niet overclock versie van mainstream gamesysteem september

Pagina: 1
Acties:

• ejvandekaa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 10:37
Ik zoek een?
Nieuwe computer (zonder harde schrijf, die heb ik al gekocht, maar wel met SSD)

Wat heb ik nu?
(4 jaar geleden gekocht)
processor: intel core i5 2500k
moederboard: asus P8P67
video card: MSI geforce GTX 560 TI iGb
voeding: coolmaster 600 Wat silent pro

beeldscherm:
Dell Ultrasharp U2311H Zwart
Resolutie 1920x1080
Reactietijd 8ms

(windows 7/10)

TV: samssung 43 inch full HD 1080p

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen en tv kijken. alle nieuwste games moeten speelbaar zijn. daarnaast zou ik graag als dat kan games op mijn tv spelen.
mbt gamen speel ik met name civilization, economische, city building spellen (civilization beyond earth, anno xxxx). daarnaast (mogelijk) rpg spellen bioshock, borderlands, assasins creed of fallout

reden om te zoeken naar een nieuw systeem:
merk ineens dat civ 5, galactic civilization 3 en civilization beyond earth veel langzamer laden dan voorheen. met "timemanagement" games heb ik hier geen last van. daarnaast voor anno 2270 heb ik een betere video card en ram nodig

Wat mag het systeem gaan kosten?
- niet te duur?, niet meer dan €1000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- HD schijven (3), mobitor, toetsenbord, muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- zie onder. processor, ram, MB, videocard, SD drive, case, power, cdrom drive.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- de case moet plek hebben voor een CD rom drive en een reset button.verder ruimte voor (meerdere HD die makkelijk toe te voegen/aan te sluiten zijn. ik heb nu een coolermaster CM2 die erg bevalt.
- intel processor
- geforce video card
- 3-4 HD aan kunnen sluiten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- geen overclocken,
- moet wel lang mee gaan.
- moet stil zijn.
- geen "coil whine" vd video card (heb nu geen prblemen met "MSI GeForce GTX 560 Ti")?

Ga je overklokken?
nee

Wat heb je zelf al gevonden?
- dacht zelf aan het Mainstream-gamesysteem van september. aangezien ik echter niet verwacht over to clocken, de i5-6600 (zonder K) processor. maar welk moederbort past daar bij?

Overzicht
processor: i5-6600
MOBO: ??
RAM ??
GRAFISCHE KAART (msi)gtx 970 GAMING 4g
sd DRIVE CRUCIAL250gB
CASE CM 690 III
POWER Seasonic S12G 450W

Wat verwacht je van ons?
a. Met name wat voor moederbord kan ik nemen. (aangezien de processor niet overklockbaar is heb ik misschien geen Gigabyte GA-Z170XP-SLI" nodig?"maar met name wat voor MB's hierbij passen.
(In een eerdere forum post, "i5-6600 + B150 vs i5-6600k + z170" noemt "CptChaos" de H150 chipset. in "B150 gaming moederborden vergelijkingstest: als het een onsje minder mag zijn" worden ook de H170 en de H110 genoemd. welke moederborden kunnen?)
b. mbt de toekomst (wil graag dat die 4 jaar mee gaat) of het beter is om 8 of 16 Gb ram, te nemen.
c. of ik bij deze processor ook een aparte processor koeling nodig heb?
d. In hoe vere is de case (4-5 jaar oud) nog bruikbaar?, met name de electronica erin?
e. alle advies is verder welkom.

Voor de duidelijkheid, de voorkeur is toch om een nieuwe PC te maken en niet om te upgraden.

Verwijderd

Een nieuwe videokaart in je huidige systeem zal al een grote boost opleveren. De cpu is nog redelijk courant en niet veel langzamer dan de huidige generatie cpu's.
Een AMD R9 390 kaart is aan te bevelen boven een nVidia GTX 970 omdat AMD beter voorbereid is op dx12 en 8gb vram heeft. De bruikbare 3,5gb van nVidia zal binnen afzienbare tijd wel eens te weinig kunnen zijn.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Neem alsjeblieft -GEEN- nieuwe CPU, dat is gewoon onnodig geld over de balk gooien. In games ga je het haast niet merken, bestaat dan zoals al eerder is gepost door ACB in een degelijke GPU. De 390 is inderdaad een leuk beestje, je kan natuurlijk ook altijd gewoon kijken in de V&A naar een R290X met bijvoorbeeld een Tri-X cooler (Niet de reference cooler, tenzij je een haardroger nodig hebt). Dan kun je misschien nog wel eens klaar zijn voor 250 euro en dan kun je gewoon weer rustig je game carriere voortzetten.

