Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:55
StefandeGroot schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:00:
[...]

Ik heb af en toe 4G van Tele2. Zelden dan ik 4G zie staan op mijn MX4.
De vraag is natuurlijk of ik het via een andere provider wel had binnen gekregen. Ik weet niet of de NL-Alert berichten werken op Ubuntu Touch.
Ik heb niks ontvangen gister, noch via mijn Vodafone-sim noch via mijn Simyo-sim. Al moet ik zeggen dat ik via die Vodafone-sim soms wel en soms niet iets ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FM radio voor de BQ telefoons komt ook eraan. Gemaakt door de community voor de community :P <3 O+ .

Omdat iedereen tegenwoordig flink aan het streamen is met spotify/deezer/shazam/etc. is er bijna geen nood voor een FM-radio. Ik heb volgens wel een app voor op mijn Android telefoon, maar gebruik het nooit :P . Aan de andere kant er zijn nog vele mensen die een beperkte internet bundel hebben en liever toch de radio willen luisteren.

Voor de liefhebbers van Meizu MX4 Ubuntu Edition (, zoals ikzelf :P ) De MX4 is tentoongesteld in China op de China Mobile's Partners Conference.

[ Voor 19% gewijzigd door Simyager op 15-12-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Om radio te luisteren gebruik je gewoon de NederlandFM app? Of je moet een mini databundel hebben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Ik heb geen databundel en dan is het wel een uitkomst wanneer ik mijn mp3 speler niet mee heb ;) .

Maar het is in ieder geval mooi om te zien dat zoiets door de community wordt opgepakt. Dat is toch waar een deel van de kracht van Ubuntu Phone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
OTA-8.5 wordt als het goed is vanaf vandaag uitgerold :)

Ubuntu Touch OTA-8.5 Hotfix Lands Today for All Supported Ubuntu Phone Devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik heb zojuist de OTA 8.5 update geïnstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Merkt iemand enig verschil met de update. Ik heb het idee dat de interface minder vaak vastloopt, maar toch gebeurt dit nog met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik merk niet echt verschil sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Gelukkig Nieuwjaar en beste wensen allemaal *O* . Er komen weer mooie dingen voor Ubuntu Phone dit jaar. Ik vond dit nieuwsbericht met het filmpje van convergence toch wel mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Dat is altijd mooi om te zien :P . Maar wat ik me afvraag is wanneer BQ nou met hun nieuwe smartphone gaan komen :( . Die zou meteen al convergence ondersteunen.

Als ik eerlijk mag zijn hoop ik op een nieuwe telefoon van Meizu, dat was pas een mooie telefoon :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Vanwege het gebrek aan dual-sim en sd-slot ben ik toch voor de BQ gegaan ipv de Meizu, al heb ik wel getwijfeld.

Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe foon van BQ. Convergence icm dual-sim is erg aanlokkelijk. Ik weet niet of ik dat kan weerstaan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit al geprobeerd heeft?

YouTube: Meizu MX4 Ubuntu Edition ?

Dus het flashen op een gewone mx4? Zoals ik het in het filmpje zie zou het gewoon mogelijk moeten zijn.

Alvast bedankt voor de terugkoppeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Het genoemde filmpje is volgens mij gewoon van de Ubuntu-versie van de MX4, die dus geleverd werd met een installatie van Ubuntu erop. Zelf niet geprobeerd om een MX4 te flashen, maar de Ubuntu-versie is gewoon dezelfde hardware. Dus het zou in theorie gewoon moeten kunnen volgens mij. Meer info misschien te vinden via de volgende links:
https://developer.ubuntu....lling-ubuntu-for-devices/
https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices

Ik vind echter ook het volgende bericht waarin het wordt afgeraden
http://news.softpedia.com...-a-good-idea-485495.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is het filmpje juist niet de Ubuntu versie, vandaar dat hij ook een aantal keer de achterzijde laat zien om te bewijzen dat het een android versie is/was.

Maar waarschijnlijk ga ik eerst een nexus 4 met ubuntu testen voor ik een telefoon van 299,- euro aanschaf.

Ik kan er morgen één ophalen voor 62,- euro tweedehands, lijkt mij een prima deal, en heb ik weer wat te spelen.

Mocht iemand nog een goede reden hebben de nexus niet te halen en direct voor de meixu te gaan ben ik benieuwd naar de argumenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Nee hoor, slimme aanpak zo mmx, ik lees graag je bevindingen :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Agree, met de Nexus kan je min of meer gegarandeerd Ubuntu phone draaien. Voor de MX4 heb ik niks kunnen vinden wat erop wijst dat het mogelijk is. Alleen maar problemen vanwege de wijze waarop het geheugen is geformat.

