[wordpress] media url vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi,

Even een vraag hier waar ik op vast loop. Ik had een berg oude foto's op mijn blog staan die nog op onlogische plaatsen stonden in de FTP. Deze kwamen terug in de wp-content folder.
Alleen sinds 2 jaar ofzo wordt alles netjes in wp-conten/uploads/2015/10 (jaar/maand) structuur weggeschreven.

Dus die oude foto's ook even voorzien van de juiste structuur in de ftp. Daarna in de DataBase gezocht naar de afbeelding naam en die kwam terug in de tabel wp_posts en wp_postmeta. Daar staat hard een path opgegeven (lekker handig).

Dus die netjes aangepast naar de nieuwe locatie. Maar wordpress blijft de oude url/locatie aanhouden. Verder kom ik in de DB nergens nog iets tegen van die of url/path. Alleen nog los wat filenames. in wp_posts heb ik het path in het veld guid aangepast.

Alleen op de frontend als in de backend blijft het dus de oude situatie.

Zie ik iets over het hoofd of iemand nog een idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Word er ergens aan caching gedaan mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nope. Zit niks van caching in. Ook geen losse caching plugin etc. snap er niks van :S
Als ik van de afbeelding de post titel aanpas zie ik die wel verschijnen. echter de url blijft gewoon de oude.

[ Voor 39% gewijzigd door Paulus07 op 15-10-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Waar vanuit bekijk je de afbeelding? In de media library of op een pagina/post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vanuit de media library en in de posts waar ze weg zijn. Zowel afbeeldingen in de post of via een gallery maar ook de featured images etc. Ze blijven allemaal de oude path aanhouden.

edit. heb misschien wat gevonden met vergelijken tussen verschillende afbeeldingen. Even testen nu :)

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 15-10-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
fixed :)

In het veld bij "_wp_attached_file" in de tabel "wp_postmeta" moet niet alleen de naam van de afbeelding staan maar ook het path na de uploads folder.

Was:
afbeelding.jpg

is nu:
2015/05/afbeelding.jpg
Pagina: 1