@iedereen die iets zegt over de titel: het zijn een kop en subkop, zoals zoveel mensen al hebben opgemerkt. Het staat er juist en precies zoals gewenst. Het enige dat je kunt beargumenteren is dat het streepje het onduidelijk maakt en dat er beter een dubbele punt kan staan. Dat is idd het overwegen waard en dat gaan we ook doen

Er lijkt toch ook iets echt verkeerd met de kleuren van de grafieken. In de eerste grafiek is de Apple lijn lichtgroen, maar tussen 2014 en 2015 lijkt me dat toch ineens duidelijk lichtblauw wat het kleur van Samsung is. Het lichtgroen van de Apple lijn is ineens spoorloos.
Idem voor de 2de grafiek, waar het grijs van Apple (waarom überhaupt ineens totaal andere kleurenlegende ?!) ineens het lichtgroen van HTC wordt.
Ja, dit ligt aan de implementatie van Datawrapper, onze self-hosted grafiekentool. Hij heeft standaard kleuren, en die kun je daarna handmatig aanpassen. Maar je kunt kleuren niet 'meenemen' van de ene grafiek naar de andere. Handmatig aanpassen is dus een heel geklooi. Ik heb er gisterochtend mee gespeeld en heel wat gefixt. Nu is hij bijna van de frontpage en vind ik het de vele moeite niet meer waard om eventuele resterende inconsistenties nog uit te vissen

Op het '14 punt, is er duidelijk een probleem met de lijnen van Apple en HTC. Het lijkt wel alsof de Apple lijn daar stopt en verder gaat als HTC lijn.
Dat komt omdat Apple en HTC in 2014 en 2015 dezelfde prijzen hebben gehanteerd, dus die lijnen liggen op elkaar.
Hoe worden de drie maanden berekend? Of is het letterlijk "na drie maanden" -> na 7 maanden? De gemiddelde EUR 600,00 wordt namelijk pas tussen 10 augustus en 2 september behaald.
Het gaat om drie maanden nadat het toestel echt in de winkel lag. Die data heb ik handmatig moeten berekenen obv persberichten en dergelijke, daar heeft de pw geen tooling voor. Vandaar