Veel succes en plezier met spelen :) . Ben benieuwd naar de vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Mooi nieuws vandaag. BQ komt met de eerste Ubuntu tablet en een nieuwe Ubuntu Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Mooi die UbuntuPhone had ik niet eerder gezien. Is het ARM of x86? Ik gok zelf eerder ARM aangezien de tablet ook ARM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Zojuist heb ik OTA-9 geïnstalleerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
De bug met een bluetooth toetsenbord is opgelost. :) Eindelijk tikken zonder dat het scherm gelockt wordt. Nu met dank aan OTA-9. Nu de batterij-bug nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
OTA-9 vanmorgen kunnen installeren :) . Hopelijk wat minder problemen met vastlopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Toevallig al meer hardware aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Nog niet, maar als het goed is kondigt BQ binnenkort een tablet en een telefoon aan. Zie ook deze post van Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
OTA-9.5 en OTA-10 zijn uitgesteld. Dit door de vele verbeteringen die ze door willen voeren. OTA-9.5 heeft mogelijk meer verbeteringen dan OTA-9. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ondertussen is de BQ Aquarius M10 tablet officieel aangekondigd. Zie ook het artikel hier op Tweakers.net.

Je kan je interesse aangeven op de site. Klik HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Goed om te zien dat er eindelijk weer een nieuw product met Ubuntu is. Ik vraag me wel af of deze tablet met deze specs interessant is. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat BQ ervoor gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
De specs zijn inderdaad niet helemaal high end... Wellicht ruim voldoende voor Ubuntu. De prijs zal zo rond de € 250 liggen is de verwachting.
Ik verwacht wel nog de komende maanden dat er meer nieuwe Ubuntu producten gaan komen. Vermoedelijk met betere specs dan deze eerste tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:16

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf zie ik het Ubuntu Tablet wel zitten. Voor wat ik begrepen heb heeft het een HD scherm en het kan sowieso Gimp Draaien. Nu zal ik het niet gebruiken voor High-end foto manipulatie maar als amateurfotograaf en Ubuntu gebruiker lijkt dit tablet mij een erg goede tussenoplossing om mee te werken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer enthousiast dat Ubuntu naar een tablet komt. Echter, ook op de telefoons is het met name de MX-4 die enthousiast ontvangen wordt, volgens mij mede dankzij de specs. Maargoed, aan de andere kant is het OS ook volgens Mark Shuttleworth nog niet geschikt voor het grote publiek, dus is een meer betaalbare developertablet een logische keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Later dit jaar meer fabrikanten met Ubuntu touch telefoons: KLIK

Nou ik wacht het af. Eerst zien en dan geloven. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een aardige ontwikkeling: http://www.omgubuntu.co.uk/?p=101288
Zodra Ubuntu stabiel en met alle toeters en bellen (convergence :Y ) op de fairphone 2 draait, zal dat mijn volgende mobiel worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 14:35 ]

• Simyager
  • Niet online
Ik hoop dat het gerucht dat Canonical met meerdere fabrikanten praat waar is. http://news.softpedia.com...buntu-phones-500212.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
En ook op de FP :) .

Interessant foon, zeker vanwege de dual-sim en vermoedelijk de mogelijkheid tot convergence. Als het goed is zou er ook nog een telefoon door BQ aangekondigd worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
De nieuwe Meizu krijgt waarschijnlijk vingerprint ondersteuning. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Later vandaag wordt de Meizu PRO 5 officieel aangekondigd.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Details van de Meizu Pro 5 op de officiële site van Ubuntu:

Meizo Pro 5 Ubuntu

[ Voor 7% gewijzigd door The GUI op 18-02-2016 19:02 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Je kunt http://news.softpedia.com...-convergence-500805.shtmlhier ook de nieuwe Ubuntu tablet zien. Het is in het Spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
En OTA-9.1 is binnen :) .

Ik had zelf gelukkig geen last van de bug waarbij het toestel vastliep wanneer je gebeld werd. Nu is het uitkijken naar eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Het is al lang wachten op OTA-10. Waarschijnlijk veel aanpassingen, maar dan vooral om nieuwe apparaten te laten werken. Dus veel werk aan convergence en de tabletfunctionaliteit. Verder weinig nieuws geloof ik op VPN na dan.

Zelf verwacht ik bij OTA-11 dat er ge-upgrade gaat worden naar Ubuntu 16.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
De Ubuntu tablet is beschikbaar als pre-order op de site van BQ. Als pre-order bonus is dat inclusief screen protector en hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Is er een mogelijk om te pre-orderen waarbij met iDeal kan worden betaald voor het tablet?
Ik heb geen creditcard of Paypal en in verband met ervaringen in het verleden wil ik die dingen ook niet.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Auredium schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:26:
Is er een mogelijk om te pre-orderen waarbij met iDeal kan worden betaald voor het tablet?
Ik heb geen creditcard of Paypal en in verband met ervaringen in het verleden wil ik die dingen ook niet.
Daar lijkt het niet op. De pre-orders verlopen volgens mij alleen via de BQ site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
OTA-10 komt morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Nice, hopelijk kan ik die nog even meepakken voor mijn vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik ben nu OTA-10 aan het installeren.

