Ik zoek een?
Nieuwe computer (zonder harde schrijf, die heb ik al gekocht, maar wel met SSD)
Wat heb ik nu?
(4 jaar geleden gekocht)
processor: intel core i5 2500k
moederboard: asus P8P67
video card: MSI geforce GTX 560 TI iGb
voeding: coolmaster 600 Wat silent pro
beeldscherm:
Dell Ultrasharp U2311H Zwart
Resolutie 1920x1080
Reactietijd 8ms
(windows 7/10)
TV: samssung 43 inch full HD 1080p
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen en tv kijken. alle nieuwste games moeten speelbaar zijn. daarnaast zou ik graag als dat kan games op mijn tv spelen.
mbt gamen speel ik met name civilization, economische, city building spellen (civilization beyond earth, anno xxxx). daarnaast (mogelijk) rpg spellen bioshock, borderlands, assasins creed of fallout
reden om te zoeken naar een nieuw systeem:
merk ineens dat civ 5, galactic civilization 3 en civilization beyond earth veel langzamer laden dan voorheen. met "timemanagement" games heb ik hier geen last van. daarnaast voor anno 2270 heb ik een betere video card en ram nodig
Wat mag het systeem gaan kosten?
- niet te duur?, niet meer dan €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- HD schijven (3), mobitor, toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- zie onder. processor, ram, MB, videocard, SD drive, case, power, cdrom drive.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- de case moet plek hebben voor een CD rom drive en een reset button.verder ruimte voor (meerdere HD die makkelijk toe te voegen/aan te sluiten zijn. ik heb nu een coolermaster CM2 die erg bevalt.
- intel processor
- geforce video card
- 3-4 HD aan kunnen sluiten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- geen overclocken,
- moet wel lang mee gaan.
- moet stil zijn.
- geen "coil whine" vd video card (heb nu geen prblemen met "MSI GeForce GTX 560 Ti")?
Ga je overklokken?
nee
Wat heb je zelf al gevonden?
- dacht zelf aan het Mainstream-gamesysteem van september. aangezien ik echter niet verwacht over to clocken, de i5-6600 (zonder K) processor. maar welk moederbort past daar bij?
Overzicht
processor: i5-6600
MOBO: ??
RAM ??
GRAFISCHE KAART (msi)gtx 970 GAMING 4g
sd DRIVE CRUCIAL250gB
CASE CM 690 III
POWER Seasonic S12G 450W
Wat verwacht je van ons?
a. Met name wat voor moederbord kan ik nemen. (aangezien de processor niet overklockbaar is heb ik misschien geen Gigabyte GA-Z170XP-SLI" nodig?"maar met name wat voor MB's hierbij passen.
(In een eerdere forum post, "i5-6600 + B150 vs i5-6600k + z170" noemt "CptChaos" de H150 chipset. in "B150 gaming moederborden vergelijkingstest: als het een onsje minder mag zijn" worden ook de H170 en de H110 genoemd. welke moederborden kunnen?)
b. mbt de toekomst (wil graag dat die 4 jaar mee gaat) of het beter is om 8 of 16 Gb ram, te nemen.
c. of ik bij deze processor ook een aparte processor koeling nodig heb?
d. In hoe vere is de case (4-5 jaar oud) nog bruikbaar?, met name de electronica erin?
e. alle advies is verder welkom.
Voor de duidelijkheid, de voorkeur is toch om een nieuwe PC te maken en niet om te upgraden.
Nieuwe computer (zonder harde schrijf, die heb ik al gekocht, maar wel met SSD)
Wat heb ik nu?
(4 jaar geleden gekocht)
processor: intel core i5 2500k
moederboard: asus P8P67
video card: MSI geforce GTX 560 TI iGb
voeding: coolmaster 600 Wat silent pro
beeldscherm:
Dell Ultrasharp U2311H Zwart
Resolutie 1920x1080
Reactietijd 8ms
(windows 7/10)
TV: samssung 43 inch full HD 1080p
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen en tv kijken. alle nieuwste games moeten speelbaar zijn. daarnaast zou ik graag als dat kan games op mijn tv spelen.
mbt gamen speel ik met name civilization, economische, city building spellen (civilization beyond earth, anno xxxx). daarnaast (mogelijk) rpg spellen bioshock, borderlands, assasins creed of fallout
reden om te zoeken naar een nieuw systeem:
merk ineens dat civ 5, galactic civilization 3 en civilization beyond earth veel langzamer laden dan voorheen. met "timemanagement" games heb ik hier geen last van. daarnaast voor anno 2270 heb ik een betere video card en ram nodig
Wat mag het systeem gaan kosten?
- niet te duur?, niet meer dan €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- HD schijven (3), mobitor, toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- zie onder. processor, ram, MB, videocard, SD drive, case, power, cdrom drive.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- de case moet plek hebben voor een CD rom drive en een reset button.verder ruimte voor (meerdere HD die makkelijk toe te voegen/aan te sluiten zijn. ik heb nu een coolermaster CM2 die erg bevalt.
- intel processor
- geforce video card
- 3-4 HD aan kunnen sluiten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- geen overclocken,
- moet wel lang mee gaan.
- moet stil zijn.
- geen "coil whine" vd video card (heb nu geen prblemen met "MSI GeForce GTX 560 Ti")?
Ga je overklokken?
nee
Wat heb je zelf al gevonden?
- dacht zelf aan het Mainstream-gamesysteem van september. aangezien ik echter niet verwacht over to clocken, de i5-6600 (zonder K) processor. maar welk moederbort past daar bij?
Overzicht
processor: i5-6600
MOBO: ??
RAM ??
GRAFISCHE KAART (msi)gtx 970 GAMING 4g
sd DRIVE CRUCIAL250gB
CASE CM 690 III
POWER Seasonic S12G 450W
Wat verwacht je van ons?
a. Met name wat voor moederbord kan ik nemen. (aangezien de processor niet overklockbaar is heb ik misschien geen Gigabyte GA-Z170XP-SLI" nodig?"maar met name wat voor MB's hierbij passen.
(In een eerdere forum post, "i5-6600 + B150 vs i5-6600k + z170" noemt "CptChaos" de H150 chipset. in "B150 gaming moederborden vergelijkingstest: als het een onsje minder mag zijn" worden ook de H170 en de H110 genoemd. welke moederborden kunnen?)
b. mbt de toekomst (wil graag dat die 4 jaar mee gaat) of het beter is om 8 of 16 Gb ram, te nemen.
c. of ik bij deze processor ook een aparte processor koeling nodig heb?
d. In hoe vere is de case (4-5 jaar oud) nog bruikbaar?, met name de electronica erin?
e. alle advies is verder welkom.
Voor de duidelijkheid, de voorkeur is toch om een nieuwe PC te maken en niet om te upgraden.