Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 05:05
Hallo mede tweakers!

Ik zit met een probleem, waar ik zelf niet meer uit kom.
Ik voeg altijd mijn NAS schijven toe als netwerkverbinding in Windows 10.
Helaas na een dikke vastloper Windows opnieuw moeten installeren, en dus ook de netwerkverbinding moeten maken.
Eerste keer ging het goed, schijven waren zonder probleem toe te voegen als netwerkverbinding.
Na een herstart(waar in de tussentijd niks aangepast is) geeft windows de foutmelding dat de verbinding niet hersteld kan worden met de netwerkschijven.

Na nogmaals getest te hebben of ik ze toe kon voegen krijg ik vervolgens de foutmelding: de opgegeven aanmeldsessie bestaat niet, de sessie is mogelijk al beeindigd.
Meteen gecontroleerd of bestands en printerdeling wel aan staat, en dat blijk gewoon aan te staan. met deze optie uit krijg ik net zo min verbinding.
In mijn netwerklocaties zie ik wel het apparaat terug. Zodra het ik apparaat ping krijg ik netjes antwoord terug, alleen windows kan de verbinding niet maken.

Inmiddels heb ik de NAS opnieuw opgestart, ook dit heeft niet geholpen, net zoals de pc herstarten.

Hebben jullie nog andere suggesties? Ik ben aan het googlen geweest, maar kom(helaas) niet zoveel tegen.

Thx!

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnAbel op 14-10-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Event log;
Merk/type NAS;
Log van de NAS;
SMB versie waarmee je probeert te verbinden;
SMB versies die de NAS ondersteunt.

[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 14-10-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
DNS-320L D-Link.
Log van de NAS staat niks in m.b.t. verbinding/komt dus uberhaupt al niet bij de NAS aan.
SMB versie waarmee ik verbind en welke de nas ondersteunt durf ik niet te zeggen.

net even de instellingen naast die van mijn Surface Pro 3 gehouden en komen exact overeen en deze kan dus wel gewoon met de schijven verbinden :S

[ Voor 28% gewijzigd door MartijnAbel op 14-10-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Volgens de datasheet ondersteunt de nas CIFS, maar geen SMB 2.0 of hoger. Staat CIFS wel ingeschakeld in Windows?

Wat zegt de Windows event log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Trommelrem schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:49:
Volgens de datasheet ondersteunt de nas CIFS, maar geen SMB 2.0 of hoger. Staat CIFS wel ingeschakeld in Windows?

Wat zegt de Windows event log?
thx voor je bericht :D
Ik ben enigzins een newb op dit gebied. Waar kan ik dat CIFS terugvinden?

Ik kan niet zoveel nuttigs terugvinden in de event log(lees: ik weet niet hoe ik dit terug kan vinden :P )

EDIT: CIFS staat ingeschakeld. al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnAbel op 15-10-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
hmm, CIFS uitgeschakeld & opnieuw ingeschakeld en nu werkt het weer. Thanks voor de hulp! :D
Pagina: 1