De tip van de dag: Wi-fi aan en herstarten. Dan haal je 'm zo binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 21:34
De Meizo Pro 5 Ubuntu-editie is vanaf nu te krijgen voor zo'n 330 euro. Net een mailtje met de aankondiging gehad.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Na dagen van fouteldingen op de site, heb ik zojuist een Meizu Pro 5 besteld. Heb eerder de MX4 gehad, maar die was na een paar maanden kaputt en Meizu reageert gewoon nooit op support-mails. Daarom best getwijfeld om de Pro 5 te kopen, maar aangezien mijn S3 helemaal op is, moest ik toch wat. Dus de gok maar gewaagd, we zullen zien... (ook hoeveel ik aan de douane mag bijbetalen, want dat is totaal onduidelijk)

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 21:34
Ben benieuwd naar je bevindingen! Wat is de verwachte levertijd?

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

De site geeft een 'processing time' van 7 dagen en een 'delivery time' van 2-3 dagen. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat die 'processing time' inhoudt, maar het zal wel zo zijn dat dat de tijd is die men in China nodig heeft om de telefoon in een doosje te stoppen en die 'delivery time' zal da wel een optimistische inschatting zijn van het daar op de post doen en hier laten aankomen. Ik bestel zelden iets van buiten de EU dus ik weet niet of de douane nog een beetje rap is.
Ik zal na ontvangst hier wel even verslag doen over de doorlooptijd en totale kosten.

Update: inmiddels staat het ding op 'out of stock'. Ik heb geen idee of dat nog gevolgen heeft voor mijn bestelling, maar voor de mensen die nog willen bestellen: je zult wat extra geduld moeten hebben, vrees ik.

[ Voor 15% gewijzigd door ParagonEnschede op 02-05-2016 16:29 ]

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

En nu weer in stock.

Is JD.com betrouwbaar? En is 64 GB al leverbaar? En is 128GB SD echt het maximum of is dat het maximum dat getest is?

Korte review: http://www.pcadvisor.co.u...w-mwc-2016-video-3635719/

Het lijkt me wel wat. Is er iemand die de Synology apps (DS Photo etc) gebruikt op een Ubuntu phone?

[ Voor 17% gewijzigd door Videopac op 03-05-2016 10:59 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Op dit moment kun je alleen de 3GB/32GB wit/gouden versie krijgen, maar volgens Canonical zouden er meer kleuren komen. Dat was wat ze in februari verkondigden, als ik het internet mag geloven. Maar daar heb ik nog helemaal niets van in de praktijk gezien. Ik zou verwachten dat van een 64GB-versie de prijs nu ook wel een keer bekend zou mogen zijn. Mijn gevoel zegt dat er geen 64GB versie gaat komen, hooguit een andere kleur (hoe moeilijk kan dan zijn).

Of JD betrouwbaar is kan ik geen zinnig woord over zeggen. 330 euro is het leergeld als het fout gaat. :)

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Hij is trouwens weer beschikbaar, de Meizu Pro 5 Ubuntu Edition. Ik wacht eerlijk gezegd op een andere kleur voordat ik hem bestel :p goud Is niet mijn favoriete kleur zeg maar, te veel foute bling ;) voor mij dan. Als ik gouden tanden had zou het mooi passen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Dan moet je denk ik bijna dagelijks gaan controleren of er een ander kleurtje is. Want of het loopt storm en zijn de verkopen ver boven verwachting, of ze komen steeds gepland per batch binnen bij jd.com. En ik denk dat laatste omdat ik niet geloof dat de Pro 5 Ubuntu beter zou verkopen dan de gewone Pro 5 deed. En inmiddels staat er weer 'out of stock'. De batches zijn dus niet heel erg groot. Wellicht dat de volgende batch een ander kleurtje krijgt (ik ben met je eens dat die gouden kleur eigenlijk gewoon lelijk is, maar mijn geduld was wel op).

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat er verschillende zaken zijn om rekening te houden mee. Er zijn nogal wat reviews van Ubuntu phones en tablet die zich negatief uitlaten en er zijn ook (ook op dit forum) mensen met slechte ervaringen. Maar de Ubunbtu phone is er nu nog misschien net een jaar. Android was zeker niet perfect toen het uit kwam en had een enorm bedrijf achter zich staan. Nu nog is Android verre van perfect. Voor een nieuw O.S. op het mobiele platform vind ik dat Ubuntu het best goed doet. Ik verwacht ook gewoon dat het beter en beter wordt met iedere iteratie.