Misschien dat je iets meer RAM moet toevoegen maar dat kost tegenwoordig ook de kop niet, je hebt al 16 Gig voor 70 euro.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je geeft vooral aan dat je games minder snel laden, dit ga je niet echt verhelpen met een snellere CPU en RAM, je draait nu alles vanaf de HDD? ik zou 't OS en je games gaan installeren op een SSD, dan heb je snelle laadtijden, zelfs met je huidige CPU (die overigens nog zeer prima is, zeker als je deze een beetje kunt OC'en).
qua RAM? 8GB is echt genoeg, ik heb 16gb omdat het destijds zeer goedkoop was, maar over de 8gb gebruik ga ik eigenlijk niet heen, dan moet ik al belachelijk veel tabbladen open hebben staan en een game runnen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• ejvandekaa
Ik heb even gechecked en ik denk dat ik wel de SD drive gebruik. Ik denk dat ik dus SD drive, ram geheugen en video card moet vervangen.

Hoe lang zou de rest (power, MB en processor) nog mee gaan?

zou mijn oude systeem nog wat waard zijn? want ik bouw toch liever nieuw.

hoe lang zou je met 8Gb door kunnen? idem voor de video card.

• ejvandekaa
Ondanks dat ik het erg eng vind ben ik nu toch aan een upgrade aan het denken.
ik dacht aan een "Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro" video card
zou dat qua energie kunnen?
(en moet ik ook mijn "coolmaster 600 Wat silent pro " voeding vervangen?)

• ejvandekaa
en wat voor ram geheugen past er in dit systeem?, ik dacht zelf aan

Kingston HX313C9FBK2/8
(2x 4Gb DDR3 1333Mhz )

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ejvandekaa schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:07:
en wat voor ram geheugen past er in dit systeem?, ik dacht zelf aan

Kingston HX313C9FBK2/8
(2x 4Gb DDR3 1333Mhz )
Hoeveel GB heb je nu?

Meer dan 8 gaat je voor games niks opleveren namelijk. Eigen is alleen die GTX560Ti gigantisch verouderd. Die eruit (2 stekkers en het palletje voor het PCI slot), nieuwe erin (GTX970 of R390) en je games draaien weer fantastisch!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ejvandekaa
nu heb ik 2x 2Gb DDR3 1333Mhz
maar voor met name anno 2205 heb je 8 Gb nodig

dacht zelf meer aan de R380 wat is het voordeel van de R390? behalve dat hij 150 euro duurder is?

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
ejvandekaa schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:18:
nu heb ik 2x 2Gb DDR3 1333Mhz
maar voor met name anno 2205 heb je 8 Gb nodig

dacht zelf meer aan de R380 wat is het voordeel van de R390? behalve dat hij 150 euro duurder is?
Tja die 4GB aan RAM is echt veeeeeeel te weinig ik zou gwn een simpel setje crucial ballistix kopen van 8GB, het verschil tussen de 380 en de 390 is het vram, de snelheid, de prijs. Zelfs met een 380 gaat je performance 5 dubbel omhoog ;) , SSD zou ik mooi een 500GB kopen kun je ook weer meenemen naar je ooit volgende systeem :)

• ejvandekaa
kan ik (willekeurig welk) setje ram kopen?, of moet ik er een zoeken die volgens mijn moederbord handleiding compatibel is?
en wat is beter, 4x2Gb (de 2 oude en twee nieuwe) of 2x4GB

kwa SSD ook de vraag of ik er een moet nemen die bij de MB past?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk even op de support list, er zijn weinig systemen welke geen standaard Crucial of Kingston setje slikken iig. Qua SSD pak je gewoon een populaire, bijv de Crucial BX100 of Samsung 850 serie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ejvandekaa
voor een computer upgrade zat ik aan een van deze twee videokaarten te denken. ik heb zelf:

MB: Asus P8P67 (B3)
Processor: intel core i5 2500k
grafische kaart: MSI GeForce GTX 560 Ti

welke is beter?,
doel is:
tv kijken op PC en TV:
PC: Dell Ultrasharp U2311H Zwart Resolutie 1920x1080
TV: samssung 43 inch full HD 1080p
gamen: anno 2205, civilization beyond earth, galactic civilization 3,assasins creed?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 15:48
Ik denk dat deze video jouw vraag wel beantwoordt, of deze. De R9 380 is over het algemeen een stukje sneller. Hetzelfde zie je zowat in elke review.
Het enige echte voordeel van de GTX960 is dat hij wat zuiniger is, maar heel schokkend is ook dat niet. Als je een degelijke voeding hebt van +-450W of meer zit je goed.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoop advies hoort in, juist, de aankoopadviesfora. Laat je daar nou al een topic hebben kopen. Daar kan je vraag dus prima gesteld worden. Bij deze een merge.
Pagina: 1