Dell PowerEdge 2950 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:05
Hallo allen!

Van een medeTweaker heb ik een tijdje geleden een leuke PowerEdge 2950 overgenomen om eens wat te experimenteren met zaken als ESXi, XEN, etc. Dat ging een tijdje hartstikke goed, maar nu ben ik bang dat ik toch echt iets kapot heb gemaakt. Ik hoop dat jullie me kunnen redden! ;)

Huidige probleem: bij het opstarten komt de server niet verder dan het onderstaande scherm.
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/jwwkQ.jpg
Dit is, als ik het goed heb onthouden, net voordat de BMC even moet zeggen dat 'ie aanwezig is (CTRL+E voor configuratie, etc.).

Wat heb ik al geprobeerd? Ik heb al flink wat gezocht, maar kon geen mensen vinden met hetzelfde probleem. Uiteindelijk geprobeerd het NVRAM te wissen, dat mocht niet baten. Ook nog iets met de disks geprobeerd, waarmee ik me eigenlijk alleen maar extra werk op de hals heb gehaald omdat de RAID controller mijn config kwijt was.

Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb recent deze mod uitgevoerd om het bakbeest wat stiller te krijgen. Als deel daarvan moet je de BMC firmware aanpassen en flashen. Dit is allemaal succesvol gegaan, hij is flink stiller geworden en via de DRAC zie ik dat de treshold voor failure nu op 1350RPM ligt. Na de upgrade kon ik de server gewoon opstarten. Pas bij een volgende (ik weet niet of het de eerstvolgende was) reboot begon de server deze kuren te vertonen.

Bij voorbaat dank voor de adviezen!

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:25
Kom je er op dit moment wel nog in via de DRAC? Dan zou je kunnen overwegen om via daar de BMC firmware opnieuw te flashen, volgens mij kan dat hoewel ik dat nog niet heb hoeven doen met mijn 1950. Anders word het denk ik kijken of de BMC firmware in een eenvoudig los te halen chip zit zodat je die extern kunt reflashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:05
Thanks Xudonax! Na heel wat prutsen heb ik inderdaad via de web GUI een update van DRAC kunnen doen. Eerst kreeg ik een time-out, toen via racadm.exe geprobeerd, die gaf ook foutmeldingen, toen een soft-reset gedaan, nog steeds foutmeldingen, nog maar een keer via de webinterface. Conclusie daarvan: update mislukt, maar er stond wel een nieuwe versie op en de server bootte weer...

Voor mijn begrip: de DRAC en BMC zitten in principe los van elkaar toch? Zijn het echt twee volledig aparte systemen? Ik heb de DRAC firmware nu een update gegeven, niet de BMC. Dat kon niet via de interface, volgens mij.

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)