Early adopters zijn misschien enthousiastelingen maar kunnen (en doen hopelijk) meehelpen met de doorontwikkeling van het O.S. op het mobiele platform. Al is het maar 'die ene' bekende bug rapporteren of je suggesties in verbeteringen op de interface door te geven. Ik zit zelf nog in de Androidbubbel maar ik wil toch echt even wachten met Ubuntu phone en tablet tot het daadwerkelijk in NL zelf aan de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Waar bestaan die negatieve ervaringen eigenlijk uit? Ik weet dat het niet altijd even snel is, maar ik vond dat op m'n MX4 nog wel acceptabel. Vooral omdat het voorspelbaar traag was: openen van apps duurde even, maar niet idioot lang en altijd even lang.

Ook lees ik veel over het missen van Whatsapp. Ja, oke, maar dat weet je voor je het ding koopt. En in de praktijk werkt Telegram veel mooier, o.a. vanwege de goede clients voor de desktop. Daarmee had ik mensen direct in m'n omgeving vrij snel over op Telegram.

Ik moest een half jaar geleden nog zonder GUI m'n contacten en agenda syncen via Owncloud, als daar nu nog geen GUI voor is, ga ik kijken of ik dat zelf kan bouwen. Heel moeilijk kan dat niet zijn, want het gaat echt maar om een paar commando's en invulveldjes die gekoppeld moeten worden. De backend is al aanwezig.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Gisteravond kreeg ik het bericht dat ik de douanekosten mocht betalen. Van de site van JD had ik wel begrepen dat de telefoon verstuurd was, maar ik kreeg geen T'n'T-nummer. Vanmorgen online via DHL 83,98 euro afgetikt, waarmee de telefoon voor Nederlanders dus 413 euro kost. Hoewel niet gratis, vind ik dat niet al te duur voor deze telefoon.

Om een of andere reden zeggen ze bij DHL dat ze het pakketje 'zo spoedig mogelijk' gaan bezorgen, maar hij wordt pas dinsdag aangeboden (nu wel een T'n'T-nummer gekregen). Ik had er graag dit Pinksterweekend mee gespeeld. :(

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Nou, opschieten doet het allemaal niet. Het pakketje ligt inmiddels in Amsterdam, maar in plaats van af te leveren, is de status 'on hold'. Waarschijnlijk net te laat om met de afleverlichting vandaag mee te kunnen, maar er kan vanalles anders mis zijn.

Wat ik inmiddels wel weet is dat ik bij de eersten hoor die de telefoon ook daadwerkelijk hebben opgestuurd gekregen. Er zijn mensen die het toestel eerder hebben besteld maar waar het toestel nooit verstuurd is. Ook is de Q and A op de site van JD allerbelabberdst.

Mocht het toestel, wat nog steeds 'out of stock' is weer te leveren zijn, zou ik even wachten op positieve berichten van anderen voor je er een bestelt.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Jammer dat het niet opschiet. Is die JD club de enige die de Meizu Pro 5 levert?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Ja, maar: HIJ IS BINNNEN! DHL heeft er uiteindelijk ook gewoon 8 dagen over gedaan om een telefoon te verslepen van China naar Enschede, maar het is ze gelukt. Dat 'on hold' blijkt regelmatig gelijk aan 'we mikken hem in de eerste bus die bij je in de buurt is'. En in dit geval was dat dus ook zo.

En hoewel het heel spammerig over kwam, is de manier waarop je inklaringskosten/btw/etc moet betalen best handig. Uiteraard betaal ik dat liever niet, maar als het dan toch moet, dan is de DHL-methode niet slecht: op het moment dat je telefoon nog in China ligt, krijg je een SMS met een URL. Als je die volgt, dan kun je betalen met CC of PayPal en ik geloof zelfs iDeal. Vanaf dan geen gezeur meer met de douane.

De eerste indruk is dat het allemaal iets mooier loopt dan bij de MX4 en dat was al mijn enige en dagelijkse telefoon. Wel zijn verschillende dingen nog niet opgelost (owncloud sync is brak), maar misschien dat ik die handschoen zelf maar op moet pakken.

Als er mensen zijn met vragen: stel ze gerust, ik ga m'n Ubuntu-telefoon maar eens goed uitproberen.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Nice dat je hem al hebt!

Ik heb een vraagje over de kleur. Volgens sommige heeft het een zalm/roze/metallic kleur.
is not gold but some kind of never defined before salmon-pink-metallic
Klopt dat wel? Ik wacht zelf met smart naar een andere kleur, maar hij is echt nog uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Ja, die post is van mij. Ik heb even een foto gemaakt van de MX4 Ubuntu Edition en de Pro 5. Wel gemaakt met een S4, vergeef me de beroerde belichting, maar ik krijg dat met dat wrak nooit goed voor elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.gertjantillema.nl/mx4-pro5.jpg

Wel idioote constatering gedaan mijn MX4 was het scherm van uitgevallen, zomaar. Alles geprobeerd om het te fixen, niks hielp. Meizu gaf niet thuis voor garantie, dus nu maar een Pro 5 gekocht. Druk ik uit een soort gewoonte nu voor het maken van de foto maar even op de power-knop, gaat die telefoon gewoon aan, met scherm werkend! 8)7 :?

