beter naar de oorzaak zoeken, want dit is niet normaal.
Welke programma's gebruik je om te rippen?
Ik ben het er op zich mee eens dat je het probleem bij de bron aan moet pakken, maar soms krijg/leen je een divxje van iemand die al foute frames heeft.
Op woensdag 20 juni 2001 12:55 schreef Daylights het volgende:
En dit zou moeten werken??
Bij mij wel in ieder geval :)

Verwijderd

Films die ik zelf rip hebben dat probleem niet, maar sommige andere wel. Hoe het komt??? Geen flauw idee. Ik weet maar net nat antifreez bij mij niet werkte. Kwestie van mzzl hebben denk ik

Verwijderd

Divx is nog niet bugvrij, de beamen de bouwers van de verschillende encoders ook, er valt niets aan te doen. Mazzel hebben...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nandub heeft een opie waarmee je dat soort frames kan voorkomen.

Verwijderd

Freezes, ze worden veroorzaakt doordat je een divxje download alleen met resume e.d. dus op de plaatsen waar je resumed hebt blijft ie hangen, je kunt dit oplossen door altijd de divx in +-40 rarfiles te doen.

Maar dit zijn niet de hangups waarover jij het hebt.

Verwijderd

Dat is onzin, een resume veroorzaakt echt niet een bug in de gegevensstroom.
Leuk bedacht,
maar gelul.
Pagina: 1