De prijs van 'premium' - High-end smartphones worden steeds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
reviews: De prijs van 'premium': high-end smartphones worden steeds duurder

Tenzij er een leuke twist bedacht is, die ik niet uit het artikel haal, wordt een prijs natuurlijk hoger, niet duurder. Anders zou het moeten zijn: "De 'premium' - High-end smartphones worden steeds duurder"

edit:

Ooooh wacht, het streepje....
Het zijn twee zinnen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 15-10-2015 06:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
Op de FP staat het wel goed: met dubbele punt.

Met een streepje, zoals op de pagina zelf, las ik precies hetzelfde als jij. Behalve dat de prijs dan ook nog hoger wordt, en niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is 1 prijs dus "wordt" en niet "worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:29:
En het is 1 prijs dus "wordt" en niet "worden"
Het zijn twee losse zinnetjes he? Het woordje 'worden' slaat niet op prijs, maar op 'High-end smartphones'. En dat is wel meervoud :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 17:32
Een prijs wordt hoger en niet duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10
Het streepje maakt het niet duidelijker iig... In de topiclist staat het wel met dubbele punt, de kop in het artikel bevat een streepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:46
Er lijkt toch ook iets echt verkeerd met de kleuren van de grafieken. In de eerste grafiek is de Apple lijn lichtgroen, maar tussen 2014 en 2015 lijkt me dat toch ineens duidelijk lichtblauw wat het kleur van Samsung is. Het lichtgroen van de Apple lijn is ineens spoorloos.
Idem voor de 2de grafiek, waar het grijs van Apple (waarom überhaupt ineens totaal andere kleurenlegende ?!) ineens het lichtgroen van HTC wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik kwam hier ook om er overn over te zeuren. Hoe dan ook, ik vind het een slechte titel, het lijkt alsof gezegd wordt dat de smartphone "premium"/high-end zijn en dat dus de prijs "Duurder" wordt. Misschien wel mooi om toch even te veranderen of duidelijk aan te geven dat het twee zinnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht een punt achter de eerste zin zetten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Dat streepje staat er automatisch en bij elk achtergrondartikel en elke review: ik kan daar dus niets aan doen :) Bovendien staat het er juist en zoals de bedoeling is.

Wel was de titel te lang voor smartphones en dus heb ik het werkwoord eruit gesloopt. Dank iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
arnoudwokke schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:25:
Wel was de titel te lang voor smartphones en dus heb ik het werkwoord eruit gesloopt. Dank iedereen!
Titel nu wel wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:
Er lijkt toch ook iets echt verkeerd met de kleuren van de grafieken. In de eerste grafiek is de Apple lijn lichtgroen, maar tussen 2014 en 2015 lijkt me dat toch ineens duidelijk lichtblauw wat het kleur van Samsung is. Het lichtgroen van de Apple lijn is ineens spoorloos.
Idem voor de 2de grafiek, waar het grijs van Apple (waarom überhaupt ineens totaal andere kleurenlegende ?!) ineens het lichtgroen van HTC wordt.
Kleurcodes zijn nu wel consistent gemaakt tussen beide grafieken, maar het bovenstaande probleem is nog steeds niet gefixed. Op het '14 punt, is er duidelijk een probleem met de lijnen van Apple en HTC. Het lijkt wel alsof de Apple lijn daar stopt en verder gaat als HTC lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Kleurcodes zijn nu wel consistent gemaakt tussen beide grafieken, maar het bovenstaande probleem is nog steeds niet gefixed. Op het '14 punt, is er duidelijk een probleem met de lijnen van Apple en HTC. Het lijkt wel alsof de Apple lijn daar stopt en verder gaat als HTC lijn.
volgens mij lopen ze over elkaar heen en zie je er daarom maar een, maar dat is slechts mijn aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Toch niet, want als je ziet waar die grafiek van HTC begint, dan kan die nooit eindigen waar die nu eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
De m9 koste bij introductie toch 749 euro, percies waar de lijn van htc eindigt?

[ Voor 11% gewijzigd door RagingPenguin op 15-10-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

De Galaxy S6 zat na drie maanden iets onder 600 euro, maar met geluk kon je hem in die tijd met 100 euro cashback kopen, waardoor hij rond 500 euro uitkwam.
pricewatch: Samsung Galaxy S6 32GB Wit
Hoe worden de drie maanden berekend? Of is het letterlijk "na drie maanden" -> na 7 maanden? De gemiddelde EUR 600,00 wordt namelijk pas tussen 10 augustus en 2 september behaald.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 15-10-2015 14:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonzzz
  • Laatst online: 30-08 10:37

nonzzz

Even een avatar zoeken....

Excibular schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:44:
Een prijs wordt hoger en niet duurder
Dit.

Beste site van het hele internet: geensnor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Een smartphone wordt duurder, niet hoger. En dat is wat er in de titel staat.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb begrijpend lezen gehad op school en geleerd dat in deze titel "de prijs": het onderwerp is. De prijs wordt dus hoger. Als "de prijs"was weggelaten, dan was "duurder" wel correct geweest.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
@iedereen die iets zegt over de titel: het zijn een kop en subkop, zoals zoveel mensen al hebben opgemerkt. Het staat er juist en precies zoals gewenst. Het enige dat je kunt beargumenteren is dat het streepje het onduidelijk maakt en dat er beter een dubbele punt kan staan. Dat is idd het overwegen waard en dat gaan we ook doen :)
Ja, dit ligt aan de implementatie van Datawrapper, onze self-hosted grafiekentool. Hij heeft standaard kleuren, en die kun je daarna handmatig aanpassen. Maar je kunt kleuren niet 'meenemen' van de ene grafiek naar de andere. Handmatig aanpassen is dus een heel geklooi. Ik heb er gisterochtend mee gespeeld en heel wat gefixt. Nu is hij bijna van de frontpage en vind ik het de vele moeite niet meer waard om eventuele resterende inconsistenties nog uit te vissen :)
Op het '14 punt, is er duidelijk een probleem met de lijnen van Apple en HTC. Het lijkt wel alsof de Apple lijn daar stopt en verder gaat als HTC lijn.
Dat komt omdat Apple en HTC in 2014 en 2015 dezelfde prijzen hebben gehanteerd, dus die lijnen liggen op elkaar.
Hoe worden de drie maanden berekend? Of is het letterlijk "na drie maanden" -> na 7 maanden? De gemiddelde EUR 600,00 wordt namelijk pas tussen 10 augustus en 2 september behaald.
Het gaat om drie maanden nadat het toestel echt in de winkel lag. Die data heb ik handmatig moeten berekenen obv persberichten en dergelijke, daar heeft de pw geen tooling voor. Vandaar :)
Pagina: 1