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

ParagonEnschede schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:54:
Als er mensen zijn met vragen: stel ze gerust, ik ga m'n Ubuntu-telefoon maar eens goed uitproberen.
Je hebt hem nu een paar dagen, wat is je ervaring tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

emnich schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Je hebt hem nu een paar dagen, wat is je ervaring tot nu toe?
Ik heb het in die dagen ook vrij druk gehad ik heb daarom nog geen tijd gehad om b.v. zaken als Convergence uit te proberen. Maar een paar dingen die me opvallen:
- Het toestel voelt nauwelijks sneller dan m'n MX4.
- Op m'n MX4 draaide OTA-6, die heb ik inmiddels op 10.1 gezet (voor de Pro 5 is er 10.2, ik weet even niet wat het verschil is). Tussen OTA-6 en OTA-10.1/2 merk ik heel weinig verschil in snelheid, terwijl OTA-9 op de Pro 5 (werd geleverd met OTA-9) aanmerkelijk trager was.
- Het aantal apps waar je wat aan hebt is niet merkbaar toegenomen tussen oktober 2015 en nu. Alleen Whatsapp webversie was er toen nog niet volgens mij. Voor mij werkt dat prachtig, omdat je voor Whatsapp 'je telefoon' online moet hebben. Maar Whatsapp blijft werken op een telefoon zonder sim. Mijn Samsung Galaxy S4 die helemaal in de prak ligt, maar nog wel kan booten, ligt bij mij permanent aan de lader om m'n bureau. Ik doe er niks mee, behalve online zijn. Daardoor kan ik de webversie op m'n Pro 5 gebruiken. Bottom line is overigens dat ik vooral Telegram gebruik, omdat dat veel mooier native werkt op m'n laptop, desktop (beiden Fedora) en iPad.
- De knoppen op een Pro 5 voor volume en power zitten aan de rechterkant, onder elkaar. Dat is waardeloos, omdat ik steeds m'n telefoon uitzet als ik het volume oplaag wil brengen en andersom.
- De foto's vind ik van behoorlijk indrukwekkend niveau. De foto's van een MX4 waren al beter dan van een S4, maar deze foto's zijn nog wat beter. Hoe ze zich verhouden tot de Android MX4 en Pro 5 weet ik niet.
- Owncloud is nog steeds niet via een GUI te sync-en. Ik denk dat daar een schone taak ligt om m'n eigen app te bouwen... :)
- Het is nog steeds een OS voor pioniers. Maar dat wil niet zeggen dat het rommel is. Het werkt overall gewoon goed. Veel reviews gaan uit van Utopia vs. Ubuntu Touch en concluderen dan 'dat er nog veel moet gebeuren'. Maar die mensen hebben volgens mij nog nooit een iOS- of Android-device (laat staan iets anders) in handen gehad. Want ik heb nog nooit een Android-telefoon gehad die stabiel was (1e Android-telefoon was een HTC Hero, met Android 1.5(!!)). Sterker nog: ik heb nooit een Android-telefoon gewild waar de batterij niet uit kon, want hoe moet je anders je vastgelopen telefoon rebooten?
- Het idee van webapps werkt, misschien omdat het een nieuwe telefoon is, een stuk beroerder vanwege alle cookie-vragen. Die vragen herinner ik me niet van een klein jaar geleden, terwijl ik nu volgens mij bijna elk bezoek een cookie-vraag krijg. Maar misschien dat ik dat gewoon verkeerd zie, kom ik nog wel een keer op terug.

Maar nu ik weer terug ben in Touch-land, merk ik weer waarom ik zo baalde om na een (naar nu blijkt niet) defecte MX4 terug te moeten naar Android: de navigatie, zoals in apps als Dumpert, is veel prettiger onder Ubuntu Touch dan onder iOS of Android. Het kost echt wat tijd om te wennen aan het swypen vanuit de zijkant of bijna-de-zijkant (want dat doet wat anders), en dat is ook nog steeds niet helemaal perfect, maar het is alsof je boven de app aan het navigeren bent, terwijl je op iOS of Android in de app aan het navigeren bent. Het is moeilijk te omschrijven, maar ik bedoel b.v. het halve bolletje wat je omhoog kunt sliden om vanaf daar terug of vooruit te gaan of de pagina de herladen. Na een paar dagen ben ik alweer behoorlijk terug in Touch-land en ik kan iedereen die wat creatief kan zijn rond zijn/haar telefoon aanraden voor Ubuntu Touch te gaan!

