Versterker voor tussen receiver en hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ik heb een Yamaha Receiver voor homecinema.
Mooie geluid voor mijn Kef speakers. Maar asl het wat laat is kan je natuurlijk niet deze speakers
gebruiken. Daarom dacht ik, dan maar mijn Sennheiser Hoofdtelefoon op aan sluiten.
Helaas klinkt het geluid veelte zacht, en moest ik mijn receiver volume helemaal open draaien. Ik Gebeld naar bestHomeCinema.nl waar ik mijn Yamaha receiver heb gekocht, en gevraagd is daar geen speciale instelling voor.
Nee helaas meneer, de meeste receivers hebben geen versterker voor de hoofdtelefoon uitgang.
Daarna heb ik wat rond gesnuffeld op internet en wel wat gevonden maar ik weet niet of het wat is.
http://www.bax-shop.nl/st...LWp0driwsgCFWvlwgodl-ANkg

Heeft iemand ervaring met zo'n tussen versterker?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Op ebay is ook erg veel te vinden. Dient je receiver wel over een degelijke lijn-uitgang te beschikken.

Daarnaast, is het heel erg om je volume ver open te draaien? Enige risico is het uitpluggen van je hoofdtelefoon met zeer hoog volume.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Yamaha RX-V675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Om welke hoofdtelefoon gaat het?

De receiver heeft in ieder geval een audio out (én een separate Zone 2 out), dus aansluiten van een losse hoofdtelefoonversterker zou geen probleem moeten zijn.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Sennheiser HD 439
Ik zat te denken misschien is het beter om een wireless koptelefoon te kopen, daar zit al een versterker in toch? Of dat voldoen zal zijn weet ik niet.
Maar ook een voordeel ik zit dan niet meer met een kabel te vechten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Die heeft een impedantie van (maar) 32 Ohm, dat soort hoofdtelefoons kan je nog op een mobiel apparaat aansluiten. Een hoofdtelefoonversterker er tussen kan natuurlijk altijd, maar of dat echt nodig is...?

Verder een move naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel zou het dan moeten zijn?
De meeste zijn rond deze35 ohm

ook de Sennheiser RS 185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
Een koptelefoon van 7 tientjes met een impedantie van 32 Ohms hoort gewoon goed luid te kunnen op je Yamaha receiver. Mijn HD598 welke 50 ohms is (en op papier dus meer power nodig heeft dan jouw HD439) gaat al redelijk luid op mijn telefoon. Het zou daarom zomaar kunnen dat er iets mis is met de koptelefooningang van je Yamaha. Of er is iets goed mis met je oren 8)7
Hoe is het volume van de koptelefoon op andere apparaten (bijv. je telefoon/computer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op de pc wel goed, maar ik denk dat het toch anders is op een pc.
Ik heb wel vernomen dat :
Impedantie
Impedantie betekent weerstand en wordt uitgedrukt in Ohm. Een hoofdtelefoon vormt een belasting voor de versterker. Hoe hoger die belasting, hoe meer vermogen de versterker van je toestel moet leveren. Laagohmige (16-50 Ohm) toestellen zijn over het algemeen beter geschikt voor apparaten die op een batterij werken zoals je smartphone of MP3-speler. Een te hoge impedantie zal een te laag volume produceren op je mobiele apparaat. Heb je een koptelefoon nodig voor je HiFi-set of in de studio, dan kun je er beter één kiezen met een hoge impedantie.

Waarop heb je de koptelefoon aangesloten?
Koptelefoon uitgang?

Als ik de koptelefoon op de koptelefoonuitgang van mij receiver aansluit moet ik de reciever volume helemaal opendraaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit opgevolgd http://faq.yamaha.com/us/...a3000_black__u/5117/5949/ en dat veranderde alles, nu zit het geluids volume ongeveer op hetzelfde niveau als door de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722464

Vaak hebben geïntegreerde versterkers en receivers een hoofdtelefoonuitgang die gewoon afgesplitst is van de (front)luidsprekeruitgangen. Met een weerstandennetwerkje wordt vervolgens het uitgangsvermogen teruggebracht tot een niveau wat geschikt is voor een hoofdtelefoon. Hierdoor heeft zo'n hoofdtelefoonuitgang vaak een extreem hoge uitgangsimpedantie. (400ohm is niks abnormaals)

Hoe het precies in zijn werk gaat kan iemand anders wellicht beter uitleggen, maar het resultaat is dat dit soort hoofdtelefoonuitgangen altijd veel moeite hebben met laagohmige hoofdtelefoons.
Op elke geïntegreerde versterker die ik gehad heb moest ik het volume altijd heel erg ver open draaien voor een normaal luistervolume met bijvoorbeeld een Denon AH-D7000 (25 ohm meen ik), terwijl ik met de veel "moeilijkere" 300ohms Sennheiser HD600 op "9 uur" al doof werd.

Met een hoofdtelefoonversterker (of met hoofdtelefoonaansluitigen op bijv. Cd spelers) is dit precies omgekeerd.
Pagina: 1