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Wow dat is echt een wereld van verschil. De kleur is in het echt zelfs nog lelijker dan het plaatje :+ Maar ben wel blij dat je er zoveel plezier mee hebt. Ga jij nog kijken of er hoesjes oid te vinden zijn ervoor, desnoods universeel hoesjes? Want dan kan je tenminste de kleur verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Nou, dat is nog een punt om bij stil te staan. Het vinden van een geschikt hoesje is een probleem bij zowel de MX4 als de Pro 5. Veel hoesjes zet je vast door ze net om de bovenkant te klemmen. Dus dan zit het 'rubber' om de hele achterkant, de zijkanten en dan als een soort haak om/op de bovenkant. Je zou denken: ideale bescherming, want als je het scherm naar beneden legt, zorgt dat randje er voor dat je scherm zelf net niet in contact is met waar je de telefoon hebt liggen, waardoor je geen krassen krijgt. Maar dat randje zorgt er ook voor dat je beduidend moeilijker vanuit de zijkant kunt swypen, iets wat nu net zo belangrijk is in Ubuntu Touch.

Het zou heel veel helpen als er een app zou komen waarin je de plekken waaruit geswypt moet worden kunt instellen per functie.

En als toevoeging: ja, de kleur is echt lelijk. Het is een kleur voor Chinese meisjes met schoolrokjes en Hello Kitty-tasjes.

[ Voor 7% gewijzigd door ParagonEnschede op 22-05-2016 10:59 ]

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Hier heeft iemand Convergence via miracast getest op de Meizu Pro 5. http://linux.softpedia.co...ith-miracast-504398.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Zijn alle Ubuntu Phones uitverkocht? Want volgens de Ubuntu Website zijn ze allemaal uitverkocht. Ik kon de bq Ubuntu Phones alleen via de Duitse versie vinden, in de Engelse versie zijn ze uitverkocht.

Ik hoop dat het betekend dat in ieder geval bq nieuwe telefoons gaat uitbrengen met Ubuntu. Meizu heb ik al een beetje de hoop opgegeven, want de pinky gold versie is inderdaad de enige die ze uitbrengen met Ubuntu. Dus al die kopers die meteen hadden gekocht hadden gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Tja, het is wel behelpen op deze manier. Je moet blijkbaar zonder na te denken maar wat raakgokken en direct bestellen. Bij de MX4 wast het ook al zo'n geklungel met die Origami Wall en ook die toestellen waren al heel snel uitverkocht. Je zou denken "he, ik produceer nog een paar, heb de fabriek toch staan en het ontwerp klaarliggen". Maar blijkbaar werkt het in de praktijk anders.

BQ doet het beter, alleen zijn de specs van hun telefoons elke keer zo beroerd.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Is er iemand hier die UT op een niet-officiele telefoon heeft gezet? Hier is te lezen dat UT ook naar de OnePlus 3 gaat komen. Ik ben heel benieuwd hoe goed dat werkt en of de OTA-updates ook te gebruiken zijn. Bij mijn weten zijn de updates telefoon-specifiek, maar ik weet niet of daar een oplossing voor is.

Ik ben ook voorzichtig begonnen met de Ubuntu SDK om m'n eerste app te bouwen. Wie een goed idee heeft en het simpel kan houden: ik hou me aanbevolen om een zinnige app te maken en dan bij voorkeur niet zo'n web app, die bevallen me steeds minder goed. Een link naar de mobile versie van een site is vaak minstens zo bruikbaar.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Als ik daar de reacties lees, dan Is er niet echt iets positiefs erover te zeggen. Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook altijd huiverig op het moment dat het niet officiële versie Is. Punt Is dat er maar 1 persoon Is die het onderhoud en op het moment dat die kerel uitvalt of niet meer verder wilt zit je met gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 22:06
http://www.omgubuntu.co.u...ubuntu-phone-midori-photo

Nog meer geruchten over nieuwe Ubuntu Phone voor halfweg juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefandeGroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ben benieuwd hoe het de Ubuntu Phone zal vergaan. Denk dat ik de komende tijd moet gaan oriënteren op een nieuwe telefoon en aangezien ik geen Microsoft- Apple- of Google-telefoons wil... blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Mogelijk komt Skype naar Ubuntu Phone toe!
Voor wie er nog steeeds Skype gebruikt. ;)

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik gebruik Skype, vanwege één persoon in het buitenland. Verder heb ik liever dat BBM naar Ubuntu Phone toekomt... aangezien ik momenteel BlackBerry 10 gebruiker ben ;)

Denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet zo'n gek idee is. Alle grotere chat apps komen waarschijnlijk niet naar Ubuntu Phone. Als BBM slim is, zorgen ze ervoor dat ze zichzelf op tijd aanbieden voor Ubuntu Phone gebruikers, want dan creëer je een verbinding met gebruikers op iOS en Android.

Maar hoe denken andere Ubuntu Phone geÏnteresseerden daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Het aantal Ubuntu-gebruikers is momenteel nog zo laag dat het voor niemand interessant is anders dan 'voor de leuk' of 'het principe' om dingen naar UT te brengen. Ik weet niet hoe BBM werkt met voice, maar dat zou de enige reden zijn om iets anders dan Telegram te gebruiken. (En wellicht de encryptie).

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Persoonlijk zou ik zelf allang een Ubuntu phone hebben voor het uitproberen...als hij tenminste ergens in Nederland werd verkocht. Dat is helaas niet het geval. Ik begrijp ook wel de keuze ervoor. Ubuntu phone is nu in hetzelfde stadium als Android was voor versie 2.3: Het is vooral testen en traction is er nog niet.
Zijn er mensen hier die verwachten dat zaken zoals SNAP ervoor zullen zorgen dat er sneller meer software voor de Ubuntu phones komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
ParagonEnschede schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:50:
Het aantal Ubuntu-gebruikers is momenteel nog zo laag dat het voor niemand interessant is anders dan 'voor de leuk' of 'het principe' om dingen naar UT te brengen. Ik weet niet hoe BBM werkt met voice, maar dat zou de enige reden zijn om iets anders dan Telegram te gebruiken. (En wellicht de encryptie).
Ja, momenteel is het voor niemand van aanvullende waarde. Ik denk alleen dat als je als messaging app scherp oplet wanneer een nieuw besturingssysteem momentum krijgt, je er dan als eerste bij inspringt. Zeker als het een kleinere speler betreft, die niet zomaar opboksen tegen bijv. WhatsApp of Facebook Messenger.

BBM doet voice tussen Android, iOS en BlackBerry 10. Ze hebben ook een Windows Phone app maar die loopt helaas achter. De encryptie is alleen echt een voordeel als je een betaalde versie neemt, namelijk BBM Protected. De encryptie van de reguliere BBM is geen bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
OTA-12 is uitgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
http://news.softpedia.com...s-what-s-new-508446.shtmlOTA-13 komt deze week nog uit!

Ok dat duurde wel even haha :9 Ik wacht zelf nog af op de Meizu die dan een nieuwe Ubuntu Phone zou uitbrengen. Dit keer ga ik hem wel meteen halen, roze of niet :+ liever geen roze natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Simyager op 20-09-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Van wat ik begrijp is de Nexus 5X ook een goede keuze. De rom van Ubuntu Touch werkt bijna volledig op Bluetooth na. Als ik niet zelf een pijnlijke apk van 700 euro achter de rug had zou ik wss mijn crappy S3 mini bijstaan met een 5X en flashen met Ubuntu Touch. (ik gebruik geen Bluetooth)
Ik hoor overigens dat OTA 13 een grote is is qua updates.

[ Voor 9% gewijzigd door Auredium op 20-09-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Je bent in de war met Nexus 5, voor de 5x is er nog geen port beschikbaar. Op die website kan je ook zo ongeveer zien en verwachten welke ports er al zijn en hoever ze gereed zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Gekke vraag, hoe zouden huidige (en potentiële) Ubuntu Phone-gebruikers reageren als er een model uitkomt met fysiek toetsenbord en een verder ontwikkeld Ubuntu Convergence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Zitten er nog leuke telefoons in de pijplijn?
Ben wel op zoek naar een telefoon zonder al teveel trackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
itsyaboy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:18:
Gekke vraag, hoe zouden huidige (en potentiële) Ubuntu Phone-gebruikers reageren als er een model uitkomt met fysiek toetsenbord en een verder ontwikkeld Ubuntu Convergence?
Ik zou het zeker niet erg vinden. Denk dat ik het veel leuker zou vinden om een ingebouwde toetsenbord te hebben.
Videopac schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:06:
Zitten er nog leuke telefoons in de pijplijn?
Ben wel op zoek naar een telefoon zonder al teveel trackers.
Op dit moment zijn alle Ubuntu Phones uitverkocht. Ergens rond november/december gok ik dat de nieuwe Meizu uitkomt, maar dat Is eerder een gok dan een gerucht oid. Ik wacht zelf ook met smart naar een Ubuntu Phone en dit keer zal ik wel direct kopen ipv te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Simyager schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Ik zou het zeker niet erg vinden. Denk dat ik het veel leuker zou vinden om een ingebouwde toetsenbord te hebben.
Nu ben ik sowieso een diehard fysiektoetsenbordgebruiker, maar het lijkt mij fijn voor het geval je wel een apart scherm tot je beschikking hebt, maar geen echt toetsenbord. Lijkt me makkelijker dan... maargoed, verwacht het eigenlijk niet. Ben wel benieuwd hoe ze het de komende periode gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
OTA-14 zou vandaag uitkomen, maar helaas zijn er nog bugs die ze eerst moeten uithalen.

Het zou voornamelijk een performance en bug fixing update zijn.

Edit: Het zou ergens rond 5 of 6 december zijn, net op tijd voor Sinterklaas zou ik zeggen <+:)

[ Voor 29% gewijzigd door Simyager op 25-11-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Even wat leven inblazen, net als met een NES cardridge :+ .

UBports is bijna klaar met het porten van Ubuntu Phone naar Fairphone 2. Enige wat nog niet werkt is de GPS en de camera blijkt ook niet goed te werken.

Ik hoop dat er vanuit de CES nieuws komt over nieuwe Ubuntu Phones met mooie hardware. Hopelijk komen ze nog voor maart uit want dan ga ik waarschijnlijk overstappen naar een andere provider met sim-only :9 . Heeft iemand nog nieuws gehoord of gelezen over nieuwe Ubuntu Phones die uitkomen? :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Er komt voorlopig geen OTA-15! En voorlopig ook geen nieuwe Ubuntu phones...

Klik
KLIK

[ Voor 15% gewijzigd door StefandeGroot op 06-01-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Geduld blijft dus een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Nu snap ik alle kritiek tegenover Canonical... Soms zijn ze zo eigenwijs dat ze zichzelf in de voet schieten. Ik snap die focus op Snaps ook niet helemaal. Ja het kan handig zijn en ja dan kun je ook meteen ontwikkelen voor de desktop,maar ik heb voor Linux gekozen voor de keuzemogelijkheid. Canonical lijkt echt steeds meer op Apple en Microsoft wordt steeds opener. Lijkt wel de Twilight Zone :+ . *zucht* Dan maar kijken wat ze in MWC zullen zeggen. Die begint op 27 februari en via mail sturen ze dan reclame met PHONE als titel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jOUfCJZHN4uro7oqX5VWaQXI/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Ik zie nu waarom ze phone zeggen. Namelijk Fairphone met Ubuntu Touch erop.

En er is een developer bezig om Android Apps naar Ubuntu Touch te brengen. Weet niet zeker of ik dat positief of negatief moet bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Mochten er nog mensen zijn die hun BQ telefoon wat bruikbaarder willen maken... Ik heb afgelopen week toch maar Android op mijn E5 gezet met behulp van deze guide. De linkjes naar de BQ support paginaś werken niet meer, maar makkelijk terug te vinden. Helaas blijft het wel bij Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Helaas is de Ubuntu Phone concept officieel dood verklaard door Canonical zelf ;w :(

Ik vond het een geweldig concept zeker met convergence was het de toekomst. Nu zijn er wel andere bedrijven die daarmee verder zullen gaan, maar toch mis ik de (echte) Open Source versie daarvan.

Nu zijn er maar echt 2 Amerikaanse bedrijven over (Google:Android en Apple:iOS). Microsoft is de 3de Amerikaanse bedrijf. Ik moet dan maar eens een kijkje nemen bij Sailfish OS, maar vrees dat de 2 reuzen al lang en breed hebben gewonnen. Als het zelfs Microsoft niet lukt om voldoende aandeel te krijgen is het heel moeilijk voor de rest...

Edit: Misschien is er toch hoop voor Ubuntu Touch? UBports founder Marius Gripsgård gaat vanaf nu Unity 8 met convergence onderhouden :o Wie weet hoeft Ubuntu Touch niet te sterven, maar kan het worden opgepakt door de community?

[ Voor 17% gewijzigd door Simyager op 07-04-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eerlijk gezegd heb ik de hoop ondertussen ook een beetje verloren wat betreft het hele Convergence verhaal.
Canonical is zo'n raar ongeorganiseerd bedrijf dat maar een beetje als een kip zonder kop alle kanten op gaat zonder een duidelijk plan/doel, terwijl ze al zo weinig resources hebben vergleken met Google/MS/Apple dat het bijna wel zo moest eindigen }:|
Echt zoo jammer dat een dergelijk project zo verpest kan worden door een bedrijf!

Mijn laatste hoop op een telefoon die meer dan een stuk speelgoed is :|

Binnenkort maar eens mijn BQ Aquaris E5 HD Ubuntu Edition tekoop zetten dus...

/EDIT : Android erop gezet d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 17-06-2017 02:58 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Ik weet dat het hier bijna dood is, maar er is wel weer nieuws over Ubuntu Phone. De vrijwilligers hebben een OTA-1 gemaakt en ondersteunen alle Ubuntu phones behalve nexus 4 en nexus 5.
Pagina: 1 2 Laatste